Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні

У статті прослідковано процеси формування у незалежній Україні системи підготовки фахівців з музеєзнавства, пам’яткознавства. Звернуто увагу на відкриття у 1989 р. першого музейного відділення викладачами Харківського державного інституту культури, діяльність інших закладів вищої освіти щодо формува...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2024
1. Verfasser: Надольська, В.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут історії України НАН України 2024
Schriftenreihe:Краєзнавство
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/202686
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні / В. Надольська // Краєзнавство. — 2024. — № 1. — С. 124-133. — Бібліогр.: 26 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Beschreibung
Zusammenfassung:У статті прослідковано процеси формування у незалежній Україні системи підготовки фахівців з музеєзнавства, пам’яткознавства. Звернуто увагу на відкриття у 1989 р. першого музейного відділення викладачами Харківського державного інституту культури, діяльність інших закладів вищої освіти щодо формування відповідної спеціальності за рівнями освітньої підготовки бакалавра і магістра. Охарактеризовано організаційні форми підготовки фахівців з даної спеціальності, орієнтовані на формування практичного вміння використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань, її навчально-методичне забезпечення. Вказано на важливість для розвитку спеціальності розробки стандартів вищої освіти, базованих на компетентісному підході. Висловлено пропозиції щодо більш тісної взаємодії між працівниками випускових кафедр та студентами, що здобувають фах; необхідності збереження функції державного регулювання підготовки фахівців з такої важливої для формування національної самосвідомості спеціальності. Прослідковано створення у системі вітчизняної освіти і науки вищої ланки підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів з музеєзнавства, пам’яткознавства – відкриття у закладах вищої освіти та у Центрі пам’яткознавства НАН України аспірантури за шифром 26.00.05. З’ясовано, що активізації досліджень з теорії і практики музеєзнавства і пам’яткознавства, формуванню національних наукових шкіл, подальшому розвитку цих двох молодих наук в Україні сприяла діяльність спеціалізованих вчених рад із правом розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата наук (галузі історичних наук, мистецтвознавства, культурології).