Мотив наркотического транса у Гоголя в контексте эволюции романтического культа фантазии
Прийнято вважати, що Гоголь використовував в описі наркотичного трансу відому книгу Т. де Квінсі. Сьогодні дослідники вже говорять про особистий опіумний досвід Гоголя і його ознайомленість з таємним життям петербурзької богеми. Але «босхівські» за духом галюцинації присутні уже в ранніх українських...
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2008
|
Назва видання: | Гоголезнавчі студії |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/27843 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Мотив наркотического транса у Гоголя в контексте эволюции романтического культа фантазии / С.Д. Абрамович // Гоголезнавчі студії. — Ніжин, 2008. — Вип. 17. — С. 67-75. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Прийнято вважати, що Гоголь використовував в описі наркотичного трансу відому книгу Т. де Квінсі. Сьогодні дослідники вже говорять про особистий опіумний досвід Гоголя і його ознайомленість з таємним життям петербурзької богеми. Але «босхівські» за духом галюцинації присутні уже в ранніх українських повістях Гоголя: він черпав тут не стільки із сучасності, скільки з глибин давньоукраїнської стихії, яка відчувалася ним як пагубна безодня, що протистоїть християнському образу світу. Між тим романтичний і постромантичний культурний досвід в кінцевому рахунку призводить до пропаганди наркоманії теперішньої масової культури та її легітимізації у філософії New Age. У такій динаміці позиція Гоголя заслуговує особливої уваги. |
---|