Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні
Збережено в:
Дата: | 2005 |
---|---|
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
2005
|
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/2646 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні // Наука та інновації. — 2005. — Т. 1, № 2. — С. 20-25. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-2646 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-26462017-02-18T20:11:47Z Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи 2005 Article Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні // Наука та інновації. — 2005. — Т. 1, № 2. — С. 20-25. — укр. 1815-2066 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/2646 uk Видавничий дім "Академперіодика" НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи |
spellingShingle |
Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
format |
Article |
title |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
title_short |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
title_full |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
title_fullStr |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
title_full_unstemmed |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні |
title_sort |
постанова верховної ради україни від 16 червня 2004 р. №1786-іv. про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в україні |
publisher |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України |
publishDate |
2005 |
topic_facet |
Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики Законодавчі та методологічні основи |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/2646 |
citation_txt |
Постанова Верховної Ради України від 16 червня 2004 р. №1786-ІV. Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні // Наука та інновації. — 2005. — Т. 1, № 2. — С. 20-25. — укр. |
first_indexed |
2025-07-02T05:50:27Z |
last_indexed |
2025-07-02T05:50:27Z |
_version_ |
1836513155761569792 |
fulltext |
20
Загальні питання сучасної науково�технічної та інноваційної політики
© НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. 2005
Заслухавши і обговоривши інформацію Ка�
бінету Міністрів України щодо дотримання
законодавства у сфері наукової, науково�
технічної та інноваційної діяльності, Верхов�
на Рада України зазначає, що розвиток науки
і техніки є визначальним фактором прогресу
держави. Виходячи з цього Верховною Ра�
дою України прийнято ряд законів і поста�
нов, що визначають принципи, завдання та
механізми реалізації державної політики в
галузі науково�технічної та інноваційної
діяльності.
Вже в 1991 році вперше в СНД був прий�
нятий Закон України "Про основи державної
політики у сфері науки і науково�технічної
діяльності" (1977�12 ), який згодом у 1998
році був замінений Законом України "Про
наукову і науково�технічну діяльність" ( 284�
14 ). Прийнято інші ключові закони України
"Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" ( 2623�14 ) (2001 рік), "Про інно�
ваційну діяльність" ( 40�15 ) (2002 рік).
В 1999 році Верховною Радою України
схвалено Концепцію науково�технологічного
та інноваційного розвитку України ( 916�14 ).
Законом України "Про пріоритетні напрями
інноваційної діяльності в Україні" ( 433�15 )
(2003 рік) визначено стратегічні і середньо�
строкові пріоритетні напрями інноваційного
розвитку суспільства, реалізація яких має
здійснюватися за безпосередньої участі віт�
чизняної науки на основі нових наукових
розробок і технологій. На реалізацію поло�
жень цього Закону ( 433�15 ) у квітні 2004 ро�
ку прийнято Закон України "Про Загально�
державну комплексну програму розвитку ви�
соких наукоємних технологій" ( 1676�15 ).
З метою стимулювання інновацій і впро�
вадження наукових результатів у вироб�
ництво, апробації механізмів підтримки ре�
алізації результатів досліджень у 1999 році
прийнято Закон України "Про спеціальну
економічну зону "Яворів" ( 402�14 ) і створе�
но технологічний парк "Яворів". У 1999 році
введено в дію Закон України "Про спеціаль�
ний режим інвестиційної та інноваційної
діяльності технологічних парків" ( 991�14 ),
згідно з яким діють вісім технологічних пар�
ків: "Напівпровідникові технології і мате�
ріали, оптоелектроніка та сенсорна техніка",
"Інститут електрозварювання імені Є.О. Па�
тона", "Інститут монокристалів", "Вугле�
маш", "Інститут технічної теплофізики",
"Київська політехніка", "Інтелектуальні ін�
формаційні технології", "Укрінфотех". Досвід
роботи технологічних парків показав, що во�
ни є чи не єдиним ефективно діючим ме�
ханізмом інноваційної діяльності в Україні.
Починаючи з 1993 року вводиться у дію низка
законів стосовно правової охорони інтелектуаль�
ної власності та Закон України "Про науково�
технічну інформацію" ( 3322�12), а в 1995 році –
Закон України "Про наукову і науково�технічну
експертизу" ( 51/95�ВР ).
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 червня 2004 р. N 1786�IV
Київ
Про дотримання законодавства
щодо розвитку науково�технічного потенціалу
та інноваційної діяльності в Україні
21НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. № 2, 2005
Законодавчі та методологічні основи
Прийнято закони України "Про вищу
освіту" ( 2984�14 ) (2002 рік) та "Про особли�
вості правового режиму майнового комплек�
су Національної академії наук України"
( 3065�14 ) (2002 рік).
