Феномен пограниччя в умовах "війн ідентичностей": трансформаційна динаміка та евристичний потенціал
У статті розглянуто евристичний потенціал феномену пограниччя в контексті осмислення конфліктогенних чинників соціокультурного розвитку прикордонних територій і трансформаційної динаміки ідентифікаційних стратегій порубіжних соціумів. Репрезентовано діапазон можливостей застосування концепцій пог...
Збережено в:
Дата: | 2023 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
2023
|
Назва видання: | Вісник НАН України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/192926 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Феномен пограниччя в умовах "війн ідентичностей": трансформаційна динаміка та евристичний потенціал / Я.В. Верменич // Вісник Національної академії наук України. — 2023. — № 3. — С. 30-42. — Бібліогр.: 27 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто евристичний потенціал феномену пограниччя в контексті осмислення конфліктогенних чинників соціокультурного розвитку
прикордонних територій і трансформаційної динаміки ідентифікаційних
стратегій порубіжних соціумів. Репрезентовано діапазон можливостей
застосування концепцій пограниччя у дослідженні як сучасних українських
реалій, так і трансформацій просторового розвитку України в історичній
ретроспективі. Актуалізація проблеми зумовлена пошуком шляхів подолання викликів, пов’язаних із російсько-українською війною, розробленням
алгоритмів виявлення руйнівних процесів, що здатні деформувати соціокультурну динаміку українського суспільства. Застосування синергетичних підходів нової «кордонної філософії» відкриває шлях до усвідомлення
просторової інваріантності та полікультурності як факторів впливу на
суспільні цінності й поведінкові реалії. |
---|