Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств
Peculiarities of medicaments use in the drivers of vehicles are connected with their direct or side (negative) effect on the professional qualities of the persons under study. In some countries there are lists (some of them of official character) dangerous for drivers medicaments. In Russia, for exa...
Збережено в:
Дата: | 2005 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України
2005
|
Назва видання: | Актуальні проблеми транспортної медицини |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22378 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств / А.З. Цфасман, О.В. Гутникова, О.Е. Атькова // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2005. — № 2. — С. 101-102. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-22378 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-223782013-02-13T03:11:40Z Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств Цфасман, А.З. Гутникова, О.В. Атькова, О.Е. Клиническая медицина Peculiarities of medicaments use in the drivers of vehicles are connected with their direct or side (negative) effect on the professional qualities of the persons under study. In some countries there are lists (some of them of official character) dangerous for drivers medicaments. In Russia, for example, such a list was composed first in 1989 and re-published in 2005. All the medicaments are subdivided into three classes of danger. The drugs of the I class should not be used by the drivers ever, the drugs of the II class may be used as exception after individual testing and the III class drugs may be used after the information of the patient about their possible side-effects. The list contains 140 medicaments of the I and II class. They have learnt the influence of seven main hypotensive remedies on the psychophysiological properties of the drivers. The most promoted negative effects had antihypertensive drugs of central action, while the direct vasodilators and angiotensine II receptors blockers had the least amount of negative properties. 2005 Article Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств / А.З. Цфасман, О.В. Гутникова, О.Е. Атькова // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2005. — № 2. — С. 101-102. — рос. 1818-9385 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22378 616-085.615.45:656.052 ru Актуальні проблеми транспортної медицини Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Клиническая медицина Клиническая медицина |
spellingShingle |
Клиническая медицина Клиническая медицина Цфасман, А.З. Гутникова, О.В. Атькова, О.Е. Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств Актуальні проблеми транспортної медицини |
description |
Peculiarities of medicaments use in the drivers of vehicles are connected with their direct or side (negative) effect on the professional qualities of the persons under study. In some countries there are lists (some of them of official character) dangerous for drivers medicaments. In Russia, for example, such a list was composed first in 1989 and re-published in 2005. All the medicaments are subdivided into three classes
of danger. The drugs of the I class should not be used by the drivers ever, the drugs of the II class may be used as exception after individual testing and the III class drugs may be used after the information of the patient about their possible side-effects. The list contains 140 medicaments of the I and II class. They have learnt the influence of seven main hypotensive remedies on the psychophysiological properties of the drivers. The most promoted negative effects had antihypertensive drugs of central action, while the direct vasodilators and angiotensine II receptors blockers had the least amount of negative properties. |
format |
Article |
author |
Цфасман, А.З. Гутникова, О.В. Атькова, О.Е. |
author_facet |
Цфасман, А.З. Гутникова, О.В. Атькова, О.Е. |
author_sort |
Цфасман, А.З. |
title |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
title_short |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
title_full |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
title_fullStr |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
title_full_unstemmed |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
title_sort |
особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств |
publisher |
Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України |
publishDate |
2005 |
topic_facet |
Клиническая медицина |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/22378 |
citation_txt |
Особенности медикаментозной терапии у водителей транспортных средств / А.З. Цфасман, О.В. Гутникова, О.Е. Атькова // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2005. — № 2. — С. 101-102. — рос. |
series |
Актуальні проблеми транспортної медицини |
work_keys_str_mv |
AT cfasmanaz osobennostimedikamentoznojterapiiuvoditelejtransportnyhsredstv AT gutnikovaov osobennostimedikamentoznojterapiiuvoditelejtransportnyhsredstv AT atʹkovaoe osobennostimedikamentoznojterapiiuvoditelejtransportnyhsredstv |
first_indexed |
2023-10-18T17:12:15Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:12:15Z |
_version_ |
1796140938728308736 |