Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації

У статті йдеться про антропологічний досвід вивчення звичаїв татуювання тіла як одного з проявів нематеріальної культурної спадщини. На підставі власних експедиційних спостережень, проведених серед племен Екваторіальної Гвінеї в Центральній Африці у 2006 р., автор розглядає такі види традиційної мод...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
Дата:2010
Автор: Марті, Й.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 2010
Назва видання:Народна творчість та етнографія
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/37928
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації / Й. Марті // Народна творчість та етнографія. — 2010. — № 3. — С. 122-128. — Бібліогр.: 12 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-37928
record_format dspace
spelling irk-123456789-379282012-10-26T12:09:24Z Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації Марті, Й. Розвідки, рецензії та польові матеріали У статті йдеться про антропологічний досвід вивчення звичаїв татуювання тіла як одного з проявів нематеріальної культурної спадщини. На підставі власних експедиційних спостережень, проведених серед племен Екваторіальної Гвінеї в Центральній Африці у 2006 р., автор розглядає такі види традиційної модифікації тіла, як татуювання та насічки, а також визначає причини, які зумовили занепад традиції тілесної орнаментації у ХХ ст. На відміну від традиційної, сьогоднішня практика татуажу пов’язується з маркерами не групової, а особистісної ідентичності, а також з естетичними стереотипами, і стає яскравим прикладом сучасних процесів глобалізації. В статье рассматривается антропологический опыт изучения татуировки тела как одного из проявлений нематериального культурного наследия. Основываясь на собственных экспедиционных наблюдениях, проведенных среди племен Экваториальной Гвинеи в Центральной Африке в 2006 году, автор анализирует такие виды традиционной модификации тела, как татуровки и насечки, а также определяет причины, которые привели к утрате традиции телесной орнаментации в ХХ в. В отличие от традиционной, современная практика татуажа связывается с маркерами не групповой, а личностной идентичности, а также эстетическими стереотипами, являясь ярким примером современных процессов глобализации. The article deals with the anthropological analysis of tattooed bodies as one of the manifestation of intangible cultural heritage. Proceeding from his own research expedition among some ethnic groups in Equatorial Guinea, in Central Africa 2006, the author investigates such forms of traditional body modification as tattoos and scarifications, and determines the reasons that caused these practices of body ornamentation to disappear in the 20th century. In spite of traditional the present practice of body modification is related with identity matters - not group identity as was in the case in former times but individual one, as well as with aesthetic stereotypes, and constitues a clear example for globalization processes. 2010 Article Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації / Й. Марті // Народна творчість та етнографія. — 2010. — № 3. — С. 122-128. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. 0130-6936 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/37928 391.91:316.32 uk Народна творчість та етнографія Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Розвідки, рецензії та польові матеріали
Розвідки, рецензії та польові матеріали
spellingShingle Розвідки, рецензії та польові матеріали
Розвідки, рецензії та польові матеріали
Марті, Й.
Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
Народна творчість та етнографія
description У статті йдеться про антропологічний досвід вивчення звичаїв татуювання тіла як одного з проявів нематеріальної культурної спадщини. На підставі власних експедиційних спостережень, проведених серед племен Екваторіальної Гвінеї в Центральній Африці у 2006 р., автор розглядає такі види традиційної модифікації тіла, як татуювання та насічки, а також визначає причини, які зумовили занепад традиції тілесної орнаментації у ХХ ст. На відміну від традиційної, сьогоднішня практика татуажу пов’язується з маркерами не групової, а особистісної ідентичності, а також з естетичними стереотипами, і стає яскравим прикладом сучасних процесів глобалізації.
format Article
author Марті, Й.
author_facet Марті, Й.
author_sort Марті, Й.
title Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
title_short Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
title_full Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
title_fullStr Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
title_full_unstemmed Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації
title_sort тіло як культура. татуювання тіла та процеси глобалізації
publisher Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
publishDate 2010
topic_facet Розвідки, рецензії та польові матеріали
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/37928
citation_txt Тіло як культура. Татуювання тіла та процеси глобалізації / Й. Марті // Народна творчість та етнографія. — 2010. — № 3. — С. 122-128. — Бібліогр.: 12 назв. — укр.
series Народна творчість та етнографія
work_keys_str_mv AT martíj tíloâkkulʹturatatuûvannâtílataprocesiglobalízacíí
first_indexed 2023-10-18T17:46:58Z
last_indexed 2023-10-18T17:46:58Z
_version_ 1796142469063114752