Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність

У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во- летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється на трьох рівнях: 1) гармонійність,...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автор: Костенко, А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України 2010
Назва видання:Схід
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-22112
record_format dspace
spelling irk-123456789-221122011-06-21T12:07:14Z Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність Костенко, А. Філософія У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во- летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється на трьох рівнях: 1) гармонійність, цілісність, яка характеризується узгодженістю, співмірністю між собою всіх складових релігійної віри, коли максимально посилена критичність людини; 2) стійкість стану, у якому взаємозв'язки між компонентами послаблюються, а критичність людини залишається на одному рівні; 3) на рівні деструкції, коли взаємозв'язок між когнітивною, емоційно-чуттєвою, волетативною компонентами руйнується або вже зруйнований у результаті домінування емоційно-чуттєвої чи волетативної компоненти. Визначено чинники, які детермінують специфіку релігійного фанатизму, його спрямованість і роль в житті людини. The problem of transition of religious faith is analysed in its extreme form - religious fanaticism. A religious faith is personification of three beginnings - сognitiv, emotional and voletativ. The religiousness of man depends on that which from beginnings prevails and appears on three levels: 1) harmoniousness, integrity which is characterized co-ordination, action between itself all constituents of religious faith, when the maximally increased criticism of man; 2) firmness of the state which intercommunications between components relax in, and criticism of man remains at one level; 3) at the level of destruction, when intercommunication is between cognitiv, emotionally perceptible, collapses voletativ components or already blasted as a result domination emotionally perceptible or voletativ components. Certainly factors, which determine the specific of religious fanaticism, his orientation and role, in life of man. 2010 Article Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. 1728-9343 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112 75.03:130.2 uk Схід Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Філософія
Філософія
spellingShingle Філософія
Філософія
Костенко, А.
Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
Схід
description У статті проаналізовано проблему переходу релігійної віри в її крайню форму - релігійний фанатизм. Релігійна віра є уособленням трьох начал - когнітивного, емоційного та во- летативного. Релігійність людини залежить від того, яке з начал домінує, і це виявляється на трьох рівнях: 1) гармонійність, цілісність, яка характеризується узгодженістю, співмірністю між собою всіх складових релігійної віри, коли максимально посилена критичність людини; 2) стійкість стану, у якому взаємозв'язки між компонентами послаблюються, а критичність людини залишається на одному рівні; 3) на рівні деструкції, коли взаємозв'язок між когнітивною, емоційно-чуттєвою, волетативною компонентами руйнується або вже зруйнований у результаті домінування емоційно-чуттєвої чи волетативної компоненти. Визначено чинники, які детермінують специфіку релігійного фанатизму, його спрямованість і роль в житті людини.
format Article
author Костенко, А.
author_facet Костенко, А.
author_sort Костенко, А.
title Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
title_short Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
title_full Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
title_fullStr Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
title_full_unstemmed Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
title_sort релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність
publisher Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
publishDate 2010
topic_facet Філософія
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22112
citation_txt Релігійна віра та релігійний фанатизм: когнітивність vs емоційність / А. Костенко // Схід. — 2010. — № 2 (102). — С. 116-119. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.
series Схід
work_keys_str_mv AT kostenkoa relígíjnavíratarelígíjnijfanatizmkognítivnístʹvsemocíjnístʹ
first_indexed 2023-10-18T17:09:27Z
last_indexed 2023-10-18T17:09:27Z
_version_ 1796140819071107072