Східнотрипільська і західнотрипільська культури: міф чи реальність?

Проблематика культурогенезу первісності є однією з центральних у наукових дослідженнях В. В. Отрощенка. Зокрема він торкався культурогенезу та структури культурного комплексу Трипілля-Кукутень, дослідження яких набуло актуальності в останні десятиліття ХХ ст. Поява нових джерел та методів спонука...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Автор: Бурдо, Н.Б.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут археології НАН України 2021
Назва видання:Археологія і давня історія України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187505
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Східнотрипільська і західнотрипільська культури: міф чи реальність? / Н.Б. Бурдо // Археологія і давня історія України: Зб. наук. пр. — К.: ІА НАН України, 2021. — Вип. 2 (39). — С. 350-359. — Бібліогр.: 35 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Проблематика культурогенезу первісності є однією з центральних у наукових дослідженнях В. В. Отрощенка. Зокрема він торкався культурогенезу та структури культурного комплексу Трипілля-Кукутень, дослідження яких набуло актуальності в останні десятиліття ХХ ст. Поява нових джерел та методів спонукає дослідників до осмислення феномену Трипілля-Кукутень на новому рівні. Помітна тенденція виділення замість структурних підрозділів культурної спільності окремих археологічних культур. На рубежі ХХ —ХХ І ст. у вітчизняному трипіллєзнавстві набула поширення концепція, що передбачає бінарну схему розподілу трипільської культури на «східнотрипільську» та «західнотрипільську» культури. Втім, подібна новація не виглядає достатньо обґрунтованою як на рівні методичних засад, так і на рівні формального аналізу конкретних матеріалів. З’ясування реальної структури культурного комплексу Трипілля-Кукутень показує її багатогранність і доводить штучність розподілу його трипільської частини на дві археологічні культури.