2025-02-24T02:29:17-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-192155%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-24T02:29:17-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-192155%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-24T02:29:17-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-24T02:29:17-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Формування підприємствами малого і середнього бізнесу конкурентних переваг на основі цифрових інновацій: досвід Німеччини та Фінляндії

В умовах четвертої промислової революції компанії, які ефективно використовують цифрові інновації, знаходяться у кращій конкурентній позиції порівняно з іншими підприємницькими структурами. Завдяки цифровим технологіям компанії можуть продуктивніше спілкуватися зі своїми клієнтами, аналізувати дані...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Литвинський, Р.В.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут економіки промисловості НАН України 2022
Series:Управління економікою: теорія та практика
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/192155
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:В умовах четвертої промислової революції компанії, які ефективно використовують цифрові інновації, знаходяться у кращій конкурентній позиції порівняно з іншими підприємницькими структурами. Завдяки цифровим технологіям компанії можуть продуктивніше спілкуватися зі своїми клієнтами, аналізувати дані про них, створювати точніші та індивідуалізовані рішення, що формують конкурентні переваги на ринках. Цифровим трансформаціям підприємств малого і середнього бізнесу властиві певні особливості, переваги та ризики. Великий досвід впровадження цифрових інновацій мають європейські компанії, тож вивчення й узагальнення їх результатів є важливим науково-практичним завданням у контексті загальної проблематики цифровізації українського бізнесу. Метою статті є дослідження досвіду малих та середніх підприємств (МСП) Німеччини та Фінляндії щодо формування конкурентних переваг на основі цифрових інновацій в ринкових умовах. За результатами дослідження встановлено, що поряд із великими промисловими підприємствами Німеччини, цифрові інновації активно впроваджують і німецькі МСП, так звані Mittelstand, що складають понад 99% приватних компаній країни. Чимала кількість МСП Німеччини були засновані або виросли за рахунок інновацій. Аналіз напрямів цифровізації німецьких МСП дозволив зробити висновок, що найбільш перспективними та зростаючими інноваційними технологіями є Big data, Blockchain, Cloud computing, Quantum Computing, Digitalization of education, Artificial intelligence, Microelectronics, e-Invoices. Практика активного поширення інновацій на підприємствах малого та середнього бізнесу простежується й у Фінляндії. Важливою передумовою успішного розвитку цифрових технологій є фінська екосистема стартапів. Виявлено, що завдяки запровадженню сприятливих умов для стартапів (спрощення бюрократичних процедур, прозорість та доступність інвестицій для іноземних інвесторів тощо) щорічно зростають кількісні та вартісні показники фінських стартапів. Зроблено висновок, що хоча існуючі окремі МСП у певних секторах економіки і здатні впроваджувати інновації задля виживання в висококонкурентному середовищі, але масовий розвиток інноваційних МСП неможливий без сприятливого інвестиційного та бізнес-клімату, наявності дієвої інноваційної інфраструктури та інших форм підтримки. Узагальнений досвід зарубіжних МСП та стартапів може буде використаний українськими підприємцями для подальших цифрових трансформацій у період повоєнного розвитку.