Відверто про найголовніше

У 1996 році у редакційно-видавничому комплексі «Деснянська правда» побачила світ книга поезій Юрія Крисанова «Полнолуние». Як на мене — це подія у літературному житті Чернігівщини, бо вперше у нас вийшла книга на такому високому поліграфічному рівні (кольорова обкладинка з чудовим малюнком, ілюстрац...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:1996
Автор: Руденко, М.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України 1996
Назва видання:Сiверянський літопис
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200131
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Відверто про найголовніше / М. Руденко // Сіверянський літопис. — 1996. — № 4. — С. 133-134. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-200131
record_format dspace
spelling irk-123456789-2001312024-11-17T13:09:36Z Відверто про найголовніше Руденко, М. Придеснянська книжкова полиця У 1996 році у редакційно-видавничому комплексі «Деснянська правда» побачила світ книга поезій Юрія Крисанова «Полнолуние». Як на мене — це подія у літературному житті Чернігівщини, бо вперше у нас вийшла книга на такому високому поліграфічному рівні (кольорова обкладинка з чудовим малюнком, ілюстрації до багатьох віршів, грамотний і оригінальний комп’ютерний набір, фінський папір, — все це, безперечно, справляє враження). Автор передмови і редактор книги — поет Сергій Дзюба, художник «Полнолуния» — Ігор Суботія. Це — перша книга нашого земляка, від першої до останньої сторінки присвячена найголовнішому, що є в людському житті — коханню. 1996 Article Відверто про найголовніше / М. Руденко // Сіверянський літопис. — 1996. — № 4. — С. 133-134. — укр. 2518-7430 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200131 uk Сiверянський літопис Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Придеснянська книжкова полиця
Придеснянська книжкова полиця
spellingShingle Придеснянська книжкова полиця
Придеснянська книжкова полиця
Руденко, М.
Відверто про найголовніше
Сiверянський літопис
description У 1996 році у редакційно-видавничому комплексі «Деснянська правда» побачила світ книга поезій Юрія Крисанова «Полнолуние». Як на мене — це подія у літературному житті Чернігівщини, бо вперше у нас вийшла книга на такому високому поліграфічному рівні (кольорова обкладинка з чудовим малюнком, ілюстрації до багатьох віршів, грамотний і оригінальний комп’ютерний набір, фінський папір, — все це, безперечно, справляє враження). Автор передмови і редактор книги — поет Сергій Дзюба, художник «Полнолуния» — Ігор Суботія. Це — перша книга нашого земляка, від першої до останньої сторінки присвячена найголовнішому, що є в людському житті — коханню.
format Article
author Руденко, М.
author_facet Руденко, М.
author_sort Руденко, М.
title Відверто про найголовніше
title_short Відверто про найголовніше
title_full Відверто про найголовніше
title_fullStr Відверто про найголовніше
title_full_unstemmed Відверто про найголовніше
title_sort відверто про найголовніше
publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
publishDate 1996
topic_facet Придеснянська книжкова полиця
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200131
citation_txt Відверто про найголовніше / М. Руденко // Сіверянський літопис. — 1996. — № 4. — С. 133-134. — укр.
series Сiверянський літопис
work_keys_str_mv AT rudenkom vídvertopronajgolovníše
first_indexed 2024-11-26T04:08:54Z
last_indexed 2024-11-26T04:08:54Z
_version_ 1818523922293850112
fulltext мінальну повість «Лють жіноча», і детективне оповідання «Жінка з ко- шиком винограду», вміщені у цій книзі. Людина так влаштована, що гнівно засуджуючи злочини усіляких маньяків, шахраїв, кіллерів, із задоволенням і цікавістю читає про них у пресі та літературі. А за «Жабами», до всього, можна зняти цілком касову кінострічку — такий собі бойовичок зі стріляниною та карате. І все-таки я переконаний, що автору не варто замикатись лише в прокрустовому ложі «профанного» (так ще називають «низ» нашої лі- тератури). Він має деякий потенціал, тож, хоча б у вигляді експери- менту, міг би спробувати себе у «сакральному» (елітарному). Правда, для цього А. Кокотюсі треба повчитись образності. Не обійтись йому без певного рівня інтелекту, оригінальності і свого філософського по- гляду на життя. Тепер, коли всі заборони з масової літератури знято, вона потроху починає набирати оберти. У Чернігові, наприклад, детективи (крім всього іншого) пишуть Віталій Леус та Олена Конечна. І, зрештою, ав- тор цих рядків теж не зарікається.