Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України»
Об’єктивний аналіз й усвідомлення «Двосторонньої угоди про встановлення правил та умов інвестиційного фонду відбудови» (та сукупності подій, пов’язаних зі зривом її підписання у лютому 2025 р. й подальших етапів переговорів) дає всі підстави відмітити настання якісно нового геополітичного положення...
Збережено в:
| Дата: | 2025 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2025
|
| Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204259 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» / Є.В. Чеботарьов // Економічний вісник Донбасу. — 2025. — № 1 (79). — С. 187-193. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
irk-123456789-204259 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| fulltext |
|
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Дискусійний клуб Дискусійний клуб |
| spellingShingle |
Дискусійний клуб Дискусійний клуб Чеботарьов, Є.В. Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» Економічний вісник Донбасу |
| description |
Об’єктивний аналіз й усвідомлення «Двосторонньої угоди про встановлення правил та умов інвестиційного фонду відбудови» (та сукупності подій, пов’язаних зі зривом її підписання у лютому 2025 р. й подальших етапів переговорів) дає всі підстави відмітити настання якісно нового геополітичного положення України. З одного боку, нові загрози та виклики для України внаслідок війни сягають критичної міри. З іншого, перспективи допомоги міжнародної спільноти Україні у повоєнному відновлення вперше набувають ознак системного оформлення (хоча, – переважно в межах майбутнього середньострокового періоду).
При цьому, не слід вибудовувати якихось надзвичайних ілюзій. Реальний зміст даного документу дає підстави відмітити, що за термінологічними визначеннями юриспруденції йдеться радше про Рамкову угоду, Меморандум, Декларацію про наміри (а не про правове закріплення механізмів досягнення опрацьованої відновлювальної політики).
Метою статті є опрацювання вихідних базових положень, які б за підсумком було можливим надати органам державної влади України в контексті обґрунтування політики повоєнного відновлення.
В статті доводиться, що означена Двостороння угода має низку струмуючих чинників щодо її реалізації та подальших загроз у разі сировинної спрямованості економічної політики України.
Реальні стримуючі чинники та загрози, пов’язані із Угодою, які слід ураховувати, ще більшою мірою актуалізують значення її трансформації у всеосяжний «План Маршалла» для відновлення України».
Ідентифіковано комплекс першочергових інституційних заходів, (визначальними серед них є прийняття Закону «Про повоєнне відновлення України», створення Державного агентства з повоєнного відновлення та європейської інтеграції України та запровадження за нормами і стандартами Сполучених Штатів Америки та Європейського Союзу економічного надзору правоохоронних органів України за діяльністю бізнесу і державних підприємств, які будуть залучатися до провадження проєктів повоєнного відновлення) і механізмів їх реалізації з метою провадження такого підходу в контексті розробки державної політики повоєнного відновлення України. |
| format |
Article |
| author |
Чеботарьов, Є.В. |
| author_facet |
Чеботарьов, Є.В. |
| author_sort |
Чеботарьов, Є.В. |
| title |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» |
| title_short |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» |
| title_full |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» |
| title_fullStr |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» |
| title_full_unstemmed |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» |
| title_sort |
двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «план маршалла» для відновлення україни» |
| publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
| publishDate |
2025 |
| topic_facet |
Дискусійний клуб |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204259 |
| citation_txt |
Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» / Є.В. Чеботарьов // Економічний вісник Донбасу. — 2025. — № 1 (79). — С. 187-193. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. |
| series |
Економічний вісник Донбасу |
| work_keys_str_mv |
AT čebotarʹovêv dvostoronnâugodaproínvesticíjnijfondproblemitaperspektivitransformacíívplanmaršalladlâvídnovlennâukraíni AT čebotarʹovêv bilateralagreementoninvestmentfundproblemsandprospectsfortransformationintoamarshallplanfortherecoveryofukraine |
| first_indexed |
2025-09-17T07:46:57Z |
| last_indexed |
2025-09-17T07:46:57Z |
| _version_ |
1844168191505334272 |
| spelling |
