Роль руководства в системе менеджмента качества

Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества. Ключевые слова:...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2012
Автори: Миньковская, М.В., Радионова, А.С.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2012
Назва видання:Економіка промисловості
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-41460
record_format dspace
spelling irk-123456789-414602013-02-27T03:03:58Z Роль руководства в системе менеджмента качества Миньковская, М.В. Радионова, А.С. Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества. Ключевые слова: система менеджмента качества, руководитель, принятие решений. Розглянуто світові тенденції підвищення конкурентоспроможності та привабливості послуги для користувачів у світлі початку роботи з упровадження та розвитку системи менеджменту якості. Визначено ступінь впливу першого керівника на процес реалізації системи менеджменту якості. Ключові слова: система менеджменту якості, керівник, прийняття рішень. Worldwide trends and requirements to the increase of competitiveness and attractiveness of services provided for consumers are the main reasons for the start of the introduction and development of the quality management system (OMS). It is the top manager who has the major influence on QMS. The success of all projects and QMS depends on the actions and decisions of the top manager. The leader is not only inspiration and ideology, but also the main source of ideas, coordinator, controller. Policy directions for the organization, consumer satisfaction and loyalty of the staff depend on leader’s involvement in quality management. In the Donetsk Regional Center of Hydrometeorology the work on implementation of QMS began in 2009 and continues at the present time because the quality concept is permanent. Production processes are quite clear because they are based on the instructions and regulations of individual departments, but the role of leadership in QMS is not so clear. This article defines the objectives and role of leadership in the quality management system in the Donetsk Regional Centre of Hydrometeorology. Subject of the article is methodological and practical foundations of QMS. Purpose of the article is the examination of theoretical bases of leader’s role in the organization and their practical application in the Donetsk Centre of Hydrometeorology. Keywords: quality management system, top manager, decision making, Donetsk Regional Center of Hydrometeorology. 2012 Article Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. 1562-109Х http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460 005.3 ru Економіка промисловості Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості
spellingShingle Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості
Миньковская, М.В.
Радионова, А.С.
Роль руководства в системе менеджмента качества
Економіка промисловості
description Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества. Ключевые слова: система менеджмента качества, руководитель, принятие решений.
format Article
author Миньковская, М.В.
Радионова, А.С.
author_facet Миньковская, М.В.
Радионова, А.С.
author_sort Миньковская, М.В.
title Роль руководства в системе менеджмента качества
title_short Роль руководства в системе менеджмента качества
title_full Роль руководства в системе менеджмента качества
title_fullStr Роль руководства в системе менеджмента качества
title_full_unstemmed Роль руководства в системе менеджмента качества
title_sort роль руководства в системе менеджмента качества
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2012
topic_facet Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460
citation_txt Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос.
series Економіка промисловості
work_keys_str_mv AT minʹkovskaâmv rolʹrukovodstvavsistememenedžmentakačestva
AT radionovaas rolʹrukovodstvavsistememenedžmentakačestva
first_indexed 2023-10-18T17:54:14Z
last_indexed 2023-10-18T17:54:14Z
_version_ 1796142792438710272