Виходячи з цього слід констатувати, що в
Україні сформовано законодавче поле, яке
визначає правові основи розвитку наукової,
науково�технічної та інноваційної діяльності.
З метою вивчення наявного наукового,
науково�технологічного доробку як в Ук�
раїні, так і у світовій спільноті, та тенденцій
його впливу на майбутнє суспільства парла�
ментом утворено Тимчасову спеціальну ко�
місію Верховної Ради України з питань май�
бутнього ( 655�15 ), завданням якої є кон�
солідоване опрацювання прогнозів та планів
на майбутнє держави, обгрунтовування
пріоритетних напрямів науково�технічної
діяльності України у контексті сталого роз�
витку світової спільноти.
Різними складами Кабінету Міністрів
України приймалися програми діяльності, в
яких розглядалися шляхи реалізації поло�
жень зазначених законів. Проте слід конста�
тувати, що протягом дев'яностих років у
країні продовжувалося падіння рівня науко�
во�технічного потенціалу, зниження іннова�
ційної активності промислових підприємств.
Фактичні витрати з державного бюджету
на наукові дослідження і розробки зменшили�
ся з 2,3 відсотка валового внутрішнього про�
дукту (далі – ВВП) в 1990 році до 0,22 відсот�
ка у 1999 році і підвищилися лише до 0,39
відсотка ВВП у 2003 році. Загальні витрати на
наукові дослідження знизилися за цей період
з 3,11 відсотка до 1,13 відсотка ВВП.
Між тим, Законом України "Про наукову
і науково�технічну діяльність" ( 1977�12 ) пе�
редбачено бюджетні асигнування на науку в
розмірі 1,7 відсотка ВВП.
Не зважаючи на те, що починаючи з 2000
року намітилося незначне збільшення асиг�
нувань на науку у відсотках до ВВП, на�
справді з врахуванням інфляції воно зали�
шається вкрай недостатнім. Особливо у важ�
кому стані опинилася вузівська і галузева на�
ука, фінансування яких знизилося до кри�
тичної межі.
Порівнюючи розвиток науки та інно�
ваційної діяльності в Україні з тенденціями,
що мають місце у США, Росії, країнах ЄС,
Далекого Сходу, Південно�Східної Азії, слід
відзначити, що Україна загрозливо набли�
жається до стану відсталої держави. Непри�
пустимо затягується процес інституційних
перетворень системи науково�технічного і
кадрового забезпечення економіки України
відповідно до умов світового ринку. Загроз�
ливих масштабів набуло старіння наукових
кадрів, критичної межі досягла зношеність
парку наукового обладнання та матеріально�
технічної бази науки, внаслідок чого наукова
складова національної конкурентоспромож�
ності неухильно знижується.
У той час, коли у всіх розвинених держа�
вах спостерігається виразна переорієнтація
державної політики на використання науко�
вих знань як головного ресурсу економічного
зростання, науково�технічний потенціал Ук�
раїни доведений сьогодні до стану, за яким
можуть статися незворотні зміни, що уне�
можливлять його використання в інтересах
інноваційного розвитку суспільства.
Усвідомлення такого становища має знай�
ти належне розуміння як у Верховній Раді Ук�
раїни, так і в Кабінеті Міністрів України.
Як вияв цього слід розглядати дії Уряду
України у 2004 році.
Збільшено фінансування Національної
та галузевих академій наук України. Вперше
виділено 40 млн гривень на закупівлю уні�
кального наукового обладнання для науко�
вих установ Національної академії наук Ук�
раїни та передбачено спрощені умови його
придбання.
Заслуговує на увагу позиція Уряду Ук�
раїни, викладена у заяві Прем'єр�міністра
22
Загальні питання сучасної науково�технічної та інноваційної політики
НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. № 2, 2005
України на загальних зборах Національної
академії наук України 29 квітня 2004 року,
стосовно того, що у 2005 році планується
здійснити бюджетне фінансування наукової
та науково�технічної діяльності відповідно
до законодавства у розмірі 1,7 відсотка ВВП.
Однак разом з цим Урядом та Верховною
Радою України у 2004 році призупинено вве�
дення в дію стимулюючих статей 21 і 22 За�
кону України "Про інноваційну діяльність"
( 40�15 ), обмежено реалізацію окремих поло�
жень Закону України "Про спеціальний ре�
жим інвестиційної та інноваційної діяльності
технологічних парків" ( 991�14 ), відмінені
пільгові умови діяльності наукових установ
та організацій, введено мораторій на створен�
ня нових технологічних парків.
