Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг
У статті розглянуто роль партнерства як ефективного інструменту в системі формування конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти на сучасному ринку освітніх послуг. Через аналіз різноманітних форм партнерства з музичними установами, бізнесом, громадськими організаціями та іншими суб...
Збережено в:
Дата: | 2023 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2023
|
Назва видання: | Управління економікою: теорія та практика |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/197934 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг / А.В. Літвяк // Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2023. — С. 201-210. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-197934 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1979342024-08-05T14:14:47Z Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг Літвяк, А.В. У статті розглянуто роль партнерства як ефективного інструменту в системі формування конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти на сучасному ринку освітніх послуг. Через аналіз різноманітних форм партнерства з музичними установами, бізнесом, громадськими організаціями та іншими суб’єктами, публікація висвітлює переваги такого підходу для підвищення якості навчання, розширення можливостей для учнів та забезпечення стабільної позиції закладів музичної освіти на ринку. Проаналізовано важливість партнерства як стратегічного інструменту для підвищення конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти. Через вивчення актуальних тенденцій у галузі сучасної освіти та інноваційному розвитку, наукова праця висвітлює різноманітні аспекти партнерства з іншими установами, музичними організаціями, бізнесом і громадськими організаціями. Зосереджуючись на взаємодії між різними суб’єктами, розглянуто можливості для розширення навчальних програм, підвищення якості освіти та створення сприятливого середовища для розвитку талановитих музикантів і вокалістів. Акцентована увага на важливості співпраці між різними учасниками освітнього процесу для досягнення успішних результатів у позашкільній музичній освіті. Результати дослідження підтверджують потребу у партнерстві, економічній взаємодії та співпраці між різними сторонами системи освіти для досягнення успіху та ефективного розвитку сучасної музичної освіти. The article examines the role of partnership as an effective tool in the system of forming the competitiveness of out-of-school musical education institutions in the modern market of educational services. Through the analysis of various forms of partnership with music institutions, businesses, public organizations and other subjects, the publication highlights the advantages of such an approach for improving the quality of education, expanding opportunities for students and ensuring a stable position of music education institutions in the market. The importance of partnership as a strategic tool for increasing the competitiveness of out-of-school music education institutions is analyzed. Through the study of current trends in the field of modern education and innovative development, the research paper highlights various aspects of partnership with other institutions, music organizations, business and public organizations. Focusing on the interaction between different actors, opportunities for expanding educational programs, improving the quality of education and creating a favorable environment for the development of talented musicians and vocalists were considered. Emphasis is placed on the importance of cooperation between various participants in the educational process to achieve successful results in extracurricular music education. The results of the study confirm the need for partnership, economic interaction and cooperation between various sides of the education system to achieve success and effective development of modern music education. 2023 Article Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг / А.В. Літвяк // Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2023. — С. 201-210. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 2221-1187 DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2023.201-210 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/197934 uk Управління економікою: теорія та практика Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
description |
У статті розглянуто роль партнерства як ефективного інструменту в системі формування конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти на сучасному ринку освітніх послуг. Через аналіз різноманітних форм партнерства з музичними установами, бізнесом, громадськими організаціями та іншими суб’єктами, публікація висвітлює переваги такого підходу для підвищення якості навчання, розширення можливостей для учнів та забезпечення стабільної позиції закладів музичної освіти на ринку.
Проаналізовано важливість партнерства як стратегічного інструменту для підвищення конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти. Через вивчення актуальних тенденцій у галузі сучасної освіти та інноваційному розвитку, наукова праця висвітлює різноманітні аспекти партнерства з іншими установами, музичними організаціями, бізнесом і громадськими організаціями.
Зосереджуючись на взаємодії між різними суб’єктами, розглянуто можливості для розширення навчальних програм, підвищення якості освіти та створення сприятливого середовища для розвитку талановитих музикантів і вокалістів. Акцентована увага на важливості співпраці між різними учасниками освітнього процесу для досягнення успішних результатів у позашкільній музичній освіті.
