До питання про формування всеросійського ринку: український контекст (друга половина ХVІІ ст.)
Мета статті полягає у висвітленні конкурентної боротьби українців за зарубіжні ринки у другій половині ХVІІ ст. Методологія дослідження оперта на принципи історизму й детермінізму. Застосовано як загальнонаукові (системного аналізу, синтезу, аналогії, узагальнення), так і спеціальні історичні (кр...
Збережено в:
Дата: | 2022 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2022
|
Назва видання: | Український історичний журнал |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188132 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | До питання про формування всеросійського ринку: український контекст (друга половина ХVІІ ст.) / О. Гуржій // Український історичний журнал. — 2022. — Число 5. — С. 168-176. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Мета статті полягає у висвітленні конкурентної боротьби українців за зарубіжні
ринки у другій половині ХVІІ ст. Методологія дослідження оперта на принципи історизму
й детермінізму. Застосовано як загальнонаукові (системного аналізу, синтезу, аналогії,
узагальнення), так і спеціальні історичні (критичного опрацювання та зіставлення джерел,
компаративності, проблемно-хронологічний) методи. Наукова новизна. Вперше порушується
питання про правомірність тверджень істориків-попередників щодо функціонування
всеросійського ринку у зазначений період і переосмислюється роль українців у цьому процесі.
Висновки. Міжнародна ситуація другої половини ХVІІ ст. зумовила цілий ряд кризових
економічних і суспільно-політичних явищ у Речі Посполитій та Українській державі, котрі,
проте, відкрили сприятливі перспективи для Московії в галузі торгівлі. Водночас торгівельні
інтереси українців уряди багатьох країн не брали до уваги. Конкурентна боротьба у цій галузі
спонукала торгових людей Гетьманщини шукати й освоювати нові шляхи та ринки для реалізації
своєї продукції, зокрема в напрямках Угорщини, Молдавії, Волощини, Прибалтики,
Сходу. |
---|