Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова

У статті на основі релігійно-філософського аналізу гносеологічних побудов релігійного мислителя, обґрунтовується думка про те, що креативно-новаторськими в християнській релігійно-аксіологічній системі В.Несмєлова є два моменти гносеології: онтологізація свідомості суб’єкта пізнавальної діяльності п...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2011
Автор: Яковенко, А.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України 2011
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/45661
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова / А.І.Яковенко // Українське релігієзнавство. — 2011. — № 59. — Бібліогр.: 26 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-45661
record_format dspace
spelling irk-123456789-456612013-06-18T03:02:53Z Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова Яковенко, А.І. Релігія в контексті історії суспільної думки У статті на основі релігійно-філософського аналізу гносеологічних побудов релігійного мислителя, обґрунтовується думка про те, що креативно-новаторськими в християнській релігійно-аксіологічній системі В.Несмєлова є два моменти гносеології: онтологізація свідомості суб’єкта пізнавальної діяльності при збереженні „фатальної” суперечності в мисленні про буття і визнання фізичної природи, як об’єкта пізнання, творчою силою людського життя. Ключові слова: гносеологія, цінність, людина, релігія, свідомість, свобода, буття, знання, християнство. В статье показана оригинальность религиозно-философ­ских концепции Виктора Несмелова которая состоит в его попытке отойти от традиционной догматики православия и дать новые теодицеи, исходя из гносеологического, онтологического, антропологического прин­ципов, что обуславливает применение им светских методов философского анализа к содержанию и реальному функционированию религиозного соз­нания. Религиозно-аксиологическую систему В.Несмелова следует рассматривать не как богословскую, а как рели­гиозно-философскую. В богословских понятиях религиозный мыслитель выражает действительные проблемы человеческого бытия, предпринимает углубленный экзистенциальный анализ человеческой природы и выясняет воз­можности неотчужденной свободы человека в окружающем его природном мире. Ключевые слова: духовность, гносеология, аксиология, личность, религия, сознание, свобода, бытие, знание, христианство. The article is based on religious and philosophical analysis gnosiological constructions religious thinker, the idea that creative and innovative in the Christian religious axiological system V. Nesmyelova epistemology is two points: ontologization subject of consciousness and cognitive activities while maintaining the "fatal" contradictions in Thinking about the existence and recognition of physical nature as the object of knowledge, creative force of human life. Key words: epistemology, value, person, religion, conscience, freedom, being, knowledge, Christianity. 2011 Article Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова / А.І.Яковенко // Українське релігієзнавство. — 2011. — № 59. — Бібліогр.: 26 назв. — укр. XXXX-0032 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/45661 21 + 23/28:141 uk Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Релігія в контексті історії суспільної думки
Релігія в контексті історії суспільної думки
spellingShingle Релігія в контексті історії суспільної думки
Релігія в контексті історії суспільної думки
Яковенко, А.І.
Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
description У статті на основі релігійно-філософського аналізу гносеологічних побудов релігійного мислителя, обґрунтовується думка про те, що креативно-новаторськими в християнській релігійно-аксіологічній системі В.Несмєлова є два моменти гносеології: онтологізація свідомості суб’єкта пізнавальної діяльності при збереженні „фатальної” суперечності в мисленні про буття і визнання фізичної природи, як об’єкта пізнання, творчою силою людського життя. Ключові слова: гносеологія, цінність, людина, релігія, свідомість, свобода, буття, знання, християнство.
format Article
author Яковенко, А.І.
author_facet Яковенко, А.І.
author_sort Яковенко, А.І.
title Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
title_short Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
title_full Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
title_fullStr Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
title_full_unstemmed Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова
title_sort своєрідність гносеології релігійного філософа в.несмєлова
publisher Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
publishDate 2011
topic_facet Релігія в контексті історії суспільної думки
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/45661
citation_txt Своєрідність гносеології релігійного філософа В.Несмєлова / А.І.Яковенко // Українське релігієзнавство. — 2011. — № 59. — Бібліогр.: 26 назв. — укр.
work_keys_str_mv AT âkovenkoaí svoêrídnístʹgnoseologíírelígíjnogofílosofavnesmêlova
first_indexed 2023-10-18T18:03:32Z
last_indexed 2023-10-18T18:03:32Z
_version_ 1796143201489256448