Вимагає перегляду практика законодав�
чої підтримки у вигляді податкових пільг ок�
ремих територій і цілих галузей вироб�
ництва. Такі пільги мають надаватися лише
інноваційним програмам і проектам, а також
спеціальним зонам, бізнес�інкубаторам та
інноваційним структурам.
В Україні до цього часу не знайшла до�
статнього розвитку інфраструктура фінансо�
вої підтримки науки та інноваційної діяль�
ності. Ліквідовано Державний інноваційний
фонд, украй незначні кошти виділяються для
Державного фонду фундаментальних дослід�
жень. Відсутні фонди підтримки наукових
ініціатив, фінансово�кредитні компанії та
венчурні фонди.
Існуюча податкова система в державі не
стимулює залучення коштів комерційних
банків і бізнесових структур на підтримку
інноваційної діяльності (для порівняння, в
Угорщині податкова пільга для фірм, що
фінансують наукові дослідження і розробки,
становить 200 відсотків).
Залишається низьким престиж наукової
праці та соціальний статус науковців. Не ви�
конуються норми закону щодо встановлення
відповідного рівня заробітної плати науко�
вих працівників: базовий рівень заробітної
плати науковця має бути на рівні подвійної
заробітної плати працівників промисловості.
Не виконується норма статті 24 Закону Ук�
раїни "Про наукову і науково�технічну діяль�
ність" ( 1977�12 ) щодо перерахунку пенсій
науковим працівникам.
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Інформацію Кабінету Міністрів Ук�
раїни про стан дотримання законодавства
щодо розвитку науково�технічного потенціа�
лу та інноваційної діяльності в Україні взяти
до відома.
2. Визнати діяльність Кабінету Міністрів
України щодо виконання вимог законодавст�
ва стосовно розвитку науково�технічного по�
тенціалу та інноваційної діяльності в України
як таку, що потребує суттєвого покращання.
3. Відзначити, що Верховна Рада України
не виявляла належної послідовності щодо
виконання положень законів з розвитку на�
уково�технічної та інноваційної діяльності,
особливо при затвердженні державних бюд�
жетів України.
I. Рекомендувати Президенту України:
1. Посилити контроль за виконанням у
повному обсязі норм Конституції України
( 254к/96�ВР ) та вимог законів України
"Про наукову і науково�технічну діяльність"
( 1977�12 ), "Про інноваційну діяльність"
( 40�15 ), "Про пріоритетні напрями розвитку
науки і техніки" ( 2623�14 ), "Про пріоритетні
напрями інноваційної діяльності в Україні"
( 433�15 ), "Про спеціальний режим інвести�
ційної та інноваційної діяльності техноло�
гічних парків" ( 991�14 ), "Про вищу освіту"
( 2984�14 ), інших законів з питань наукової,
науково�технічної та інноваційної діяльності.
2. Зобов'язати керівників Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської і Севастопольської міських рад, Ра�
ди міністрів Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської і Севастопольської місь�
23НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. № 2, 2005
Законодавчі та методологічні основи
ких державних адміністрацій у межах своїх
повноважень активізувати роботу з реалізації
положень законодавства у галузі науково�
технічної діяльності, впровадження наукових
досліджень, встановлення найтісніших зв'яз�
ків між науковими установами і виробничи�
ми організаціями, розвитку інноваційної
інфраструктури як необхідної передумови
конкурентоспроможності кожного регіону.
II. Рекомендувати комітетам та фракціям
Верховної Ради України:
1. Сприяти розвитку та вдосконаленню
правової бази науково�технічної та іннова�
ційної сфери, в межах повноважень посилити
контроль за реалізацією положень Концепції
науково�технологічного та інноваційного
розвитку України, затвердженої Постановою
Верховної Ради України від 13 липня 1999
року N 916�XIV ( 916�14 ), виконанням норм
відповідних законів.
2. При затверджені Державного бюджету
України на 2005 рік та наступні роки перед�
бачити видатки на розвиток науки і науково�
технічної сфери у межах та обсягах відповід�
но до вимог законів України "Про наукову і
науково�технічну діяльність" ( 1977�12 ),
"Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" (2623�14) та "Про освіту" (1060�12).
3. Передбачити в Державному бюджеті
України на 2005 рік та наступні роки цільове
спрямування у Державний фонд фундамен�
тальних досліджень коштів у розмірі 0,1
відсотка ВВП.