Результати дослідження підтверджують потребу у партнерстві, економічній взаємодії та співпраці між різними сторонами системи освіти для досягнення успіху та ефективного розвитку сучасної музичної освіти. |
format |
Article |
author |
Літвяк, А.В. |
spellingShingle |
Літвяк, А.В. Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг Управління економікою: теорія та практика |
author_facet |
Літвяк, А.В. |
author_sort |
Літвяк, А.В. |
title |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
title_short |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
title_full |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
title_fullStr |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
title_full_unstemmed |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
title_sort |
партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2023 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/197934 |
citation_txt |
Партнерство як форма економічної взаємодії на ринку освітніх послуг / А.В. Літвяк // Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2023. — С. 201-210. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
series |
Управління економікою: теорія та практика |
work_keys_str_mv |
AT lítvâkav partnerstvoâkformaekonomíčnoívzaêmodíínarinkuosvítníhposlug |
first_indexed |
2024-08-06T04:01:48Z |
last_indexed |
2024-08-06T04:01:48Z |
_version_ |
1806609320494759936 |
fulltext |
201
DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2023.201-210
А. В. Літвяк, здобувач третього
(освітньо-наукового) рівня
вищої освіти
ORCID 0009-0008-1376-3759
e-mail: litviakalla69@gmail.com,
Приватний заклад вищої освіти
«Східноєвропейський університет
імені Рауфа Аблязова», м. Черкаси
ПАРТНЕРСТВО ЯК ФОРМА ЕКОНОМІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Партнерство є ключовою формою економічної взаємодії на
ринку освітніх послуг, що має велике значення в сучасному світі, де
освіта стає все більш складною та різноманітною. Партнерство в
освіті відображає співпрацю між різними суб’єктами, такими як за-
клади позашкільної освіти, середньої (школи, ліцеї) та вищої освіти
(коледжі, університети), а також компанії, урядові організації та
громадські інституції, з метою спільного здійснення освітніх іні-
ціатив і досягнення спільних цілей.
Залучення різних сторін до партнерства на ринку освітніх по-
слуг має ряд переваг та можливостей, зокрема:
розширення доступності освіти: партнерство може сприяти
збільшенню доступності освіти для широкого кола здобувачів,
включаючи різні групи населення та регіони;
підвищення якості освіти: спільна робота між різними освіт-
німи інституціями та іншими зацікавленими сторонами може спри-
яти підвищенню якості навчання і навчальних програм;
інновації в освіті: партнерство створює сприятливі умови для
впровадження інноваційних методів і підходів до освіти, включа-
ючи використання новітніх технологій;
підготовка до ринку праці: співпраця з бізнесом та іншими ро-
ботодавцями допомагає здобувачам отримувати практичні навички
та знання, які потрібні для успішної кар’єри;
міжнародний обмін знаннями та досвідом: партнерство може
стимулювати міжнародний обмін здобувачів, викладачів і дослід-
ників, що сприяє розширенню горизонтів та розвитку міжкультур-
ного розуміння.
© А. В. Літвяк, 2023
202
Усі зазначені аспекти показують, що партнерство на ринку
освітніх послуг є ефективним і потужним інструментом для покра-
щення якості й доступності освіти, що має значний вплив на сус-
пільний прогрес та економічний розвиток.
Постановка проблеми в контексті партнерства як форми еко-
номічної взаємодії на ринку освітніх послуг може включати на-
ступні аспекти: недостатня доступність освіти (нерівномірний роз-
поділ освітніх ресурсів може призвести до ситуації, коли деякі
групи населення або регіони мають обмежений доступ до якісної
освіти через відсутність або недостатність партнерських ініціатив);
низька якість освіти (недостатня співпраця між освітніми устано-
вами та іншими зацікавленими сторонами може призвести до недо-
статньої підготовки здобувачів до вимог сучасного ринку праці, а
також до відставання у плані інновацій та використання передових
методів навчання); фінансові обмеження (відсутність достатніх фі-
нансових ресурсів у деяких освітніх установах може стати пере-
шкодою для укладення партнерських угод з бізнесом, громадсь-
кими організаціями або державними органами); різний доступ до
інновацій (нерівний розподіл технологічних інновацій та ресурсів
може призвести до збільшення розриву між освітніми установами,
які мають можливість використовувати передові технології, і тими,
які залишаються у відсталості); недостатня реалізація потенціалу
міжнародного співробітництва (ускладнення політичних, економіч-
них або культурних умов може обмежувати можливості міжнарод-
ного співробітництва в галузі освіти та перешкоджати розвитку
партнерських відносин між країнами).
