Роль ФРН у реалізації Європейської політики сусідства та програми Східне партнерство ЄС щодо України (2004-2019)
Статтю присвячено дослідженню ролі Федеративної Республіки Німеччина в реалізації Європейської політики сусідства та програми «Східне партнерство» Європейського Союзу щодо України впродовж 2004–2019 рр. Зазначається, що розробка та впровадження Європейської політики сусідства стали реальним пове...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2019
|
Назва видання: | Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188737 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Роль ФРН у реалізації Європейської політики сусідства та програми Східне партнерство ЄС щодо України (2004-2019) / Г. Харлан // Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки: міжвід. зб. наук. пр. — 2019. — Вип. 28. — С. 275-298. — Бібліогр.: 42 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Статтю присвячено дослідженню ролі Федеративної Республіки
Німеччина в реалізації Європейської політики сусідства та програми
«Східне партнерство» Європейського Союзу щодо України впродовж
2004–2019 рр. Зазначається, що розробка та впровадження Європейської
політики сусідства стали реальним поверненням до ідеї «Європи концентричних кіл». Маючи на меті організацію співпраці за багатьма
стратегічно важливими для ЄС напрямами, Європейська політика сусідства все ж таки не передбачала перспективи членства для країн, що
опинилися поза межами розширення Європейського Союзу 2004 р.
Програма «Східне партнерство» стала віддзеркаленням основ Європейської політики сусідства. Від самого початку Київ не мав бажання
долучатися до програми «Східне партнерство», оскільки метою зовнішньої політики нашої держави проголошувалося набуття повноправного
членства у Європейському Союзі.
Революція Гідності засвідчила прагнення українського суспільства
приєднатися до процесу європейської інтеграції всупереч планам проросійських політичних сил, які на той час перебували на чолі нашої
держави. Проте подальші дії стали доказом того, що в сучасних умовах
позаблоковий статус держави не можна вважати гарантією безпеки.
Анексія Криму, яка суперечила всім нормам міжнародного права, а потім
проголошення так званих ДНР і ЛНР, відразу привернули увагу світової
спільноти. У цих умовах інерційні зовнішньополітичні стратегії ФРН та
ЄС виявились неспроможними повною мірою протистояти загрозам,
спричиненим розгортанням російсько-українського конфлікту. На нашу
думку, саме відсутність чіткої зовнішньополітичної стратегії з боку
Європейського Союзу й Федеративної Республіки Німеччина та недооцінка України як стабільного східного кордону Євросоюзу дотепер є
неподоланими перешкодами на шляху до успішної реалізації програми
«Східне партнерство». На наш погляд, східноєвропейська політика
Німеччини та політична сфера українсько-німецьких відносин у контексті східної політики Європейського Союзу потребують концептуального переосмислення та якісно нового наповнення. Насамперед, у
рамках двосторонніх відносин йдеться про німецьку підтримку процесів
реформування та подолання корупції в Україні. Саме розбудова партнерських зв'язків з нашою державою повинна стати центральним завданням східноєвропейської політики Федеративної Республіки Німеччина
загалом та в межах реалізації програми «Східне партнерство» ЄС
зокрема. |
---|