Роль руководства в системе менеджмента качества
Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества. Ключевые слова:...
Збережено в:
Дата: | 2012 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2012
|
Назва видання: | Економіка промисловості |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-41460 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-414602013-02-27T03:03:58Z Роль руководства в системе менеджмента качества Миньковская, М.В. Радионова, А.С. Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества. Ключевые слова: система менеджмента качества, руководитель, принятие решений. Розглянуто світові тенденції підвищення конкурентоспроможності та привабливості послуги для користувачів у світлі початку роботи з упровадження та розвитку системи менеджменту якості. Визначено ступінь впливу першого керівника на процес реалізації системи менеджменту якості. Ключові слова: система менеджменту якості, керівник, прийняття рішень. Worldwide trends and requirements to the increase of competitiveness and attractiveness of services provided for consumers are the main reasons for the start of the introduction and development of the quality management system (OMS). It is the top manager who has the major influence on QMS. The success of all projects and QMS depends on the actions and decisions of the top manager. The leader is not only inspiration and ideology, but also the main source of ideas, coordinator, controller. Policy directions for the organization, consumer satisfaction and loyalty of the staff depend on leader’s involvement in quality management. In the Donetsk Regional Center of Hydrometeorology the work on implementation of QMS began in 2009 and continues at the present time because the quality concept is permanent. Production processes are quite clear because they are based on the instructions and regulations of individual departments, but the role of leadership in QMS is not so clear. This article defines the objectives and role of leadership in the quality management system in the Donetsk Regional Centre of Hydrometeorology. Subject of the article is methodological and practical foundations of QMS. Purpose of the article is the examination of theoretical bases of leader’s role in the organization and their practical application in the Donetsk Centre of Hydrometeorology. Keywords: quality management system, top manager, decision making, Donetsk Regional Center of Hydrometeorology. 2012 Article Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. 1562-109Х http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460 005.3 ru Економіка промисловості Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості |
spellingShingle |
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості Миньковская, М.В. Радионова, А.С. Роль руководства в системе менеджмента качества Економіка промисловості |
description |
Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества.
Ключевые слова: система менеджмента качества, руководитель, принятие решений. |
format |
Article |
author |
Миньковская, М.В. Радионова, А.С. |
author_facet |
Миньковская, М.В. Радионова, А.С. |
author_sort |
Миньковская, М.В. |
title |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
title_short |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
title_full |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
title_fullStr |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
title_full_unstemmed |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
title_sort |
роль руководства в системе менеджмента качества |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2012 |
topic_facet |
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460 |
citation_txt |
Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
series |
Економіка промисловості |
work_keys_str_mv |
AT minʹkovskaâmv rolʹrukovodstvavsistememenedžmentakačestva AT radionovaas rolʹrukovodstvavsistememenedžmentakačestva |
first_indexed |
2023-10-18T17:54:14Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:54:14Z |
_version_ |
1796142792438710272 |