Такі проблеми визначають необхідність вдосконалення меха-
нізмів партнерства на ринку освітніх послуг для забезпечення біль-
шої доступності, якості та інноваційності освіти для всіх груп насе-
лення та регіонів.
Актуальність теми партнерства як форми економічної взаємо-
дії на ринку освітніх послуг залишається з ряду причин:
1. Швидкі зміни в глобальній економіці – швидкі зміни в гло-
бальній економіці створюють потребу у розвитку гнучких і ефек-
тивних моделей співпраці між освітніми установами, бізнесом та ін-
шими суб’єктами для забезпечення відповідності освітніх послуг
вимогам сучасного ринку праці.
2. Підвищення конкурентоспроможності – умови глобалізації
та зростання конкуренції на ринку праці ставлять вимоги до підви-
щення якості та доступності освіти. Партнерство дозволяє об’єд-
нати зусилля для досягнення цих цілей.
203
3. Швидкі технологічні інновації – швидкий темп технологіч-
них інновацій вимагає від освітніх установ активної адаптації до но-
вих вимог і впровадження передових технологій в навчальний та
виховний процес. Партнерство з технологічними компаніями може
стати ключовим для забезпечення успішної інтеграції новітніх засо-
бів і методик у навчання.
4. Потреба у позашкільній освіті для економічного розвитку –
зростаюча комплексність економіки вимагає висококваліфікованих
спеціалістів. Партнерство дозволяє розвивати освітні програми, які
відповідають потребам ринку праці та сприяють економічному
розвитку.
5. Соціальна відповідальність бізнесу – створення партнерств
між бізнесом та освітніми установами допомагає підвищити соці-
альну відповідальність бізнесу, що сприяє створенню сприятливого
середовища для розвитку освіти та суспільства в цілому.
Отже, партнерство на ринку освітніх послуг лишається акту-
альною темою, яка відображає сучасні виклики та можливості у
сфері освіти та економіки.
Дослідженню різних аспектів партнерських відносин як еко-
номічної категорії в умовах конкуренції здійснювали такі провідні
вчені, як Ю. Бондар, Н. Бутенко, В. Геєць, О. Гребешкова, О. Гуца-
люк, В. Заруба, О. Каніщенко, Є. Крикавський, А. Наволокіна,
Л. Мороз, М. Портер, Д. Райко, Т. Решетілова, І. Решетнікова,
А. Старостіна, О. Тєлєтов, А. Федорченко, Н. Чухрай Л. Шинкарук
та деякі інші.
Партнерство є важливою формою економічної взаємодії на
ринку освітніх послуг, особливо в умовах сучасного світу, де освіта
стає все більш складною та різноманітною. Основні вектора загаль-
ного партнерства в цій сфері:
академічні партнерства: заклади освіти, університети та ко-
леджі можуть укладати партнерські угоди між собою для обміну
здобувачами та викладачами, спільної наукової роботи, організації
спільних заходів тощо. Це допомагає розширити доступ до різнома-
нітних освітніх можливостей;
бізнес-освітні партнерства: компанії можуть укладати угоди з
освітніми установами для надання навчальних програм, стажу-
вання, розробки курсів або навіть спільної розробки кар’єрних про-
грам. Це допомагає здобувачам отримувати практичні навички та
знання, які відповідають потребам ринку праці;
міжнародні партнерства: заклади освіти, університети та ко-
леджі можуть укладати угоди з закладами освіти з інших країн для
204
обміну здобувачами та викладачами, спільного проведення дослі-
джень, організації міжнародних конференцій тощо. Це допомагає
збагатити освітній досвід і розширити горизонти здобувачів;
громадсько-приватні партнерства: урядові організації, непри-
буткові фонди або громадські організації можуть укладати партнер-
ські угоди з приватними компаніями для фінансування освітніх
проєктів або програм. Це може сприяти розвитку доступної та якіс-
ної освіти для всіх шарів суспільства;
технологічні партнерства: угоди з технологічними компані-
ями можуть допомогти у впровадженні сучасних технологій в нав-
чальний процес. Це може включати розробку навчального програм-
ного забезпечення, впровадження онлайн-курсів або використання
віртуальної реальності в освіті;
соціальні партнерства: угоди з соціальними організаціями або
фондами можуть сприяти розробці та впровадженню програм соці-
альної підтримки для здобувачів з обмеженими можливостями, бід-
них сімей або біженців;
партнерства з державними органами: урядові органи можуть
укладати партнерські угоди з освітніми установами для спільного
вирішення проблем в галузі освіти, розробки нових освітніх стан-
дартів або підтримки інновацій в освіті;
менторські партнерства: угоди з досвідченими фахівцями та
випускниками можуть стимулювати розвиток менторських про-
грам, які допомагають студентам отримати поради та підтримку в
розвитку кар’єри.
