До проблеми естетики Александера Баумґартена

Досліджено сутність та значення естетики Баумґартена. З’ясовано, що у філософії Баумґартена естетичне означає – чуттєве, а естетика – наука про чуттєве пізнання. Розглянуто відмінність між ясними-сплутаними та ясними-чіткими уявленнями та висвітлено баумґартенову концепцію інтенсивної ясності та е...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автор: Пасічник, І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України 2010
Назва видання:Наука. Релігія. Суспільство
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/33653
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:До проблеми естетики Александера Баумґартена / І. Пасічник // Наука. Релігія. Суспільство. — 2010. — № 4. — С. 57-67. — Бібліогр.: 19 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Досліджено сутність та значення естетики Баумґартена. З’ясовано, що у філософії Баумґартена естетичне означає – чуттєве, а естетика – наука про чуттєве пізнання. Розглянуто відмінність між ясними-сплутаними та ясними-чіткими уявленнями та висвітлено баумґартенову концепцію інтенсивної ясності та екстенсивної ясності. З’ясовано, що Баумґартен ясні-сплутані (екстенсивно-ясні) уявлення означив чуттєвими уявленнями (repraesentationes sensitive). З’ясовано, що інтенсивна ясність осягається розумом (ratio), а екстенсивна – аналогом розуму (analogon rationis). Проаналізовано проблему мистецтва та проблему краси відносно естетики Баумґартена. Показано первісність баумґартенової естетики та її важливість для розуміння даного феномену взагалі.