Децентралізація і регіональні політичні еліти (на прикладі Вінницької області)
Реформа децентралізації, яка передбачає передачу значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, є однією з найбільш результативних в Україні. Однак аналіз географічної структури створення ОТГ демонструє нерівномірність процесі...
Збережено в:
| Дата: | 2019 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2019
|
| Назва видання: | Народна творчість та етнологія |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204042 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Децентралізація і регіональні політичні еліти (на прикладі Вінницької області) / М. Горбатюк // Народна творчість та етнологія. — 2019. — № 3. — С. 76-88. — Бібліогр.: 45 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | Реформа децентралізації, яка передбачає передачу значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, є однією з найбільш результативних в Україні. Однак аналіз географічної структури створення ОТГ демонструє нерівномірність процесів децентралізації, яка, найвірогідніше, викликана, з одного боку, особливостями суспільно-політичного та економічного розвитку кожного конкретного регіону, з другого, – інтересами регіональних політичних еліт, що визначають їхню позицію щодо цієї реформи. У ході дослідження з’ясовано, що ключову роль у процесі створення ОТГ відігравали обласні державні адміністрації та обласні ради. Зважаючи на наявні повноваження, вони могли як сприяти, так і перешкоджати проведенню реформи децентралізації. Як засвідчив аналіз ролі регіональних політичних еліт у проведенні децентралізації, існує 3 типи ставлення обласного керівництва до реформи: 1) конструктивна позиція (Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Хмельницька, Чернігівська області); 2) пасивний спротив (Київська, Одеська, Вінницька і Черкаська області,); 3) активний спротив (Закарпатська область). |
|---|