Поширені різноманітні форми партнерства на ринку освітніх
послуг сприяють покращенню якості освіти, розвитку інновацій
і підвищенню конкурентоспроможності ринку праці. Вони роблять
освіту більш доступною, різноманітною та відповідальною перед
потребами суспільства. Партнерство на ринку освітніх послуг може
бути корисним інструментом для забезпечення доступності, якості
та різноманітності освіти, а також для забезпечення того, щоб освіта
відповідала потребам сучасного суспільства і економіки.
Аналіз теоретичних підходів [4] до визначення змісту «парт-
нерства» показує, що партнерство доцільно розглядати як форму
«економічної взаємодії», однак не ототожнювати з нею, оскільки
партнерство має на меті довгострокову співпрацю із формуванням
тісніших зв’язків і спільної відповідальності на всіх рівнях діяльно-
сті сторін. А, зокрема, «взаємодія» визначається як «взаємний
зв’язок між предметами у дії, а також погоджена дія між ними» [2].
205
Рис. 1. Модель партнерства закладу освіти,
бізнесу та держави в умовах конкуренції
Сьогодні доцільним стає перехід від використання суто кон-
курентних стратегій та стратегій кооперації на рівні співпраці й по-
єднання конкурентних переваг заради отримання взаємної довго-
строкової вигоди, синергетичного ефекту. На ринку освітніх послуг
також сформувалися об’єктивні передумови переходу від суто кон-
курентної боротьби та різновекторної мотивації суб’єктів ринку
освітніх, заснованої на отриманні короткострокової вигоди від на-
дання чи отримання освітніх послуг, до партнерства як форми еко-
номічної взаємодії всіх акторів ринку освітніх послуг (рис. 2).
Відповідно до виявлених передумов можна сформулювати
бажаний результат від використання такої форми економічної взає-
модії на ринку освітніх послуг, а саме: задоволення потреб регіо-
нального ринку праці кваліфікованими працівниками; мінімізація
ризиків надання освітніх послуг; зниження витрат (на держзамов-
лення, на формування позитивного іміджу закладу освіти, на пошук
фахівців); розподіл фінансово-економічної відповідальності; збіль-
шення внутрішнього інвестування та капіталовкладень; підвищення
ефективності господарської діяльності; впровадження інновацій
відповідно до вимог часу (рівня технологічного розвитку еконо-
міки).
Проте, категорії партнерства як форми економічної взаємодії
на ринку освітніх послуг в системі формування конкурентоспро-
можності закладів позашкільної музичної освіти не є достатньо до-
слідженими та обґрунтованими.
Освіта (STEM) Суспільство
Економіка знань Бізнес
Партнерство
206
Рис. 2. Об’єктивні передумови переходу від конкурентної
боротьби до партнерства на ринку освітніх послуг
Дані форми партнерства можуть сприяти підвищенню конку-
рентоспроможності закладів позашкільної музичної освіти шляхом
забезпечення доступу до різноманітних можливостей для навчання,
розвитку творчих здібностей та підвищення професійного рівня.
Розглянемо їх більш детально.
Партнерство з музичними школами та консерваторіями.
Укладання угод про співпрацю з іншими освітніми установами
може допомогти обмінюватися досвідом, навчальними програмами
та ресурсами. Наприклад, спільні майстер-класи, обмін виклада-
чами або спільна організація концертів можуть підвищити престиж
закладів та привернути більше учнів.
