“Театр у кошику”: українська класика і сучасна естетика
In the article “Theatre in a basket” the most significant theatre performances are reviewed: “White butterflies, woven chains” – V. Stefanyk, “Stolen happiness” – I. Franko, “On blood field” – Lesya Ukrainka, “I am coming, Christ” – H. Luzhytsky, as well as the most typical author’s approaches to h...
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2008
|
Назва видання: | Студії мистецтвознавчі |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43551 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | “Театр у кошику”: українська класика і сучасна естетика / Ю. Пігель // Студії мистецтвознавчі. — К.: ІМФЕ НАН України, 2008. — № 2(22). — С. 97-100. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | In the article “Theatre in a basket” the most significant theatre performances are reviewed: “White butterflies, woven chains” – V. Stefanyk, “Stolen happiness” – I. Franko, “On blood field” – Lesya Ukrainka, “I am coming, Christ” – H. Luzhytsky, as well as the most typical author’s approaches to he national authentic reality. The theatre imagery is based on archetypes and symbols, which is revealed by the instrument of stage costume. |
---|