Основи музичної декламації кобзаря Євгена Адамцевича
Серед народних кобзарів нашої доби ім’я Євгена Олександровича Адамцевича (1903—1973) займає одне з провідних місць. Адамцевич, як представник нової генерації кобзарів, використовує інтонаційний словник сучасності. Відбір співаком музичних інтонацій, найбільш загальних жанрово-мелодичних типів зумовл...
Saved in:
| Date: | 1994 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
1994
|
| Series: | Народна творчість та етнографія |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203896 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Основи музичної декламації кобзаря Євгена Адамцевича / В. Дубравін // Народна творчість та етнографія. — 1994. — № 2-3. — С. 11-17. — Бібліогр.: 22 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | Серед народних кобзарів нашої доби ім’я Євгена Олександровича Адамцевича (1903—1973) займає одне з провідних місць. Адамцевич, як представник нової генерації кобзарів, використовує інтонаційний словник сучасності. Відбір співаком музичних інтонацій, найбільш загальних жанрово-мелодичних типів зумовлені, з одного боку, суспільною свідомістю нашого часу, з другого — особистими уподобаннями музиканта. Тож речитативно-декламаційна мелодика Адамцевича фіксує інтонаційний склад сучасної літературної і розмовної мови, звукову сферу особливо міського побуту (пісню, пісню-романс), яка найбільше відповідає художньому смаку співця. Яскраві інтонації міської лексики, вливаючись у світ традиційної кобзарської рецитації, не порушують головні епічні устої, а віддзеркалюють індивідуальні особливості виконавського стилю бандуриста, нахил його до творів літературного походження. |
|---|