Партнерство з місцевими музичними організаціями та артис-
тами. Співпраця з музичними організаціями, оркестрами, хорами та
іншими артистами може створити можливості для учнів отримати
практичний досвід та виступати перед аудиторією, що підвищить
їхні навички та мотивацію.
Партнерство з бізнесом та спонсорами. Залучення бізнесових
організацій, спонсорів і меценатів для фінансування музичних про-
грам, придбання інструментів та устаткування може допомогти
розширити можливості для учнів й підвищити рівень надання по-
слуг.
Спільні цілі та середовище діяльності (місто, регіон)
Значні витрати на конкурентну боротьбу
Дисбаланс фінансових надходжень через різні форми навчання
(державна, контрактна)
Швидкісний лаг розвитку теорій та впровадження інновацій
Стримування міграції робочої сили та інтелектуального капіталу
О
б'
єк
ти
вн
і п
ер
ед
ум
ов
и
пе
ре
хо
ду
в
ід
с
ут
о
ко
нк
ур
ен
тн
ої
б
ор
от
ьб
и
до
п
ар
тн
ер
ст
ва
207
Партнерство з громадськими організаціями та владою. Спів-
праця з громадськими організаціями та органами місцевого само-
врядування може допомогти забезпечити підтримку та визнання
для закладів музичної освіти на рівні місцевої громади або регіону.
Міжнародне партнерство. Залучення до міжнародних освіт-
ніх проектів, обмін викладачами та студентами з іншими країнами
може розширити горизонти для учнів та підвищити рівень профе-
сійної підготовки.
Партнерство з міжнародними музичними фестивалями та
конкурсами. Співпраця з відомими музичними фестивалями та кон-
курсами може стати чудовою можливістю для учнів виступати на
міжнародній арені, зарекомендувати себе та здобути цінний досвід.
Партнерство з освітніми платформами та онлайн-ресурсами.
Співпраця з платформами для онлайн-навчання або музичними ре-
сурсами в Інтернеті може допомогти розширити аудиторію та на-
дати доступ до навчальних матеріалів в будь-який час і в будь-
якому місці.
Партнерство з місцевими культурними центрами та мистець-
кими організаціями. Співпраця з культурними центрами може до-
помогти організувати спільні мистецькі заходи, виставки та кон-
церти, що підвищить впізнаваність і привабливість закладу музич-
ної освіти.
Партнерство з батьківськими асоціаціями та громадськими
організаціями. Взаємодія з батьківськими асоціаціями та громадсь-
кими організаціями може допомогти залучити підтримку і фінан-
сові ресурси для розвитку програм й проєктів в закладі музичної
освіти.
Партнерство з регіональними та міжнародними музичними
артистами. Співпраця з відомими музикантами й артистами може
допомогти організувати майстер-класи, лекції та спеціальні заходи
для учнів, що сприятиме їхньому професійному розвитку.
Партнерство з приватними музичними школами та студіями.
Співпраця з приватними музичними школами та студіями може до-
помогти розширити навчальні можливості, обмінюючись програ-
мами навчання, організовуючи спільні заходи і розвиваючи спеціа-
лізовані програми.
Партнерство з музичними видавництвами та компаніями.
Співпраця з музичними видавництвами може допомогти у наданні
доступу до сучасних нотних збірок, методичних матеріалів та інших
ресурсів, що сприяє підвищенню якості навчання.
208
Партнерство з місцевими та національними музичними орга-
нізаціями. Співпраця з музичними організаціями може включати
участь у спільних проектах, організацію концертів, фестивалів та
інших культурних заходів, що дозволяє створювати нові можли-
вості для учнів.
Партнерство з місцевими підприємствами та громадськими
організаціями. Співпраця з місцевими підприємствами та громадсь-
кими організаціями може допомогти організувати спонсорські про-
грами, стипендіальні фонди та інші ініціативи для підтримки учнів
і розвитку закладу.
Партнерство з місцевими школами та іншими освітніми уста-
новами. Співпраця з місцевими школами може включати організа-
цію музичних заходів, обмін досвідом та ресурсами, а також спільні
навчальні програми для учнів.
Представлені форми партнерства можуть допомогти поза-
шкільним музичним закладам підвищити їхню привабливість, роз-
ширити можливості для учнів та забезпечити конкурентні переваги
на ринку освітніх послуг.
