Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:1998
Автор: Железняк, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України 1998
Назва видання:Сiверянський літопис
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200552
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва / О. Железняк // Сіверянський літопис. — 1998. — № 1. — С. 132-133. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-200552
record_format dspace
spelling irk-123456789-2005522024-12-08T18:21:24Z Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва Железняк, О. Економіка 1998 Article Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва / О. Железняк // Сіверянський літопис. — 1998. — № 1. — С. 132-133. — укр. 2518-7430 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200552 uk Сiверянський літопис Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Економіка
Економіка
spellingShingle Економіка
Економіка
Железняк, О.
Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
Сiверянський літопис
format Article
author Железняк, О.
author_facet Железняк, О.
author_sort Железняк, О.
title Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
title_short Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
title_full Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
title_fullStr Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
title_full_unstemmed Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
title_sort економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва
publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
publishDate 1998
topic_facet Економіка
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/200552
citation_txt Економічна освіта — як шлях до міжнародного співробітництва / О. Железняк // Сіверянський літопис. — 1998. — № 1. — С. 132-133. — укр.
series Сiверянський літопис
work_keys_str_mv AT železnâko ekonomíčnaosvítaâkšlâhdomížnarodnogospívrobítnictva
first_indexed 2024-12-15T16:37:29Z
last_indexed 2024-12-15T16:37:29Z
_version_ 1818525066489495552
fulltext Олександр Железняк ЕКОНОМІЧНА О С В ІТ А -Я К ШЛЯХ ДО МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА Вимоги сьогодення, що зорієнтовані перш за все на становлення ринкових відносин, передбачають не тільки динаміку обігу коштів, але й перспективи їх поміркованого збільшення. Якщо суто комерційні н а ­ прямки таких дій пов’язані з певним ризиком, то вклади у нерухомість, що має існувати у вигляді набутих знань, досвіду, нарешті практичного інтелекту — є найбільш вигідним та прогресивно зростаючим капіта­ лом. Саме освітянська сфера спроможна забезпечити умови щодо ста­ більного відтворення не тільки коштів, а й людського фактора, що є найціннішим надбанням суспільного виробництва. Проте розвиток освіти, як системи, що функціонує за умов ринку, передбачає наявність дії тих самих принципів, що притаманні конку­ рентним відносинам. По-перше — це неможливість ефективного розвитку у замкнутому просторі. Ізольованість неспроможна відтворювати нове, а тим більше надавати умови для ефективного розвитку будь-якої структури. Тому становлення та подальше вдосконалення навчально-виховного процесу Чернігівського державного інституту економіки та управління передбачає необхідність розширення зовнішніх з в ’язків з тим, щоб більш активно впроваджувати у всі сфери діяльності запозичений дос­ від та прогресивні форми освітянської діяльності, що входять у поле зору статутних завдань. Насамперед це стосується створення спільних науково-навчальних структур та різнопрофільних госпрозрахункових утворень. Робота виконується у різних напрямках, але за єдиним стра­ тегічним міркуванням. Необхідно підкреслити важливість та, певною мірою, перспективність з точки зору розширення можливостей, ство­ рення та організацію роботи навчальних центрів, наукових філій та ін ­ ших підрозділів, що повинні працювати за принципами самофінансуван­ ня. Певною мірою це дозволяє вирішувати питання генерації нових спе­ ціальностей, зміцнення матеріально-технічної бази інституту та кадро­ вого потенціалу, за рахунок створення додаткових робочих місць. Пози­ тивним прикладом такої діяльності є Навчальний центр Московського державного відкритого університету. Структура функціонує всього дру­ гий рік. Але завдяки позиції щодо постійного вдосконалення навчальної роботи та динамічних структурних перетворень, у складі Навчального центру найближчим часом має