4. Відмовитися від практики призупи�
нення дії норм чинних законів щодо пільго�
вого оподаткування об'єктів науково�тех�
нічної сфери і науково�дослідних робіт та по�
слуг. Сприяти діяльності технологічних
парків та інноваційних структур інших типів.
III. Рекомендувати Кабінету Міністрів
України в межах повноважень:
1. Відповідно до норм законів України
"Про пріоритетні напрями інноваційної
діяльності в Україні" ( 433�15 ), "Про пріори�
тетні напрями розвитку науки і техніки"
( 2623�14 ):
– здійснювати розробку прогнозів та про�
ектів програм соціального і економічного
розвитку України, проектів законів про
Державний бюджет України на відпо�
відний рік;
– затвердити Державну програму прогно�
зування науково�технологічного та інно�
ваційного розвитку України, визначити
обсяги її фінансування;
– переглянути існуючі програми, що фі�
нансуються з Державного бюджету Ук�
раїни, та упорядкувати їх відповідно до
пріоритетних напрямів, визначених зако�
нами;
– проводити моніторинг розвитку в Ук�
раїні пріоритетних напрямів іннова�
ційної діяльності, їх уточнення та кори�
гування відповідно до розроблених про�
гнозів з урахуванням критеріїв Євро�
пейського Співтовариства.
2. При підготовці проекту закону про
Державний бюджет України на 2005 рік та
проектів законів про Державний бюджет Ук�
раїни на наступні роки:
1) забезпечити досягнення параметрів і
структури бюджетної підтримки науки, пе�
редбачених законами України щодо наукової
і науково�технічної сфери, зокрема:
– обсягів фінансування наукової і науково�
технічної сфери за рахунок державного
бюджету на рівні не нижче 1,7 відсотка
ВВП;
– видатків на фінансування державних на�
укових і науково�технічних програм з
пріоритетних напрямів розвитку науки і
техніки на рівні 30 відсотків видатків на
науку;
– видатків на підвищення заробітної плати
наукових, науково�технічних працівни�
ків відповідно до статті 23 Закону Ук�
24
Загальні питання сучасної науково�технічної та інноваційної політики
НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. № 2, 2005
раїни "Про наукову і науково�технічну
діяльність" ( 1977�12 ) та статті 57 Зако�
ну України "Про освіту" ( 1060�12 );
– видатків на фундаментальні дослідження
у вищих навчальних закладах на рівні 10
відсотків коштів, що виділені на утри�
мання вищих навчальних закладів;
– не обмежувати податкові пільги для ви�
щих навчальних закладів, установ та ор�
ганізацій науки в обсягах і напрямах,
визначених чинним законодавством, у
тому числі стосовно плати за землю.
Відповідні кошти спрямовувати на роз�
виток науково�технічної та інноваційної
діяльності;
2) передбачити видатки на фінансування
проектів Державного фонду фундаменталь�
них досліджень на рівні 0,1 відсотка ВВП;
3) передбачити видатки для бюджетного
кредитування прикладних науково�техніч�
них розробок;
4) спрямовувати не менш як 10 відсотків
коштів, отриманих від приватизації держав�
ного майна, на фінансову підтримку інно�
ваційної діяльності підприємств, що мають
стратегічне значення для економіки та безпе�
ки держави;
5) передбачити видатки для запровад�
ження окремої бюджетної програми щодо
фінансової підтримки суб'єктів інноваційної
діяльності для державного замовлення на
інноваційну продукцію згідно із статтею 6
Закону України "Про пріоритетні напрями
інноваційної діяльності в Україні" ( 433�15 );
6) при формуванні державного замов�
лення на науково�технічні розробки керува�
тися нормами статті 37 Закону України "Про
наукову і науково�технічну діяльність"
( 1977�12 ), врахувавши, що державне замов�
лення поширюється в першу чергу на
найбільш важливі для держави проекти, які
виконуються в рамках пріоритетних на�
прямів інноваційної діяльності;
7) передбачити кошти:
– на розвиток інноваційної інфраструкту�
ри (створення державного інноваційного
фонду, фінансово�кредитних компаній,
венчурних фондів тощо);
– на фінансування наукової та науково�
технічної експертизи;
8) відновити в бюджетній класифікації
Державного бюджету України окремий
розділ "Фінансування наукової та науково�
технічної діяльності";
9) передбачити необхідні видатки на
фінансування державної програми прогнозу�
вання науково�технологічного та інно�
ваційного розвитку України.
