Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)

Період кінця ХІХ — початку ХХ ст. відзначався бурхливим економічним підйомом на українських землях. Перевищення обсягів виробництва над обсягами внутрішнього споживчого ринку спонукало підприємців експортувати вугілля насамперед до найближчих закордонних ринків. Важливим у цьому відношенні визнач...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2022
Автор: Шандра, І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2022
Назва видання:Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188942
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / І. Шандра // Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки: міжвід. зб. наук. пр. — 2022. — Вип. 31. — С. 112-129. — Бібліогр.: 30 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-188942
record_format dspace
spelling irk-123456789-1889422023-03-28T18:16:01Z Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) Шандра, І. Україна в міжнародних відносинах Період кінця ХІХ — початку ХХ ст. відзначався бурхливим економічним підйомом на українських землях. Перевищення обсягів виробництва над обсягами внутрішнього споживчого ринку спонукало підприємців експортувати вугілля насамперед до найближчих закордонних ринків. Важливим у цьому відношенні визначався ринок Османської імперії. Дослідження експортного напряму комерційної діяльності українських підприємців стало можливим у результаті залучення широкого спектра джерел: урядові й підприємницькі статистичні довідники, діловодні документи представницьких організацій, статті з тогочасних періодичних видань, архівні матеріали тощо. Експортні дії українських підприємців проаналізовані у статті з погляду впровадження організаційних і логістичних прийомів для реалізації експортних завдань, вивчення світового досвіду та використання найуспішніших і найдієвіших механізмів впливу на процес завоювання іноземних ринків збуту. У праці показано, що українські підприємці вдавалися до найрізноманітніших засобів популяризації своїх товарів: від ділових зустрічей до участі у «Плавучій виставці». У статті робиться висновок, що, попри всі зусилля, українські підприємці мали задовольнитися зростаючим внутрішнім попитом, програвши у експортній конкуренції більш розвиненим країнам. Ідея українських торгово-промислових кіл щодо організації постійного торгового представництва в Константинополі у вигляді торгової палати, що зародилася на початку ХХ ст., була реалізована лише на сучасному етапі взаємовигідних партнерських відносин між Україною й Туреччиною. Period in the late 19th — early 20th centuries was a rapid economic recovery in Ukraine. The excess of production over the volume of the domestic consumer market encouraged entrepreneurs to export coal, primarily to the nearest foreign markets. The market of the Ottoman Empire was determined as a important in that respect. The study of the export direction of commercial activity of Ukrainian entrepreneurs became possible as a result of attracting a wide range of sources including Government and business statistical directories, office documents of representative organizations, articles from periodicals of that time, archival materials, etc. The author analyses export techniques of Ukrainian businessmen as one of the components of business culture wich consists of introducing organizational and logistical techniques for export tasks, studying global experience and using the most successful and effective mechanisms to influence the process of invading foreign markets. The paper shows that Ukrainian entrepreneurs had resorted to a variety of tools to promote their products including business meetings and participating in the “Floating Exhibition”. The author concludes that, despite all efforts, Ukrainian entrepreneurs lost in competition with more developed countries and they had to pay attention to the increased domestic demand. The idea of Ukrainian business community to organize a permanent trade mission in Constantinople in the form of a chamber of commerce, which originated in the early XX century, is implemented at the present stage of mutually beneficial partnership between Ukraine and Turkey. 2022 Article Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / І. Шандра // Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки: міжвід. зб. наук. пр. — 2022. — Вип. 31. — С. 112-129. — Бібліогр.: 30 назв. — укр. 2415-7198 DOI: doi.org/10.15407/mzu2022.31.112 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188942 94:[061.2:339.564](477)”18/19”(045) uk Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Україна в міжнародних відносинах
Україна в міжнародних відносинах
spellingShingle Україна в міжнародних відносинах
Україна в міжнародних відносинах
Шандра, І.
Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки
description Період кінця ХІХ — початку ХХ ст. відзначався бурхливим економічним підйомом на українських землях. Перевищення обсягів виробництва над обсягами внутрішнього споживчого ринку спонукало підприємців експортувати вугілля насамперед до найближчих закордонних ринків. Важливим у цьому відношенні визначався ринок Османської імперії. Дослідження експортного напряму комерційної діяльності українських підприємців стало можливим у результаті залучення широкого спектра джерел: урядові й підприємницькі статистичні довідники, діловодні документи представницьких організацій, статті з тогочасних періодичних видань, архівні матеріали тощо. Експортні дії українських підприємців проаналізовані у статті з погляду впровадження організаційних і логістичних прийомів для реалізації експортних завдань, вивчення світового досвіду та використання найуспішніших і найдієвіших механізмів впливу на процес завоювання іноземних ринків збуту. У праці показано, що українські підприємці вдавалися до найрізноманітніших засобів популяризації своїх товарів: від ділових зустрічей до участі у «Плавучій виставці». У статті робиться висновок, що, попри всі зусилля, українські підприємці мали задовольнитися зростаючим внутрішнім попитом, програвши у експортній конкуренції більш розвиненим країнам. Ідея українських торгово-промислових кіл щодо організації постійного торгового представництва в Константинополі у вигляді торгової палати, що зародилася на початку ХХ ст., була реалізована лише на сучасному етапі взаємовигідних партнерських відносин між Україною й Туреччиною.
format Article
author Шандра, І.
author_facet Шандра, І.
author_sort Шандра, І.
title Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
title_short Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
title_full Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
title_fullStr Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
title_full_unstemmed Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
title_sort адміністрування експорту українського вугілля до османської імперії (кінець хіх – початок хх ст.)
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2022
topic_facet Україна в міжнародних відносинах
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188942
citation_txt Адміністрування експорту українського вугілля до Османської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / І. Шандра // Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки: міжвід. зб. наук. пр. — 2022. — Вип. 31. — С. 112-129. — Бібліогр.: 30 назв. — укр.
series Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки
work_keys_str_mv AT šandraí admínístruvannâeksportuukraínsʹkogovugíllâdoosmansʹkoíímperííkínecʹhíhpočatokhhst
first_indexed 2023-10-18T23:09:32Z
last_indexed 2023-10-18T23:09:32Z
_version_ 1796157398076882944