Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions
This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes f...
Збережено в:
Дата: | 2005 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2005
|
Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-36572 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-365722012-07-27T12:08:38Z Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions Dgaparova, E.C. Bairamova, Sh.M. Точка зрения This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes from short stories. A great attention is paid to those scenes, which are suitable for playing out. While making up the scenario some elements of project work may be used what develops creative imagination and self-expression of students. В данній статті розглядається методика занять з домашнього читання в вищій школі за оповіданнями Катерини Менсфілд. Акцентуєтся увага на розвитку студентів через літературний стилістичний аналіз, інтерпритацію оповідання, складання проекту за драматизацією художнього тексту. При аналізі текстового матеріалу більш ніж детально обговорюються епізоди та сцени, які потім використовуються як основа для написання сценарію драматизації. Елементі проектної роботи за складанням сценарію і подальші задачі забезпечують можливість розвитку творчої уяви і самовираження студентів. Данная статья рассматривает методику по домашнему чтению в высшей школе по рассказам Катерины Мэнсфильд. Делается акцент на развитие коммуникативной компетенции студентов посредством литературного, стилистического анализа, интерпретации рассказа, составления плана по драматизации художественного текста. При анализе текстового материала более детально обсуждаются эпизоды и сцены, которые затем используются как основа для написания сценария драматизации. Элементы проектной работы по составлению сценария и сопутствующие задачи обеспечивают возможность развития творческого воображения и самовыражения студента. 2005 Article Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572 en Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Точка зрения Точка зрения |
spellingShingle |
Точка зрения Точка зрения Dgaparova, E.C. Bairamova, Sh.M. Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions Культура народов Причерноморья |
description |
This article considers a creative approach to teaching Home Reading. It is noted that the development of communicative competence of students is achieved due to literary, stylistic analysis of Katherine Mansfield's stories, the interpretation of them, working out the scenario of some episodes from short stories. A great attention is paid to those scenes, which are suitable for playing out. While making up the scenario some elements of project work may be used what develops creative imagination and self-expression of students. |
format |
Article |
author |
Dgaparova, E.C. Bairamova, Sh.M. |
author_facet |
Dgaparova, E.C. Bairamova, Sh.M. |
author_sort |
Dgaparova, E.C. |
title |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions |
title_short |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions |
title_full |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions |
title_fullStr |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions |
title_full_unstemmed |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions |
title_sort |
creative approach to teaching english at home reading classes at higher institutions |
publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
publishDate |
2005 |
topic_facet |
Точка зрения |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/36572 |
citation_txt |
Creative approach to teaching English at home reading classes at higher institutions / E.C. Dgaparova, Sh.M. Bairamova // Культура народов Причерноморья. — 2005. — № 74, Т. 2. — С. 89-91. — Бібліогр.: 6 назв. — англ. |
series |
Культура народов Причерноморья |
work_keys_str_mv |
AT dgaparovaec creativeapproachtoteachingenglishathomereadingclassesathigherinstitutions AT bairamovashm creativeapproachtoteachingenglishathomereadingclassesathigherinstitutions |
first_indexed |
2023-10-18T17:43:48Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:43:48Z |
_version_ |
1796142327526326272 |