3. З метою покращання системи управ�
ління науково�технічною та інноваційною
сферою, розвитку та фінансування відповід�
ної інфраструктури до 1 січня 2005 року:
– збільшити не менш як вдвічі чисельність
працівників центрального апарату Мініс�
терства освіти і науки України, які займа�
ються питаннями державного управлін�
ня науковою, науково�технічною та інно�
ваційною діяльністю;
– згідно із статтею 38 Закону України "Про
наукову і науково�технічну діяльність"
( 1977�12 ) створити Державний інно�
ваційний фонд України;
– відповідно до статті 15 Закону України
"Про наукову і науково�технічну діяль�
ність" ( 1977�12 ) встановити порядок,
згідно з яким фундаментальні науково�
дослідні роботи за рахунок коштів за�
гального фонду Державного бюджету
України можуть проводитися лише після
їх експертної оцінки в Національній ака�
демії наук України та схвалення Між�
відомчою радою з координації фунда�
ментальних досліджень.
4. Підготувати пропозиції щодо внесення
змін до чинних законів про наукову, науково�
технічну та інноваційну діяльність у зв'язку з
набранням чинності нових Цивільного (435�15)
та Господарського (436�15) кодексів України.
25НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ. № 2, 2005
Законодавчі та методологічні основи
Внести пропозиції щодо змін до деяких
законів України, насамперед до Закону Ук�
раїни "Про наукову і науково�технічну діяль�
ність" ( 1977�12 ) у зв'язку з прийняттям за�
конів України "Про державне прогнозування
та розроблення програм економічного і
соціального розвитку України" ( 1602�14 ),
"Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" (2623�14 ), "Про пріоритетні напрями
інноваційної діяльності в Україні" ( 433�15 ).
Підготувати пропозиції про внесення
змін до законодавства України щодо стиму�
лювання винахідницької та патентно�ліцен�
зійної діяльності, створення Українського
фонду підтримки винахідницької діяльності.
Внести пропозиції щодо змін до Закону
України "Про оподаткування прибутку
підприємств" ( 334/94�ВР ) в частині відне�
сення до валових витрат виплат, пов'язаних з
пенсійним забезпеченням наукових праців�
ників небюджетних державних наукових ус�
танов і організацій.
5. Розробити та погодити з Національ�
ним банком України:
1) заходи щодо сприяння кредитуванню
інноваційних проектів, зокрема в частині:
– компенсації за рахунок коштів Держав�
ного бюджету України відсоткової став�
ки за кредитами комерційних банків
інноваційних проектів та програм;
– інвестування коштів на інноваційну
діяльність шляхом впровадження дер�
жавної позики за кошти від випуску дер�
жавних облігацій;
– системи підтримки, у тому числі подат�
кової, спрямованої на розвиток в Україні
п'ятого та шостого технологічних ук�
ладів;
2) проект Закону України про функціо�
нування та регулювання ринку венчурного
капіталу і подати його до Верховної Ради Ук�
раїни.
6. Широко практикувати створення ком�
плексів освіта–наука–виробництво.
З метою більш активного залучення мо�
лоді до науково�дослідної роботи, скорочен�
ня строків і збільшення результативності від
впровадження досягнень науки у вироб�
ництво вирішити в межах повноважень пи�
тання щодо передачі галузевими міністерст�
вами Міністерству освіти і науки України ча�
стини науково�дослідних інститутів.
7. До 1 жовтня 2004 року розробити реко�
мендації щодо формування загальнодержав�
них, галузевих та регіональних інноваційних
програм.
IV. Верховній Раді Автономної Рес�
публіки Крим, обласним, Київській і Севас�
топольській міським радам, Раді міністрів
Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській і Севастопольській міським дер�
жавним адміністраціям відповідно до законо�
давства в межах повноважень:
– активізувати діяльність щодо розробки та
виконання регіональних науково�техніч�
них та інноваційних програм з реалізації
пріоритетних напрямів інноваційної
діяльності, створення фінансово�кредит�
них установ, технологічних парків, інно�
ваційних фондів, технополісів тощо;
– забезпечити ефективний захист майно�
вих прав наукових установ і організацій,
не допускати використання об'єктів на�
уково�технічної сфери та закріплених за
ними земельних ділянок не за призна�
ченням.
V. Контроль за виконанням цієї Постано�
ви покласти відповідно на Комітет Верховної
Ради України з питань науки і освіти та Тим�
часову спеціальну комісію Верховної Ради
України з питань майбутнього.
Голова
Верховної Ради України В. ЛИТВИН
|