Константи наукового мислення академіка В.М. Русанівського
У статті проаналізовано константи наукового стилю В.М. Русанівського. Праці вченого з граматики, лексикології, лексикографії, орфографії, історії української літературної мови, соціолінгвістики, а також філософії мови, теоретичних і практичних питань славістики, репрезентують рівень розвитку укр...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2021
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187972 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Константи наукового мислення академіка В.М. Русанівського / С. Єрмоленко // Культура слова. — 2021. — Вип. 94. — С. 185–194. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті проаналізовано константи наукового стилю
В.М. Русанівського. Праці вченого з граматики, лексикології,
лексикографії, орфографії, історії української літературної
мови, соціолінгвістики, а також філософії мови, теоретичних і практичних питань славістики, репрезентують рівень
розвитку українського мовознавства другої половини ХХ – початку ХХІ ст., засвідчують роль наукового стилю української
літературної мови, зокрема виявляють евристичну цінність
авторських концепцій як констант наукового стилю В.М. Русанівського. До них уналежнюємо такі авторські концепції:
а) репрезентація граматичних категорій дієслова як єдності форми і значення мовної одиниці; б) взаємодія лексичної
і граматичної семантики на всіх рівнях мовної структури;
в) конструктивна взаємодія функціональних і експресивних
стилів в історії літературної мови; г) історія становлення
літературної норми української мови; ґ) розвиток української
літературної мови в контексті системно-структурних, функціонально-комунікативних і екстралінгвальних чинників. |
---|