функціонувати Поліський інститут, де створені вже чотири кафедри, редакційно-видавничий відділ, науково- спрямовані підрозділи. Що стосується останніх, то перспективою най­ ближчих місяців є відкриття філій Міжнародної академії мінеральних ресурсів та Академії промислової екології. Все це потребує, безумовно кропіткої організаційної та практичної роботи. Але попри всі негаразди справа просувається впевнено і послідовно. Навіть обмеженість нав­ чальних та виробничих площ не є стримуючим фактором. Бо уповіль­ нення темпів розвитку — це втрата можливостей. Аналогічним шляхом здійснюється діяльність Київського навчаль­ ного центру, що функціонує у складі нашого ВНЗ. Тут теж є певні мож­ ливості щодо розвитку та впровадження нових спеціальностей. На черзі — становлення денної форми навчання. С іве р ян ськи й л ітоп и с 132 Цю роботу було розпочато засновником нашого ВНЗ О. В. Степа- новим, який почав практично з нічого і зумів запустити складний м е­ ханізм сучасної освітянської структури. Треба віддати належне сучасному керівництву інституту, зокрема його ректору, академіку УАННП України — Б. І. Суховірському. По­ стійний пошук нового, нетрадиційні підходи до вирішення нагальних проблем притаманні керівникам такого типу. У даний момент у сферу зацікавленості інституту, щодо зовнішніх, стосунків, у розрізі культивування нових спеціальностей, входять Мос­ ковський державний університет ім. М. В. Ломоносова — напрямки — агроекологія, геоінформатика, агрохімія, грунтознавство. Розробка та впровадження спільних наукових проектів у сфері екологічного моніто­ рингу, рекультивації земель, грунтознавства. З цією метою підписана угода з грунто-екологічним центром «Экопочва» факультету грунто­ знавства університету. Аналогічна діяльність здійснюється з Московським державним у н і­ верситетом по землеустрою. Мається на увазі відкриття спеціальностей землеустрій та земельний кадастр, земельне право та інших, що мають аграрне спрямування. У стадії розробки знаходяться питання встановлення стосунків з освітянськими структурами Білорусі, Словакії, Німеччини, Нідерландів, Сполучених Штатів Америки. Що стосується останнього, то у травні на­ ступного року має відбутися візит до Мінеаполіського державного ун і­ верситету штату Мінесота з метою налагодження стосунків у сфері на­ уки та освіти. Зараз подано проект — пропозиції щодо участі в проекті по перепідготовці кадрів мешканців Славутича та працівників ЧАЕС. Отримані позитивні відгуки з Агентства по розвитку бізнесу Європей­ ського Союзу. У січні поточного року має відбутися візит до нашого ін ­ ституту іноземних делегацій щодо кінцевого узгодження пропозицій співробітництва. Налагоджені досить тісні стосунки з Посольством Російської Ф е­ дерації в Україні. Відбулися взаємні зустрічі як безпосередньо в П о ­ сольстві, так і в нашому інституті з Генеральним Консулом. Як попе­ редній результат роботи — Посольство буде здійснювати допомогу роз­ витку взаємних освітянських структур, зокрема як конкретне відтво­ рення на першому етапі — це поставки навчально-наукової літератури за нашими пропозиціями. Ведеться робота з питань налагодження стосунків з міжнародними, студентськими організаціями та молодіжними об’єднаннями. А це до­ даткові можливості щодо працевлаштування та стажування студент­ ської молоді. Більш-менш задовільно, у кількісному плані, вирішуються питання щодо створення навчально-виховних та навчально-науково-виробничих комплексів. їх створено вже 15 одиниць. Є певні якісні зрушення. Зав­ дяки комплексу «Агроперспектива» запрацювала госпрозрахункова л а ­ бораторія вермикультур. Створюється лабораторія шоу-бінесу. Форму­ ється благодійний фонд сприяння розвитку та підтримки освіти і науко­ вої діяльності інституту. Разом з тим, уявляється необхідним більш уваги приділяти якісно­ му боку цієї роботи. Повинна мати місце послідовна, довгострокова та конкретна співпраця. Ще не в повній мірі ми використовуємо можливо­ сті учасників наших комплексів, хоча інститут і розширює їх права щ о­ до вступу та консультативної допомоги. Плідна робота є предметом взаємовигідної зацікавленості. Таким чином, подальший розвиток зовнішніх стосунків інституту має значні перспективи як у якісному зміцненні уже існуючих напрям­ ків, так і в подальшому створенні та освоєнні нових спільних проектів щодо освітянської та науково-виробничої діяльності. С іве р ян ськи й л ітоп и с 133