2025-02-22T10:41:19-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-187215%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T10:41:19-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-187215%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T10:41:19-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T10:41:19-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Порівняльний аналіз пам’яткоохоронного законодавства Польщі та України
Мета дослідження – висвітлити та порівняти особливості пам’яткоохоронного законодавства Польщі та України. Методологія полягає у застосуванні методів історизму, системності, загальнонаукових методів логіки, компаративного аналізу, спеціально- історичних методів (історіографічного аналізу, ретросп...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут історії України НАН України
2022
|
Series: | Український історичний журнал |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187215 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Мета дослідження – висвітлити та порівняти особливості пам’яткоохоронного
законодавства Польщі та України. Методологія полягає у застосуванні методів
історизму, системності, загальнонаукових методів логіки, компаративного аналізу, спеціально-
історичних методів (історіографічного аналізу, ретроспективного аналізу, хронології,
історико-системний, історико-генетичний, порівняльно-історичний). Наукова новизна.
З’ясовано історичні витоки та чинники формування пам’яткоохоронного законодавства
Польщі та України, питання культурної політики та збереження національної спадщини.
Висновки. Проаналізовано польський пам’яткоохоронний досвід, який слід узяти до уваги
в Україні для оптимізація організаційно-управлінської структури, але за умови врахування
власних національних та ментальних особливостей: перетворення Державної служби охорони
культурної спадщини України та Державної інспекції культурної спадщини України у
функціональний підрозділ Міністерства культури та інформаційної політики України,
який матиме вертикально-інтегровану структуру зі структурними підрозділами на рівні
обласних і районних адміністрацій; подальша інтеграція на адміністративному рівні державного
управління у сфері охорони культурної спадщини; розробка системи і методології
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для наукової, проектної й
виробничої діяльності в пам’яткоохоронній галузі; створення Міжнародного центру з підвищення
кваліфікації та обміну досвіду у сфері охорони культурної спадщини; реалізація
навчальних та інформаційних програм для зазначеної галузі. З’ясовано, що у сфері охорони
культурної спадщини України накопичилося достатньо питань, які необхідно вирішувати.
Це потребує політичної волі керівництва держави, побудови чіткої вертикалі органів
управління пам’яткоохоронною галуззю, компетентності державних службовців у вказаній
сфері та пам’яткоохоронців, а також збалансування законодавчої бази (врегулювання всіх нормативно-правових актів). |
---|