Порівняльний аналіз пам’яткоохоронного законодавства Польщі та України
Мета дослідження – висвітлити та порівняти особливості пам’яткоохоронного законодавства Польщі та України. Методологія полягає у застосуванні методів історизму, системності, загальнонаукових методів логіки, компаративного аналізу, спеціально- історичних методів (історіографічного аналізу, ретросп...
Збережено в:
Дата: | 2022 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2022
|
Назва видання: | Український історичний журнал |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187215 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Порівняльний аналіз пам’яткоохоронного законодавства Польщі та України / Р. Харковенко // Український історичний журнал. — 2022. — Число 3. — С. 205-218. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Мета дослідження – висвітлити та порівняти особливості пам’яткоохоронного
законодавства Польщі та України. Методологія полягає у застосуванні методів
історизму, системності, загальнонаукових методів логіки, компаративного аналізу, спеціально-
історичних методів (історіографічного аналізу, ретроспективного аналізу, хронології,
історико-системний, історико-генетичний, порівняльно-історичний). Наукова новизна.
З’ясовано історичні витоки та чинники формування пам’яткоохоронного законодавства
Польщі та України, питання культурної політики та збереження національної спадщини.
Висновки. Проаналізовано польський пам’яткоохоронний досвід, який слід узяти до уваги
в Україні для оптимізація організаційно-управлінської структури, але за умови врахування
власних національних та ментальних особливостей: перетворення Державної служби охорони
культурної спадщини України та Державної інспекції культурної спадщини України у
функціональний підрозділ Міністерства культури та інформаційної політики України,
який матиме вертикально-інтегровану структуру зі структурними підрозділами на рівні
обласних і районних адміністрацій; подальша інтеграція на адміністративному рівні державного
управління у сфері охорони культурної спадщини; розробка системи і методології
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для наукової, проектної й
виробничої діяльності в пам’яткоохоронній галузі; створення Міжнародного центру з підвищення
кваліфікації та обміну досвіду у сфері охорони культурної спадщини; реалізація
навчальних та інформаційних програм для зазначеної галузі. З’ясовано, що у сфері охорони
культурної спадщини України накопичилося достатньо питань, які необхідно вирішувати.
Це потребує політичної волі керівництва держави, побудови чіткої вертикалі органів
управління пам’яткоохоронною галуззю, компетентності державних службовців у вказаній
сфері та пам’яткоохоронців, а також збалансування законодавчої бази (врегулювання всіх нормативно-правових актів). |
---|