irk-123456789-2042592025-07-31T00:34:27Z Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» Bilateral Agreement on Investment Fund: Problems and Prospects for Transformation into a «Marshall Plan» for the Recovery of Ukraine» Чеботарьов, Є.В. Дискусійний клуб Об’єктивний аналіз й усвідомлення «Двосторонньої угоди про встановлення правил та умов інвестиційного фонду відбудови» (та сукупності подій, пов’язаних зі зривом її підписання у лютому 2025 р. й подальших етапів переговорів) дає всі підстави відмітити настання якісно нового геополітичного положення України. З одного боку, нові загрози та виклики для України внаслідок війни сягають критичної міри. З іншого, перспективи допомоги міжнародної спільноти Україні у повоєнному відновлення вперше набувають ознак системного оформлення (хоча, – переважно в межах майбутнього середньострокового періоду). При цьому, не слід вибудовувати якихось надзвичайних ілюзій. Реальний зміст даного документу дає підстави відмітити, що за термінологічними визначеннями юриспруденції йдеться радше про Рамкову угоду, Меморандум, Декларацію про наміри (а не про правове закріплення механізмів досягнення опрацьованої відновлювальної політики). Метою статті є опрацювання вихідних базових положень, які б за підсумком було можливим надати органам державної влади України в контексті обґрунтування політики повоєнного відновлення. В статті доводиться, що означена Двостороння угода має низку струмуючих чинників щодо її реалізації та подальших загроз у разі сировинної спрямованості економічної політики України. Реальні стримуючі чинники та загрози, пов’язані із Угодою, які слід ураховувати, ще більшою мірою актуалізують значення її трансформації у всеосяжний «План Маршалла» для відновлення України». Ідентифіковано комплекс першочергових інституційних заходів, (визначальними серед них є прийняття Закону «Про повоєнне відновлення України», створення Державного агентства з повоєнного відновлення та європейської інтеграції України та запровадження за нормами і стандартами Сполучених Штатів Америки та Європейського Союзу економічного надзору правоохоронних органів України за діяльністю бізнесу і державних підприємств, які будуть залучатися до провадження проєктів повоєнного відновлення) і механізмів їх реалізації з метою провадження такого підходу в контексті розробки державної політики повоєнного відновлення України. An objective analysis and understanding of the “Bilateral Agreement on Establishing the Rules and Conditions of the Reconstruction Investment Fund” (and the set of events related to the failure of its signing in February 2025 and subsequent stages of negotiations) gives every reason to note the onset of a qualitatively new geopolitical situation for Ukraine. On the one hand, new threats and challenges for Ukraine as a result of the war are reaching a critical level. On the other hand, the prospects for the international community’s assistance to Ukraine in post-war reconstruction are for the first time taking on the signs of systemic formalization (although, mainly within the future medium-term period). At the same time, there should be no extraordinary illusions. The real content of this document gives reason to note that, according to the terminological definitions of jurisprudence, we are talking more about a Framework Agreement, a Memorandum, a Declaration of Intent (rather than about the legal consolidation of mechanisms for achieving the developed reconstruction policy). The purpose of the article is to work out the initial basic provisions, which would ultimately be possible to provide to the state authorities of Ukraine in the context of substantiating the policy of post-war reconstruction. The article proves that the aforementioned Bilateral Agreement has a number of current factors regarding its implementation and further threats in the event of a raw material orientation of Ukraine's economic policy. The real deterrent factors and threats associated with the Agreement, which should be taken into account, further actualize the importance of its transformation into a comprehensive "Marshall Plan" for the reconstruction of Ukraine. A set of priority institutional measures has been identified (the most significant of which are the adoption of the Law "On Post-War Recovery of Ukraine", the creation of the State Agency for Post-War Recovery and European Integration of Ukraine, and the introduction of economic supervision by law enforcement agencies of Ukraine over the activities of businesses and state-owned enterprises that will be involved in the implementation of reconstruction projects, in accordance with the norms and standards of the United States of America and the European Union) and mechanisms for their implementation in order to implement such an approach in the context of developing a state policy for post-war recovery of Ukraine. 2025 Article Двостороння угода про інвестиційний фонд: проблеми та перспективи трансформації в «План Маршалла» для відновлення України» / Є.В. Чеботарьов // Економічний вісник Донбасу. — 2025. — № 1 (79). — С. 187-193. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. 1817-3772 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204259 330.322:338.246:334 https://doi.org/10.12958/1817-3772-2025-1(79)-187-193 uk Економічний вісник Донбасу application/pdf Інститут економіки промисловості НАН України |