Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions

This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes f...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2005
Автори: Dgaparova, E.C., Bairamova, Sh.M.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2005
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-36572
record_format dspace
spelling irk-123456789-365722012-07-27T12:08:38Z Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions Dgaparova, E.C. Bairamova, Sh.M. Точка зрения This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes from short stories. A great attention is paid to those scenes, which are suitable for playing out. While making up the scenario some elements of project work may be used what develops creative imagination and self-expression of students. В данній статті розглядається методика занять з домашнього читання в вищій школі за оповіданнями Катерини Менсфілд. Акцентуєтся увага на розвитку студентів через літературний стилістичний аналіз, інтерпритацію оповідання, складання проекту за драматизацією художнього тексту. При аналізі текстового матеріалу більш ніж детально обговорюються епізоди та сцени, які потім використовуються як основа для написання сценарію драматизації. Елементі проектної роботи за складанням сценарію і подальші задачі забезпечують можливість розвитку творчої уяви і самовираження студентів. Данная статья рассматривает методику по домашнему чтению в высшей школе по рассказам Катерины Мэнсфильд. Делается акцент на развитие коммуникативной компетенции студентов посредством литературного, стилистического анализа, интерпретации рассказа, составления плана по драматизации художественного текста. При анализе текстового материала более детально обсуждаются эпизоды и сцены, которые затем используются как основа для написания сценария драматизации. Элементы проектной работы по составлению сценария и сопутствующие задачи обеспечивают возможность развития творческого воображения и самовыражения студента. 2005 Article Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572 en Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Точка зрения
Точка зрения
spellingShingle Точка зрения
Точка зрения
Dgaparova, E.C.
Bairamova, Sh.M.
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
Культура народов Причерноморья
description This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes from short stories. A great attention is paid to those scenes, which are suitable for playing out. While making up the scenario some elements of project work may be used what develops creative imagination and self-expression of students.
format Article
author Dgaparova, E.C.
Bairamova, Sh.M.
author_facet Dgaparova, E.C.
Bairamova, Sh.M.
author_sort Dgaparova, E.C.
title Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
title_short Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
title_full Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
title_fullStr Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
title_full_unstemmed Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
title_sort creative approach to teaching english at home reading classes at higher institutions
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2005
topic_facet Точка зрения
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572
citation_txt Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT dgaparovaec creativeapproachtoteachingenglishathomereadingclassesathigherinstitutions
AT bairamovashm creativeapproachtoteachingenglishathomereadingclassesathigherinstitutions
first_indexed 2023-10-18T17:43:48Z
last_indexed 2023-10-18T17:43:48Z
_version_ 1796142327526326272