Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria

In the article methodological principles for assessing the level of innovation of higher education institutions using integral indexes are proposed, which characterize various aspects of the institution's internal potential and its use. The criteria for calculating the integral indicators of t...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2024
1. Verfasser: Lozova, T.
Format: Artikel
Sprache:English
Veröffentlicht: Інститут економіки промисловості НАН України 2024
Schriftenreihe:Економічний вісник Донбасу
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203373
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria / T. Lozova // Економічний вісник Донбасу. — 2024. — № 4 (78). — С. 115-124. — Бібліогр.: 14 назв. — англ.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-203373
record_format dspace
fulltext
spelling irk-123456789-2033732025-07-31T00:38:04Z Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria Методика оцінювання рівня інноваційності закладів вищої освіти за інтегральним критерієм Lozova, T. Management of innovations In the article methodological principles for assessing the level of innovation of higher education institutions using integral indexes are proposed, which characterize various aspects of the institution's internal potential and its use. The criteria for calculating the integral indicators of the level of innovation of HEIs and their purpose are determined. A methodology for the integral assessment of the level of innovation of HEIs is developed and a hierarchical scheme for calculating the combined integral index of innovation, which contains 13 blocks, is considered a typical form of monitoring and evaluating the activities of higher education institutions is proposed, on the basis of which it is possible to calculate integral indicators. It is proposed to consider the identification of the obtained results regarding the level of innovation of HEIs using the evaluation scale of the level of innovation, which has four classes. У статті запропоновано методичні засади оцінки рівня інноваційності закладів вищої освіти за допомогою інтегральних індексів, які характеризують різні аспекти внутрішнього потенціалу закладу та його використання. Визначено критерії щодо розрахунку інтегральних індикаторів рівня інноваційності ЗВО та їх призначення. Розроблено методику інтегральної оцінки рівня інноваційності ЗВО та розглянуто ієрархічну схему розрахунку зведеного інтегрального індексу інноваційності, яка містить 13 блоків. Запропоновано типову форму проведення моніторингу оцінки діяльності ЗВО, на основі якого можливо розрахувати інтегральні показники. Ідентифікацію отриманих результатів щодо рівня інноваційності ЗВО запропоновано розглядати за оціночною шкалою рівня інноваційності, яка нараховує чотири класи. 2024 Article Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria / T. Lozova // Економічний вісник Донбасу. — 2024. — № 4 (78). — С. 115-124. — Бібліогр.: 14 назв. — англ. 1817-3772 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203373 001.895:378.012(045)+339.924 https://doi.org/10.12958/1817-3772-2024-4(78)-115-124 en Економічний вісник Донбасу application/pdf Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Management of innovations
Management of innovations
spellingShingle Management of innovations
Management of innovations
Lozova, T.
Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
Економічний вісник Донбасу
description In the article methodological principles for assessing the level of innovation of higher education institutions using integral indexes are proposed, which characterize various aspects of the institution's internal potential and its use. The criteria for calculating the integral indicators of the level of innovation of HEIs and their purpose are determined. A methodology for the integral assessment of the level of innovation of HEIs is developed and a hierarchical scheme for calculating the combined integral index of innovation, which contains 13 blocks, is considered a typical form of monitoring and evaluating the activities of higher education institutions is proposed, on the basis of which it is possible to calculate integral indicators. It is proposed to consider the identification of the obtained results regarding the level of innovation of HEIs using the evaluation scale of the level of innovation, which has four classes.
format Article
author Lozova, T.
author_facet Lozova, T.
author_sort Lozova, T.
title Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
title_short Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
title_full Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
title_fullStr Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
title_full_unstemmed Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
title_sort methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2024
topic_facet Management of innovations
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203373
citation_txt Methods for assessing the level of innovation of higher education institutions using integrated criteria / T. Lozova // Економічний вісник Донбасу. — 2024. — № 4 (78). — С. 115-124. — Бібліогр.: 14 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT lozovat methodsforassessingthelevelofinnovationofhighereducationinstitutionsusingintegratedcriteria
AT lozovat metodikaocínûvannârívnâínnovacíjnostízakladívviŝoíosvítizaíntegralʹnimkriteríêm
first_indexed 2025-09-17T08:36:17Z
last_indexed 2025-09-17T08:36:17Z
_version_ 1844168384571244544