Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті
Предметом вивчення в статті є задум музичного твору. Останній трактується відповідно до пропозиції А. І. Мухи як психологічна фаза процесу генезису твору в свідомості композитора. Здійснюється спроба інтерпретувати задум музичного твору за допомогою понять та положень лінгвосеміотичного підходу. Хар...
Збережено в:
Дата: | 2010 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2010
|
Назва видання: | Музична україністика: сучасний вимір |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39410 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті / С. Шип // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-39410 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-394102012-12-17T12:21:12Z Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті Шип, С. Теоретичні проблеми музикознавства Предметом вивчення в статті є задум музичного твору. Останній трактується відповідно до пропозиції А. І. Мухи як психологічна фаза процесу генезису твору в свідомості композитора. Здійснюється спроба інтерпретувати задум музичного твору за допомогою понять та положень лінгвосеміотичного підходу. Характеризуються такі етапи конкретизації задуму твору: 1) визначення звукового матеріалу, 2) оформлення музично-інтонаційного висловлення, 3) композиційне оформлення тексту. Розглядаються питання про модельні властивості задуму, функції жанру та стилю в процесі генезису музичного твору. Предметом изучения в статье является замысел музыкального произведения. Последний трактуется в согласии с предложением А. И. Мухи как психологическая фаза процесса генезиса произведения в сознании композитора. Предпринимается попытка интерпретировать замысел музыкального произведения с помощью понятий и положений лингвосемиотического подхода. Характеризуются следующие этапы конкретизации замысла произведения: 1) определение звукового материала, 2) оформление музыкально-интонационного высказывания, 3) композиционное оформление текста. Рассматриваются вопросы о модельных свойствах замысла, о функции жанра и стиля в процессе генезиса музыкального произведения. The plan of a musical composition is the subject of study in this clause. The plan of musical composition is treated in the consent with the offer by Anton Mukha as a psychological phase of musical composition process. The attempt to interpret a plan of musical composition with the help of concepts and statements of linguistics and semiotics is undertaken. The following stages of a plan are characterized: 1) the definition of a sound material, 2) the generation of the musical-speech form, 3) the composition of the musical text. The modelling properties of a plan, functions of a genre and style in genesis of a musical composition are examined. 2010 Article Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті / С. Шип // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. XXXX-0107 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39410 78.01 uk Музична україністика: сучасний вимір Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Теоретичні проблеми музикознавства Теоретичні проблеми музикознавства |
spellingShingle |
Теоретичні проблеми музикознавства Теоретичні проблеми музикознавства Шип, С. Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті Музична україністика: сучасний вимір |
description |
Предметом вивчення в статті є задум музичного твору. Останній трактується відповідно до пропозиції А. І. Мухи як психологічна фаза процесу генезису твору в свідомості композитора. Здійснюється спроба інтерпретувати задум музичного твору за допомогою понять та положень лінгвосеміотичного підходу. Характеризуються такі етапи конкретизації задуму твору: 1) визначення звукового матеріалу, 2) оформлення музично-інтонаційного висловлення, 3) композиційне оформлення тексту. Розглядаються питання про модельні властивості задуму, функції жанру та стилю в процесі генезису музичного твору. |
format |
Article |
author |
Шип, С. |
author_facet |
Шип, С. |
author_sort |
Шип, С. |
title |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
title_short |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
title_full |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
title_fullStr |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
title_full_unstemmed |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
title_sort |
задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті |
publisher |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
publishDate |
2010 |
topic_facet |
Теоретичні проблеми музикознавства |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/39410 |
citation_txt |
Задум музичного твору у лінгвосеміотичному аспекті / С. Шип // Музична україністика: сучасний вимір. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського, 2009. — Вип. 3. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. |
series |
Музична україністика: сучасний вимір |
work_keys_str_mv |
AT šips zadummuzičnogotvoruulíngvosemíotičnomuaspektí |
first_indexed |
2023-10-18T17:50:04Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:50:04Z |
_version_ |
1796142607799156736 |