Сакрально марковані мовні одиниці в поетичному дискурсі другої половини ХХ століття
Статтю присвячено розглядові сакрально маркованих мовних одиниць (слів та висловлень) як компонентів словника української поетичної мови другої половини ХХ століття. У контексті осмислення традицій національного художнього образотворення і текстотворення вони засвідчують бібліє центричність мово...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української мови НАН України
2021
|
Назва видання: | Культура слова |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188049 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Сакрально марковані мовні одиниці в поетичному дискурсі другої половини ХХ століття / Л. Соболь // Культура слова. — 2021. — Вип. 95. — С. 196-207. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Статтю присвячено розглядові сакрально маркованих
мовних одиниць (слів та висловлень) як компонентів словника української поетичної мови другої половини ХХ століття.
У контексті осмислення традицій національного художнього
образотворення і текстотворення вони засвідчують бібліє
центричність мовомислення авторів, закоріненість їхньої
креативної свідомості в християнській лінгвокультурі.
Розглянуто стилістичну функціональність кількох типів номінацій, які в поетичному дискурсі відбивають мовну
практику релігійної сфери і формують кілька основних лексико-тематичних груп: «назви святих осіб», «імена біблійних
персонажів», «назви сакральних книг і їхніх частин», «назви
релігійних обрядів і таїнств», «назви культових споруд і їх
частин», «назви предметів культу», «назви релігійних свят».
Наголошено, що в аналізованих віршових текстах компоненти цих лексико-тематичних груп представлені з різною інтенсивністю. Спільна щодо них тенденція – це збереження притаманної їм високої стилістичної тональності, позитивної оцінності. |
---|