Корабельна троща кінця ІV — початку ІІІ ст. до н. е. поблизу Кінбурнської коси
Протягом сезонів 2018—2019 рр. міжнародна підводна археологічна експедиція здійснила дослідження в акваторії Тендрівської та Кінбурнської кіс на шельфі Чорного моря. Основні дослідження були зосереджені неподалік узбережжя біля північної частини Тендрівської коси, затоки Тендра та північно-захід...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автори: | , , , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут археології НАН України
2021
|
Назва видання: | Археологія і давня історія України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187520 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Корабельна троща кінця ІV — початку ІІІ ст. до н. е. поблизу Кінбурнської коси / В.Є. Герасімов, Р.М. Рейда, О.І. Смирнов, П. Прейс, Є. Лоізоу // Археологія і давня історія України: Зб. наук. пр. — К.: ІА НАН України, 2021. — Вип. 3 (40). — С. 175-185. — Бібліогр.: 24 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Протягом сезонів 2018—2019 рр. міжнародна
підводна археологічна експедиція здійснила дослідження в акваторії Тендрівської та Кінбурнської
кіс на шельфі Чорного моря. Основні дослідження
були зосереджені неподалік узбережжя біля північної частини Тендрівської коси, затоки Тендра та
північно-західного краю Кінбурнської коси. На додаток до візуальної розвідки, водолази використовували ехолоти, гідролокатор та боковий сканер. В результаті було складено батиметричну карту.
У початковій частині досліджень робота обмежувалася картографуванням та фотографуванням
відкритих обєктів. Під час цих робіт було виявлено та розчищено місце корабельної трощі кінця
IV — початку III ст. до н. е. Вдалося ідентифікувати фрагмент нижньої частини корпусу судна
довжиною 9,45 м, що добре зберігся. Зафіксовано in
situ баластне каміння, керамічний матеріал з вантажу, свинцеву обшивку та елементи конструкцій донної частини судна. Після очищення від піску
за допомогою гідроежектора вцілілої частини корпусу корабля було проведено відео- та фотофіксацію. Внаслідок цих робіт були зроблені масштабні фотомозаїки об’єкта та його 3D-моделі. Стан
дерев’яного корпусу відмінний, збереглися технологічні отвори, з’єднання, бронзові та залізні цвяхи. |
---|