Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во- летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється на трьох рівнях: 1) гармонійність,...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
2010
|
Назва видання: | Схід |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-22112 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-221122011-06-21T12:07:14Z Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність Костенко, А. Філософія У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во- летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється на трьох рівнях: 1) гармонійність, цілісність, яка характеризується узгодженістю, співмірністю між собою всіх складових релігійної віри, коли максимально посилена критичність людини; 2) стійкість стану, у якому взаємозв'язки між компонентами послаблюються, а критичність людини залишається на одному рівні; 3) на рівні деструкції, коли взаємозв'язок між когнітивною, емоційно-чуттєвою, волетативною компонентами руйнується або вже зруйнований у результаті домінування емоційно-чуттєвої чи волетативної компоненти. Визначено чинники, які детермінують специфіку релігійного фанатизму, його спрямованість і роль в житті людини. The problem of transition of religious faith is analysed in its extreme form - religious fanaticism. A religious faith is personification of three beginnings - сognitiv, emotional and voletativ. The religiousness of man depends on that which from beginnings prevails and appears on three levels: 1) harmoniousness, integrity which is characterized co-ordination, action between itself all constituents of religious faith, when the maximally increased criticism of man; 2) firmness of the state which intercommunications between components relax in, and criticism of man remains at one level; 3) at the level of destruction, when intercommunication is between cognitiv, emotionally perceptible, collapses voletativ components or already blasted as a result domination emotionally perceptible or voletativ components. Certainly factors, which determine the specific of religious fanaticism, his orientation and role, in life of man. 2010 Article Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. 1728-9343 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112 75.03:130.2 uk Схід Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Філософія Філософія |
spellingShingle |
Філософія Філософія Костенко, А. Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність Схід |
description |
У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во-
летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється
на трьох рівнях: 1) гармонійність, цілісність, яка характеризується узгодженістю, співмірністю
між собою всіх складових релігійної віри, коли максимально посилена критичність людини; 2) стійкість стану, у якому взаємозв'язки між компонентами послаблюються, а критичність людини залишається на одному рівні; 3) на рівні деструкції, коли взаємозв'язок
між когнітивною, емоційно-чуттєвою, волетативною компонентами руйнується або вже зруйнований у результаті домінування емоційно-чуттєвої чи волетативної компоненти. Визначено чинники, які детермінують специфіку релігійного фанатизму, його спрямованість і роль
в житті людини. |
format |
Article |
author |
Костенко, А. |
author_facet |
Костенко, А. |
author_sort |
Костенко, А. |
title |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
title_short |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
title_full |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
title_fullStr |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
title_full_unstemmed |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
title_sort |
релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність |
publisher |
Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України |
publishDate |
2010 |
topic_facet |
Філософія |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112 |
citation_txt |
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. |
series |
Схід |
work_keys_str_mv |
AT kostenkoa relígíjnavíratarelígíjnijfanatizmkognítivnístʹvsemocíjnístʹ |
first_indexed |
2023-10-18T17:09:27Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:09:27Z |
_version_ |
1796140819071107072 |