Категорія автора і читача у світлі художньої комунікації на матеріалі роману «Дванадцять обручів» Юрія Андруховича
Post-structural Michael Foucault’s consideration and Roland Barthes’s thesis about the death of the author have become a datum-point for an observation of the author’s function in the novel «Twelve circles» by Jurij Andruchovych. In the text discussed the author’s «I» is still disappearing between t...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2010
|
Назва видання: | Літературознавчі обрії. Праці молодих учених |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/38357 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Категорія автора і читача у світлі художньої комунікації на матеріалі роману «Дванадцять обручів» Юрія Андруховича / А. Деревецька // Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. — 2010. — Вип. 17. — С. 70-73. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Post-structural Michael Foucault’s consideration and Roland Barthes’s thesis about the death of the author have become a datum-point for an observation of the author’s function in the novel «Twelve circles» by Jurij Andruchovych. In the text discussed the author’s «I» is still disappearing between the lines. From time to time in this eclectic discourse enriched with astonishing digressions, parody and pastiche subject of the utterance is reminding of himself, of his competence and disappears in a moment in the depths of the text assuming the role of scripteur. |
---|