“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років
During the last third of the past century a considerable place in the scientific and popular scientific literatures was occupied with the labours devoted to the development of the different kinds of amateur performances, specifically to the instrumental execution. These works that were aimed at popu...
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2008
|
Назва видання: | Студії мистецтвознавчі |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43578 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | “Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років / П. Дрозда // Студії мистецтвознавчі. — К.: ІМФЕ НАН України, 2008. — № 4(24). — С. 27-34. — Бібліогр.: 21 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-43578 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-435782013-05-02T03:05:22Z “Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років Дрозда, П. Історія During the last third of the past century a considerable place in the scientific and popular scientific literatures was occupied with the labours devoted to the development of the different kinds of amateur performances, specifically to the instrumental execution. These works that were aimed at popularization of the mass art conception as the organized variety of artistic activity of the broad masses within the framework of unique united Soviet socio-cultural space however enable to a great extent to learn the peculiarities of adaptive processes within the limits of musical, in particular folk-lore, cultures in the separate loci and regions with their originality and distinction. Therefore elucidation of one of the most popular varieties of the Ukrainian ensemble execution, particularly on Western Ukraine, is the purpose of the proposed investigation. 2008 Article “Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років / П. Дрозда // Студії мистецтвознавчі. — К.: ІМФЕ НАН України, 2008. — № 4(24). — С. 27-34. — Бібліогр.: 21 назв. — укр. 1728–6875 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43578 uk Студії мистецтвознавчі Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Історія Історія |
spellingShingle |
Історія Історія Дрозда, П. “Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років Студії мистецтвознавчі |
description |
During the last third of the past century a considerable place in the scientific and popular scientific literatures was occupied with the labours devoted to the development of the different kinds of amateur performances, specifically to the instrumental execution. These works that were aimed at popularization of the mass art conception as the organized variety of artistic activity of the broad masses within the framework of unique united Soviet socio-cultural space however enable to a great extent to learn the peculiarities of adaptive processes within the limits of musical, in particular folk-lore, cultures in the separate loci and regions with their originality and distinction. Therefore elucidation of one of the most popular varieties of the Ukrainian ensemble execution, particularly on Western Ukraine, is the purpose of the proposed investigation. |
format |
Article |
author |
Дрозда, П. |
author_facet |
Дрозда, П. |
author_sort |
Дрозда, П. |
title |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років |
title_short |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років |
title_full |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років |
title_fullStr |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років |
title_full_unstemmed |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років |
title_sort |
“троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства західної україни 1940–1980-х років |
publisher |
Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
publishDate |
2008 |
topic_facet |
Історія |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43578 |
citation_txt |
“Троїста музика” як різновид автентичного та самодіяльного народноінструментального виконавства Західної України 1940–1980-х років / П. Дрозда // Студії мистецтвознавчі. — К.: ІМФЕ НАН України, 2008. — № 4(24). — С. 27-34. — Бібліогр.: 21 назв. — укр. |
series |
Студії мистецтвознавчі |
work_keys_str_mv |
AT drozdap troístamuzikaâkríznovidavtentičnogotasamodíâlʹnogonarodnoínstrumentalʹnogovikonavstvazahídnoíukraíni19401980hrokív |
first_indexed |
2023-10-18T17:58:39Z |
last_indexed |
2023-10-18T17:58:39Z |
_version_ |
1796142992570974208 |