До проблеми естетики Александера Баумґартена
Досліджено сутність та значення естетики Баумґартена. З’ясовано, що у філософії Баумґартена естетичне означає – чуттєве, а естетика – наука про чуттєве пізнання. Розглянуто відмінність між ясними-сплутаними та ясними-чіткими уявленнями та висвітлено баумґартенову концепцію інтенсивної ясності та е...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України
2010
|
Назва видання: | Наука. Релігія. Суспільство |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/33653 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | До проблеми естетики Александера Баумґартена / І. Пасічник // Наука. Релігія. Суспільство. — 2010. — № 4. — С. 57-67. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Досліджено сутність та значення естетики Баумґартена. З’ясовано, що у філософії Баумґартена естетичне
означає – чуттєве, а естетика – наука про чуттєве пізнання. Розглянуто відмінність між ясними-сплутаними
та ясними-чіткими уявленнями та висвітлено баумґартенову концепцію інтенсивної ясності та екстенсивної
ясності. З’ясовано, що Баумґартен ясні-сплутані (екстенсивно-ясні) уявлення означив чуттєвими уявленнями
(repraesentationes sensitive). З’ясовано, що інтенсивна ясність осягається розумом (ratio), а екстенсивна –
аналогом розуму (analogon rationis). Проаналізовано проблему мистецтва та проблему краси відносно
естетики Баумґартена. Показано первісність баумґартенової естетики та її важливість для розуміння даного
феномену взагалі. |
---|