Також дані форми партнерства можуть стати ефективними ін-
струментами для підвищення конкурентоспроможності закладів по-
зашкільної музичної освіти шляхом розширення можливостей нав-
чання, підвищення якості послуг і створення сприятливого середо-
вища для творчого розвитку учнів.
Висновок. Партнерство є важливим елементом для підви-
щення конкурентоспроможності закладів позашкільної музичної
освіти. Різноманітні форми співпраці з музичними установами, біз-
несом, громадськими організаціями та іншими суб’єктами створю-
ють унікальні можливості для розвитку і розширення можливостей
для учнів. Шляхом партнерства, заклади музичної освіти можуть
отримати доступ до нових ресурсів, фінансової підтримки та екс-
пертної допомоги, що сприяє підвищенню якості навчання та ство-
ренню сприятливого середовища для творчого розвитку здобувачів.
Таким чином, ефективне партнерство в системі позашкільної
музичної освіти є необхідним кроком для досягнення успіху та за-
безпечення стабільної позиції на ринку освітніх послуг. Партнер-
ство в системі позашкільної музичної освіти є вагомим фактором,
що сприяє підвищенню якості навчання, розвитку творчих здібнос-
тей учнів та збільшенню їхньої конкурентоспроможності на ринку
праці.
Різновекторні форми співпраці з іншими освітніми устано-
вами, культурними та бізнес-організаціями створюють унікальні
209
можливості для збагачення навчального процесу, розширення інте-
ресів і поглиблення знань учнів. Партнерство сприяє створенню му-
зичного середовища, де кожен учень може розкрити свій творчий
потенціал та досягти успіху у своїй музичній кар’єрі. Отже, активна
взаємодія між різними сторонами системи позашкільної музичної
освіти є важливою складовою успішного навчального процесу та
розвитку музичної культури в цілому.
Література
1. Булєєв І. П. Досвід структурування промисловості розвинених країн та
можливість його використання в Україні. Стратегія і механізми регулювання про-
мислового розвитку. 2012. С. 3-29.
2. Бутенко Н. В. Підвищення конкурентоспроможності національної еконо-
міки на засадах партнерства. Економічний аналіз. 2014. Т. 15. № 1. С. 36-42.
3. Бутенко Н. В. Розвиток партнерства в національній економіці: моногра-
фія. Київ: ІЕП НАН України, 2015. 358 с.
4. Бушкова В. В., Бондар Ю. А., Сиборова О. Л. Аналіз ринку перекладу та
супутніх лінгвістичних послуг. Вісник Східноєвропейського університету еконо-
міки і менеджменту. 2020. № 1 (28). С. 180-191.
5. Колодинський С. Б., Гуцалюк О. М. Технологічні парки як центри еконо-
мічного зростання українських підприємств. Вісник післядипломної освіти. Сер.:
Соціальні та поведінкові науки. 2022. Вип. 22 (51). С. 179-199. DOI:
https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2022‐22(51)‐179‐199.
6. Крамський С. О., Гуцалюк О. М., Аблязова Н. Р., Мальцев М. М. Вико-
ристання проєктного менеджменту як інноваційно-енвайронментального підходу
в системі підготовки фахівців з економіки та управління науково-технічною сфе-
рою. Економічний вісник Донбасу. 2023. № 3 (73). С. 88-96. DOI: https://doi.org/
10.129 58/1817-3772-2023-3(73)-88-96.
7. Лещенко Г. А., Бондар Ю. А., Кирстя А. В. Соціально-економічний роз-
виток науково-дослідної діяльності закладів вищої освіти. Вісник економічної
науки України. 2022. № 1 (42). С. 87-94. DOI: https://doi.org/10.37405/1729-
7206.2022.1(42).87-93.
8. Наволокіна А. С. Модель партнерства університету, бізнесу та держави в
умовах конкуренції. Європейські перспективи сенсу життя: матеріали Міжнар.
наук.-практ. конф. (м. Запоріжжя, 11 травня 2018 р.). Запоріжжя: КПУ, 2018.
С. 168-169.
9. Чухрай Н., Хотей Н., Патора Р. Партнерський маркетинг у постачанні:
світовий і вітчизняний досвід. Вісник національного університету «Львівська по-
літехніка». 2004. № 499. С. 339-346.
