Українська піснетворчість північно-західного Надкубання

Folk singing tradition of the Kuban especially its Ukrainian folk archive create one of the most representative spheres of the musical art of the Russian Federation. We made special expeditions in1990-1996 in order to collect Ukrainian folk songs of various genres in the historical living og Ukraini...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2005
Автор: Супрун-Яремко, Н.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 2005
Назва видання:Народна творчість та етнографія
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43020
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Українська піснетворчість північно-західного Надкубання / Н. Супрун-Яремко // Народна творчість та етнографія. — 2005. — №. 4. — С. 82-88. — Бібліогр.: 12 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Folk singing tradition of the Kuban especially its Ukrainian folk archive create one of the most representative spheres of the musical art of the Russian Federation. We made special expeditions in1990-1996 in order to collect Ukrainian folk songs of various genres in the historical living og Ukrainians in ex-Chornomorya lend. The collected materials can be divided into three types: epic, lyric, ritual. Among those types we figure out such genres: narratives, quazi-narratives, ritual songs of the calendar cycle, ritual songs of the family cycle, lyrical songs. All the collected texts are described in this article with the goal to show that they are functioning as a part of Ukrainian folk tradition within Russian cultural territory. The choir and individual singing are described as a sing of the state of singing performing tradition in contemporary Chornomorya. Authors give a detailed description of the particular performers, their styles and repertoire. Such deep research of the singing tradition of the Ukrainians living in Kuban gives the chance to look at these materials not only as cultural event but also like at the event social and historical meaning.