Основи музичної декламації кобзаря Євгена Адамцевича

Серед народних кобзарів нашої доби ім’я Євгена Олександровича Адамцевича (1903—1973) займає одне з провідних місць. Адамцевич, як представник нової генерації кобзарів, використовує інтонаційний словник сучасності. Відбір співаком музичних інтонацій, найбільш загальних жанрово-мелодичних типів зумовл...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:1994
Main Author: Дубравін, В.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 1994
Series:Народна творчість та етнографія
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/203896
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Основи музичної декламації кобзаря Євгена Адамцевича / В. Дубравін // Народна творчість та етнографія. — 1994. — № 2-3. — С. 11-17. — Бібліогр.: 22 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:Серед народних кобзарів нашої доби ім’я Євгена Олександровича Адамцевича (1903—1973) займає одне з провідних місць. Адамцевич, як представник нової генерації кобзарів, використовує інтонаційний словник сучасності. Відбір співаком музичних інтонацій, найбільш загальних жанрово-мелодичних типів зумовлені, з одного боку, суспільною свідомістю нашого часу, з другого — особистими уподобаннями музиканта. Тож речитативно-декламаційна мелодика Адамцевича фіксує інтонаційний склад сучасної літературної і розмовної мови, звукову сферу особливо міського побуту (пісню, пісню-романс), яка найбільше відповідає художньому смаку співця. Яскраві інтонації міської лексики, вливаючись у світ традиційної кобзарської рецитації, не порушують головні епічні устої, а віддзеркалюють індивідуальні особливості виконавського стилю бандуриста, нахил його до творів літературного походження.