10. Etzkowitz H. The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation
in Action. Routledge, 2010. 176 p.
References
1. Bulieiev, I. P. (2012). Dosvid strukturuvannia promyslovosti rozvynenykh
krain ta mozhlyvist yoho vykorystannia v Ukraini [The experience of structuring the in-
210
dustry of developed countries and the possibility of its use in Ukraine]. Stratehiia i mek-
hanizmy rehuliuvannia promyslovoho rozvytku – Strategy and mechanisms of regulation
of industrial development, рр. 3-29 [in Ukrainian].
2. Butenko, N. V. (2014). Pidvyshchennia konkurentospromozhnosti natsional-
noi ekonomiky na zasadakh partnerstva [Increasing the competitiveness of the national
economy on the basis of partnership]. Ekonomichnyi analiz – Economic analysis, 15 (1),
рр. 36-42 [in Ukrainian].
3. Butenko, N. V. (2015). Rozvytok partnerstva v natsionalnii ekonomitsi [De-
velopment of partnership in the national economy]. Kyiv: ІІЕ of NAS of Ukraine. 358 p.
[in Ukrainian].
4. Bushkova, V. V., Bondar, Iu. A., Syborova, O. L. (2020). Analiz rynku
perekladu ta suputnikh linhvistychnykh posluh. [Market analysis of translation and re-
lated linguistic services]. Visnyk Skhidnoievropeiskoho universytetu ekonomiky i
menedzhmentu – Bulletin of the East European University of Economics and Manage-
ment. Cherkasy, 1 (28), рр. 180-191 [in Ukrainian].
5. Kolodynskyi, S. B., Hutsaliuk, O. M. (2022). Tekhnolohichni parky yak tsen-
try ekonomichnoho zrostannia ukrainskykh pidpryiemstv [Technological parks as centers
of economic growth of Ukrainian enterprises]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Seriia: Sot-
sialni ta povedinkovi nauky – Bulletin of postgraduate education. Series: Social and be-
havioral sciences, 22 (51), рр. 179-199. DOI: https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2022‐
22(51)‐179‐199 [in Ukrainian].
6. Kramskyi, S. O., Hutsaliuk, O. M., Ablіazova, N. R., Maltsev, M. M. (2023).
Vykorystannia proiektnoho menedzhmentu yak innovatsiino-envaironmentalnoho
pidkhodu v systemi pidhotovky fakhivtsiv z ekonomiky ta upravlinnia naukovo-
tekhnichnoiu sferoiu [The Use of Project Management as an Innovative and Environmen-
tal Approach in the System of Training Specialists in Economics and Management of the
Scientific and Technical Sphere]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu – Economic Herald of
the Donbas, 3 (73). pp. 88-96. DOI: https://doi.org/10.129 58/1817-3772-2023-3(73)-88-
96 [in Ukrainian].
7. Leshchenko, H. А., Bondar, Іu. A., Kyrstia, A. V. (2022). Sotsialno-
ekonomichnyi rozvytok naukovo-doslidnoi diialnosti zakladiv vyshchoi osvity
[Socio-Economic Development of Research Activities of Institutions of Higher Educa-
tion]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, 1 (42), рр. 87-93. DOI:
https://doi.org/10.37405/1729-7206.2022.1(42).87-93 [in Ukrainian].
8. Navolokina, A. S. (2018). Model partnerstva universytetu, biznesu ta derzhavy
v umovakh konkurentsii [A model of university, business and state partnership in condi-
tions of competition]. Yevropeiski perspektyvy sensu zhyttia [European perspectives on
the meaning of life]: Proceedings of the International Science and Practice Conference.
(pp. 168-169). Zaporizhzhia, KPU [in Ukrainian].
9. Chukhrai, N., Khotei, N., Patora, R. (2004). Partnerskyi marketynh u posta-
channi: svitovyi i vitchyznianyi dosvid [Partner marketing in supply: global and domestic
experience]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» – Bulletin of the
Lviv Polytechnic National University, 499, pp. 339-346 [in Ukrainian].
10. Etzkowitz, H. (2010). The Triple Helix: University-Industry-Government In-
novation in Action. Routledge. 176 p.
Надійшла до редакції 14.11.2023 р.
|