від якоїсь «крутої» повісті у майбут- ньому. Переконаний, що за 50 років ми матимемо достатню кількість ма- сової літератури українською мовою. Це, звичайно, позитивно відобра- зиться на вітчизняному книжковому ринку. А висока література? Вона теж була і буде — у шкільних та університетських хрестоматіях, літе- ратурних виданнях. Думаю, тепер, із здобуттям незалежності, нам зна- добиться не більше тих же 50 років, щоб про українську літературу широко заговорили у світі і у нас нарешті з’явився свій Нобелівський лауреат. Ми матимемо прекрасну елітарну літературу — «профанне» їй не конкурент. Сергій ДЗЮБА. ВІДВЕРТО ПРО НАЙГОЛОВНІШЕ У 1996 році у редакційно-видавничому комплексі «Деснянська пра- вда» побачила світ книга поезій Юрія Крисанова «Полнолуние». Як на мене — це подія у літературному житті Чернігівщини, бо вперше у нас вийшла книга на такому високому поліграфічному рівні (кольорова обкладинка з чудовим малюнком, ілюстрації до багатьох віршів, гра- мотний і оригінальний комп’ютерний набір, фінський папір, — все це, безперечно, справляє враження). Автор передмови і редактор книги — поет Сергій Дзюба, художник «Полнолуния» — Ігор Суботія. Це — перша книга нашого земляка, від першої до останньої сторінки присвя- чена найголовнішому, що є в людському житті — коханню. Якби треба було визначити тематику поезій Юрія Крисанова, то я б, мабуть, перш за все говорила про еротично-філософський (неспо- діване поєднання, правда?) аспект. Анітрохи не турбуюсь з такого ви- значення, бо й самі вірші Юрія Крисанова —несподівані. Декілька ро- ків поспіль (особливо останнім часом) довкола слова «еротика» точать- ся суперечки, які інколи перетворюються на такі собі безкровні публі- цистичні бої. Мовляв, нашу молодь не так виховують. Але жоден з «не- примиримих» так і не зміг визначити, що то є «еротика», наскільки во- на невіддільна від кохання. Проте всі ми живемо за законами Всесві- ту: народжуємось, кохаємо, народжуємо самі... Чому ж тоді ми сприй- маємо те, що відбувається між чоловіком і жінкою, наче якісь дикуни?! Можна, звичайно, знову заборонити навіть згадку про еротику, тільки це не вирішить проблему брутальних написів на парканах... Сіверянський літопис 133 Що ж стосується автора «Полнолуния», то він прагне бути відвер- тим. Але це відвертість поета: з яскравими літературними знахідками, несподіваними кінцівками, глибоко прихованим змістом (бо, як відомо, не все те золото, що блищить на поверхні!). Говорячи про кохання, ав- тор водночас поважає і свою музу, натхненицю, і себе самого. В цьо- му — суть поезій Юрія Крисанова. Мені здається, що ці вірші знайдуть свого читача (насамперед, це будуть, очевидно, жінки, адже нашій заклопотаній, натомленій жінці дуже хочеться бути коханою, жаданою, щасливою). І не одна з чита- чок, дочитавши «Полнолуние», зітхне: «Це — майже про мене...». Автор зовсім по-своєму, лірично і в той же час з інтонаціями дав- нього філософа пише про море. А ще у нього є цикл «Оркестр», у яко- му Юрій Криеанов зміг побачити (а не лише відчути), зрозуміти ха- рактери і почуття... музичних інструментів! Скрипка, орган, фагот, валторна, флейта, арфа, контрабас — кожен з них має свої думки, ба- жання, власну долю. Відшукати «живе в неживому» — дар поета. І ху- дожника. Саме завдяки чудовим ілюстраціям Ігоря Суботіна деякі ві- рші сприймают.ся якось зовсім по-іншому — глибше, добріше, сетимен- тальніше, якщо хочете. Але це — не «плаксива» сентиментальність. Автор — мудрий, мужній і ніжний. Зрештою, так і має бути! Скільки можна «оспівувати» нинішній бруд і вести боротьбу римованими ряд- ками з політичними, економічними та іншими негараздами?! Для цьo- го є журналістика, їй і карти в руки. Нам же зараз так не вистачає просто краси, просто благородства, просто людяності. До всього — це книга про наш Чернігів. Автор подорожує Прине- сенням, таким домашнім і рідним, мандрує околицями нашого міста з їхніми вузькими вуличками, на яких «деревья инеем цветут», ходить стрункими алеями, де ніжно і трохи зворушливо шурхотить жовтневе листя! У книзі є присвяти рідним і близьким, друзям поета. Що ж, споді- ваюсь, ніхто з них не залишився розчарований цією книгою. Всі ми жи- вемо в очікуванні дива. Кожен з нас чекає на своє «Полнолуние». Юрій Крисанов вже його знайшов. Виявилось, що дива все-таки існують! Майя РУДЕНКО «НА СПОКУТУ ДО ПАМ'ЯТІ» Вже пройшло більше півстоліття, як відлунала, залишивши по со- бі вічну згадку, війна. Але й сьогодні вона відгукується в серцях ни- нішнього покоління, збуджуючи спогади очевидців, хвилює тих, хто ли- ше чув про неї з розповідей старших. До останньої категорії належить і О. В. Забарний — педагог та письменник, викладач Ніжинського педінституту. Недавно вийшла в світ його збірка новел «Лелеки не зраджують»,* у якій він виступив у дещо незвичному для себе амплуа, розкривши перед читачами талант новеліста. Збірочка присвячена дідові письменника — Олександру За- барному, який загинув уже у перші місяці війни. У ній ми знаходимо спогади про війну, її очевидців та учасників, яскраві свідчення того, як трагічні наслідки війни глибоко пустили коріння в душах не одного покоління. * Забарний Олександр. Лелеки не зраджують. Новели. — Прилуки, 1995. — 35 с.. 134 Сіверянський літопис