Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії
Зміст статті – це осмислення людини як центру політичного світу. Якщо говорити про соціокультурні підвалини цього процесу, то насамперед слід наголоси ти на ліберально-індивідуалістичних традиціях, витоки яких сягають часів первісного капіталізму, періоду ранніх буржу азних революцій, протестантсько...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Західний науковий центр НАН України і МОН України
2010
|
Назва видання: | Соціогуманітарні проблеми людини |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/27417 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії / Ю. Левенець // Соціогуманітарні проблеми людини. — 2010. — № 4. — С. 129-142. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-27417 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-274172011-10-06T12:12:01Z Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії Левенець, Ю. Політичні виміри свободи людини Зміст статті – це осмислення людини як центру політичного світу. Якщо говорити про соціокультурні підвалини цього процесу, то насамперед слід наголоси ти на ліберально-індивідуалістичних традиціях, витоки яких сягають часів первісного капіталізму, періоду ранніх буржу азних революцій, протестантської етики. У центрі цих про цесів, попри їх зовні масові прояви, перебувала людська сво бода як вища цінність і норма нового стилю життя, нової істо ричної формації. Витоки рефлексивної антропології фахівці вбачають у творах тих мислителів, які намагалися осягнути реальність людського, зумовленою самою людиною, а не Богом, приро дою чи суспільством. Істотний внесок у розробку антропологічної проблематики зробили Сенека, Паскаль, Кант, Сковорода. У XX столітті цю традицію продовжили Шелер, Фуко, Бердяєв та ін. A contents of the article is a comprehension of a person as the centre of the political world. If you talk about social and cultural foundations of this process, it should fi rst of all emphasize a liberal-individualistic tradition, the origins of which goes back to primitive capitalism, the bourgeois revolutions of the early period, the Protestant ethic. At the heart of these processes, despite their massive demonstration outside, was human freedom as higher value and norm of new lifestyles, new historical formation. Experts see the origins of refl exive anthropology in the works of those thinkers who tried to grasp the reality of human, caused by the man, not God, nature or society. Signifi cant contribution to the development of anthropological problem made Seneca, Pascal, Kant, etc. In the XX century this tradition continued Sheller, Foucault, Berdiayev and others. 2010 Article Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії / Ю. Левенець // Соціогуманітарні проблеми людини. — 2010. — № 4. — С. 129-142. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. XXXX-0078 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/27417 321.02:321.01 uk Соціогуманітарні проблеми людини Західний науковий центр НАН України і МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Політичні виміри свободи людини Політичні виміри свободи людини |
spellingShingle |
Політичні виміри свободи людини Політичні виміри свободи людини Левенець, Ю. Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії Соціогуманітарні проблеми людини |
description |
Зміст статті – це осмислення людини як центру політичного світу. Якщо говорити про соціокультурні підвалини цього процесу, то насамперед слід наголоси ти на ліберально-індивідуалістичних традиціях, витоки яких сягають часів первісного капіталізму, періоду ранніх буржу азних революцій, протестантської етики. У центрі цих про цесів, попри їх зовні масові прояви, перебувала людська сво бода як вища цінність і норма нового стилю життя, нової істо ричної формації. Витоки рефлексивної антропології фахівці вбачають у творах тих мислителів, які намагалися осягнути реальність людського, зумовленою самою людиною, а не Богом, приро дою чи суспільством. Істотний внесок у розробку антропологічної проблематики зробили Сенека, Паскаль, Кант, Сковорода. У XX столітті цю традицію продовжили Шелер, Фуко, Бердяєв та ін. |
format |
Article |
author |
Левенець, Ю. |
author_facet |
Левенець, Ю. |
author_sort |
Левенець, Ю. |
title |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
title_short |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
title_full |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
title_fullStr |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
title_full_unstemmed |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
title_sort |
політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії |
publisher |
Західний науковий центр НАН України і МОН України |
publishDate |
2010 |
topic_facet |
Політичні виміри свободи людини |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/27417 |
citation_txt |
Політична антропологія як парадигма політико-філософської рефлексії / Ю. Левенець // Соціогуманітарні проблеми людини. — 2010. — № 4. — С. 129-142. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
series |
Соціогуманітарні проблеми людини |
work_keys_str_mv |
AT levenecʹû polítičnaantropologíââkparadigmapolítikofílosofsʹkoírefleksíí |
first_indexed |
2023-10-18T17:23:48Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:23:48Z |
_version_ |
1796141429568831488 |