Теоретико-прикладні засади аудиту персоналу як елемента системи управління ризиками підприємства

У статті висвітлено основні методологічні, прикладні засади аудиту персоналу як елемента системи управління ризиками підприємства. В умовах війни, повної невизначеності люди перебувають постійно в стані стресу, не знаючи як розгортатимуться події в країні у майбутньому. Невпевненість у стабільності...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2024
Автори: Завербний, А.С., Пушак, Г.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2024
Назва видання:Управління економікою: теорія та практика
Онлайн доступ:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203517
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Теоретико-прикладні засади аудиту персоналу як елемента системи управління ризиками підприємства / А.С. Завербний, Г.І. Пушак // Управління економікою: теорія та практика: зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2024. — С. 38-51. — Бібліогр.: 39 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті висвітлено основні методологічні, прикладні засади аудиту персоналу як елемента системи управління ризиками підприємства. В умовах війни, повної невизначеності люди перебувають постійно в стані стресу, не знаючи як розгортатимуться події в країні у майбутньому. Невпевненість у стабільності робочих місць, отриманні регулярних доходів призводить і до високої тривожності, що негативно впливає на рівень продуктивності праці. Саме тому процес контролювання, аудиту персоналу як елемента системи управління ризиками підприємств є актуальним для вивчення, дослідження та розвивання з метою вирішення сучасних економічних, соціальних проблем в Україні. Авторами визначено сутність поняття «аудит персоналу». Проведено типологізацію за об’єктами аудиту персоналу. Доцільно виокремити такі ознаки як складність, ефективність, якість, ставлення до працівників, ціледосягнення, кількісний та якісний результат, індивідуальний внесок до загальних підсумків, наявність у працівників особистих якостей; за критеріями оцінювання: оптимальний, середній, низький результати; за охопленням: усі працівники, працівники певного структурного підрозділу, претенденти на вакантну посаду тощо. Доцільно доповнити вказану типологізацію кадрових ризиків наступними причинами, які додалися через вторгнення росії: плинністю кадрів; рівнем безпеки місць праці. Формування механізму аудиту персоналу має базуватися на наступних ключових складових: принципах (алгоритмічності, адаптивності, систематичності, комплексності, інноваційності, пріоритетності тощо), функціях (планування, організування, контролювання, оцінювання, інформування), структурі (об’єкт аудиту, оцінювання особистих якостей, оцінювання діяльності, оцінювання результативності діяльності тощо), інструментах (критерії оцінювання (аудиту), індикатори аудиту, параметри тощо). Дослідження специфіки економічної категорії кадрового ризику, специфіки прийняття рішень у ризикових ситуаціях дозволятиме системі менеджменту визначити шляхи його перетворення в активний важіль управління економічним розвитком підприємства, підвищення рівня його конкурентоспроможності тощо.