Марсове поле, христове воїнство: повсякденність образу війни в бароковій поезії
У творчості барокових поетів війна постає одним із центральних образів. Мета статті: дослідити художню специфіку повсякденності образу війни в барокової поезії. Методи: дослідження ґрунтується на герменевтичному методі із залученням порівняльно-історичного та вивчення поетики повсякденності. Розгля...
Збережено в:
Дата: | 2024 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2024
|
Назва видання: | Сiверянський літопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/199941 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Марсове поле, христове воїнство: повсякденність образу війни в бароковій поезії / О. Новик // Сіверянський літопис. — 2024. — № 4. — С. 138-147. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У творчості барокових поетів війна постає одним із центральних образів. Мета статті: дослідити художню специфіку повсякденності образу війни в барокової поезії. Методи: дослідження
ґрунтується на герменевтичному методі із залученням порівняльно-історичного та вивчення поетики повсякденності. Розглянуто поезію низки барокових письменників, у віршах яких образ війни
поєднується з метафорами меча, кривавого моря, банкету-бійні, сліз, церковних дзвонів як антитези до зброї, гріха, лютого звіра, руїн. Висновки. Метафори поєднуються з образами античності,
зокрема, Марса, Алкіда та ін. Війна асоційована в поезії з образом смерті. Захисники віри й рідної
землі змальовані героями, їхня смерть пов’язана з битвами, а метафоричний ряд доповнюється
описом битв, зброї, фортеці, ран, обладунків та елементів геральдики. Низка мотивів, пов’язаних з
образом війни в барокову епоху, створена авторами як корпус образів, зафіксованих у барокових поетиках, і як прагнення возвеличити захисників християнства. |
---|