Підгірцівська група пам’яток Середнього Подніпров’я: стан та перспективи дослідження
У статті розглянуто історію та історіографію дослідження підгірцівської групи пам’яток VI—IV ст. до н. е. на території Верхнього та Середнього Подніпров’я. Виокремлено етапи за особливостями та рівнем проведення досліджень — від накопичення матеріалів до їх інтерпретації. Наведено дані про актуаль...
Saved in:
Date: | 2022 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут археології НАН України
2022
|
Series: | Археологія і давня історія України |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187589 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Cite this: | Підгірцівська група пам’яток Середнього Подніпров’я: стан та перспективи дослідження / С.С. Ржевуська // Археологія і давня історія України: Зб. наук. пр. — К.: ІА НАН України, 2022. — Вип. 1 (42). — С. 241-255. — Бібліогр.: 51 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineSummary: | У статті розглянуто історію та історіографію дослідження підгірцівської групи пам’яток
VI—IV ст. до н. е. на території Верхнього та Середнього Подніпров’я. Виокремлено етапи за особливостями та рівнем проведення досліджень — від
накопичення матеріалів до їх інтерпретації. Наведено дані про актуальний каталог пам’яток, окреслено хронологічні та територіальні межі групи у контексті поселенської структури скіфського
часу. Обґрунтовано використання особливих ажурних бронзових (біметалевих) прикрас, а саме дисків
та шпильок із навершям у вигляді здвоєних щитків або ж розетти, виконаних у техніці лиття за
восковою моделлю, в якості культурних та хронологічних маркерів підгірцівської групи пам’яток.
Подальші аналітичні побудови полягатимуть у
розробці окреслених питань і реконструкції етнокультурного розвитку на території Середнього
Подніпров’я VII—IV ст. до н. е. в цілому. |
---|