Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні
У статті прослідковано процеси формування у незалежній Україні системи підготовки фахівців з музеєзнавства, пам’яткознавства. Звернуто увагу на відкриття у 1989 р. першого музейного відділення викладачами Харківського державного інституту культури, діяльність інших закладів вищої освіти щодо формува...
Saved in:
| Date: | 2024 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут історії України НАН України
2024
|
| Series: | Краєзнавство |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/202686 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні / В. Надольська // Краєзнавство. — 2024. — № 1. — С. 124-133. — Бібліогр.: 26 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
irk-123456789-202686 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| fulltext |
|
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку |
| spellingShingle |
Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку Надольська, В. Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні Краєзнавство |
| description |
У статті прослідковано процеси формування у незалежній Україні системи підготовки фахівців з музеєзнавства, пам’яткознавства. Звернуто увагу на відкриття у 1989 р. першого музейного відділення викладачами Харківського державного інституту культури, діяльність інших закладів вищої освіти щодо формування відповідної спеціальності за рівнями освітньої підготовки бакалавра і магістра.
Охарактеризовано організаційні форми підготовки фахівців з даної спеціальності, орієнтовані на формування практичного вміння використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань, її навчально-методичне забезпечення. Вказано на важливість для розвитку спеціальності розробки стандартів вищої освіти, базованих на компетентісному підході.
Висловлено пропозиції щодо більш тісної взаємодії між працівниками випускових кафедр та студентами, що здобувають фах; необхідності збереження функції державного регулювання підготовки фахівців з такої важливої для формування національної самосвідомості спеціальності.
Прослідковано створення у системі вітчизняної освіти і науки вищої ланки підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів з музеєзнавства, пам’яткознавства – відкриття у закладах вищої освіти та у Центрі пам’яткознавства НАН України аспірантури за шифром 26.00.05. З’ясовано, що активізації досліджень з теорії і практики музеєзнавства і пам’яткознавства, формуванню національних наукових шкіл, подальшому розвитку цих двох молодих наук в Україні сприяла діяльність спеціалізованих вчених рад із правом розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата наук (галузі історичних наук, мистецтвознавства, культурології). |
| format |
Article |
| author |
Надольська, В. |
| author_facet |
Надольська, В. |
| author_sort |
Надольська, В. |
| title |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні |
| title_short |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні |
| title_full |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні |
| title_fullStr |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні |
| title_full_unstemmed |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні |
| title_sort |
підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній україні |
| publisher |
Інститут історії України НАН України |
| publishDate |
2024 |
| topic_facet |
Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/202686 |
| citation_txt |
Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні / В. Надольська // Краєзнавство. — 2024. — № 1. — С. 124-133. — Бібліогр.: 26 назв. — укр. |
| series |
Краєзнавство |
| work_keys_str_mv |
AT nadolʹsʹkav pídgotovkafahívcívzmuzeêznavstvapamâtkoznavstvaunezaležníjukraíní AT nadolʹsʹkav specialistspreparationinmuseologymonumentstudiesinindependentukraine |
| first_indexed |
2025-09-17T02:25:50Z |
| last_indexed |
2025-09-17T02:25:50Z |
| _version_ |
1844167030915203072 |
| spelling |
irk-123456789-2026862025-07-31T00:09:09Z Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні Specialist’s preparation in museology, monument studies in independent Ukraine Надольська, В. Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку У статті прослідковано процеси формування у незалежній Україні системи підготовки фахівців з музеєзнавства, пам’яткознавства. Звернуто увагу на відкриття у 1989 р. першого музейного відділення викладачами Харківського державного інституту культури, діяльність інших закладів вищої освіти щодо формування відповідної спеціальності за рівнями освітньої підготовки бакалавра і магістра. Охарактеризовано організаційні форми підготовки фахівців з даної спеціальності, орієнтовані на формування практичного вміння використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань, її навчально-методичне забезпечення. Вказано на важливість для розвитку спеціальності розробки стандартів вищої освіти, базованих на компетентісному підході. Висловлено пропозиції щодо більш тісної взаємодії між працівниками випускових кафедр та студентами, що здобувають фах; необхідності збереження функції державного регулювання підготовки фахівців з такої важливої для формування національної самосвідомості спеціальності. Прослідковано створення у системі вітчизняної освіти і науки вищої ланки підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів з музеєзнавства, пам’яткознавства – відкриття у закладах вищої освіти та у Центрі пам’яткознавства НАН України аспірантури за шифром 26.00.05. З’ясовано, що активізації досліджень з теорії і практики музеєзнавства і пам’яткознавства, формуванню національних наукових шкіл, подальшому розвитку цих двох молодих наук в Україні сприяла діяльність спеціалізованих вчених рад із правом розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата наук (галузі історичних наук, мистецтвознавства, культурології). The article deals with the formation of the system of specialist’s preparing in museology, monument studies in independent Ukraine. Attention was drawn to the opening in 1989 of the teachers of the Kharkov State Institute of Culture of the first museum department, the activities of other higher educational institutions in the formation of the corresponding specialty in terms of educational training for a bachelor and master. Also the organizational forms of training specialists for this specialty are described there. These forms are focused on the formation of a practical ability to use theoretical knowledge to solve practical problems, its teaching and methodological support. It is pointed out the importance of the specialty’s development, developing higher education standards, based on the formation of relevant competencies among students. Proposals were made to establish closer cooperation between teachers of graduating departments and students receiving a specialty; it is necessary to maintain the function of state regulation of specialist’s training in such a specialty that is important for the formation of national self-awareness. The creation has been traced in the system of national education and science of the highest level of the training of scientific and scientific-pedagogical personnel from museology and monument studies. This opening in higher educational institutions and in the Center of Monuments of the National Academy of Sciences of Ukraine postgraduate courses has the code 26.00.05. It was found out that the activization of research based on the theory and practice of museum science and monument studies; the formation of national scientific schools; the further development of these two young sciences in Ukraine is facilitated by the activities of specialized scientific councils with the right to review and hold theses for the degree of Candidate of Science (branches of historical sciences, culturology). 2024 Article Підготовка фахівців з музеєзнавства, пам'яткознавства у незалежній Україні / В. Надольська // Краєзнавство. — 2024. — № 1. — С. 124-133. — Бібліогр.: 26 назв. — укр. 2222-5250 DOI: 10.15407/kraieznavstvo2024.01.124 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/202686 378.016:069(477) uk Краєзнавство application/pdf Інститут історії України НАН України |