Управление и динамика распределенной системы с переменной длиной

Задачі динаміки геометрично нелінійних розподілених механічних систем у космічному, повітряному та водному середовищах зі змінними розмірами належать до найменш вивчених проблем механіки. У роботі розглядаються особливості математичного моделювання кабельних прив’язних систем телекерованих безпілотн...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2020
1. Verfasser: Лебедь, А.Г.
Format: Artikel
Sprache:Russian
Veröffentlicht: Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України 2020
Schriftenreihe:Проблемы управления и информатики
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/208780
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Управление и динамика распределенной системы с переменной длиной / А.Г. Лебедь // Проблемы управления и информатики. — 2020. — № 5. — С. 40-50. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Beschreibung
Zusammenfassung:Задачі динаміки геометрично нелінійних розподілених механічних систем у космічному, повітряному та водному середовищах зі змінними розмірами належать до найменш вивчених проблем механіки. У роботі розглядаються особливості математичного моделювання кабельних прив’язних систем телекерованих безпілотних підводних апаратів на базі дискретних та безперервних моделей. Низка особливостей їх функціонування визначає доцільність, а іноді і необхідність цілеспрямованої зміни довжини кабелю. У таких випадках кабель є не лише компонентом загальної динамічної прив’язної системи, а й виступає як самостійний об’єкт керування. В результаті розрахунків уточнені більш ранні припущення щодо руху кабелю вздовж початкової конфігурації буксируваної лінії при зміні його довжини. З’ясувалося, що це припущення вірне лише для початкової перехідної ділянки. Встановлено також, що при заданій тахограмі в конфігурації буксируваної лінії спостерігається точка перегину, яка зміщується зверху вниз при його підйомі. Це може бути додатковим чинником, що сприяє обриву кабельної системи та петлеутворенню при буксируванні.