Виступи учасників засідання

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2007
Автор: Назарчук, З.Т.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Видавничий дім "Академперіодика" НАН України 2007
Назва видання:№7
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/465
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Виступи учасників засідання / З.Т. Назарчук // Вісн. НАН України. — 2007. — N 7. — С. 19-20. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-465
record_format dspace
spelling irk-123456789-4652008-04-23T12:00:16Z Виступи учасників засідання Назарчук, З.Т. Актуально 2007 Article Виступи учасників засідання / З.Т. Назарчук // Вісн. НАН України. — 2007. — N 7. — С. 19-20. — укp. 0372-6436 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/465 uk №7 С. 19-20 Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Актуально
Актуально
spellingShingle Актуально
Актуально
Назарчук, З.Т.
Виступи учасників засідання
№7
format Article
author Назарчук, З.Т.
author_facet Назарчук, З.Т.
author_sort Назарчук, З.Т.
title Виступи учасників засідання
title_short Виступи учасників засідання
title_full Виступи учасників засідання
title_fullStr Виступи учасників засідання
title_full_unstemmed Виступи учасників засідання
title_sort виступи учасників засідання
publisher Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
publishDate 2007
topic_facet Актуально
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/465
citation_txt Виступи учасників засідання / З.Т. Назарчук // Вісн. НАН України. — 2007. — N 7. — С. 19-20. — укp.
series №7
work_keys_str_mv AT nazarčukzt vistupiučasnikívzasídannâ
first_indexed 2025-07-02T04:15:31Z
last_indexed 2025-07-02T04:15:31Z
_version_ 1836507182688894976
fulltext ISSN 0372-6436. Вісн. НАН України, 2007, № 7 19 З.Т. НАЗАРЧУК, академік НАН України, голова Західного наукового центру НАН України і МОН України Вважаю, що доповідь віце-президента НАН України академіка В.Д. Похо- денка стосовно діяльності Академії щодо роботи з науковою молоддю є змістовною і має всі підстави бути підтриманою нами. За цей період вся Академія приділяла на- лежну увагу цьому питанню: достатньо пе- реглянути звітні доповіді президента НАН України академіка НАН України Б.Є. Па- тона на Загальних зборах, згадати ор га- нізаційну роботу академіків-секретарів від ділень (наприклад, Відділення фізико- технічних проблем матеріалознавства на засіданнях Бюро регулярно обговорює від- по відну узагальнену інформацію щодо ін- ститутів, а також проводить слухання на- укових доповідей молодих учених) і за- кінчуючи апаратом Президії (науково-ор- ганізаційним відділом, управлінням нау- кових і керівних кадрів, управлінням справами, які постійно тримають питання молоді на контролі). Тому пропоную ро- боту Комісії з роботи з науковою молод- дю НАН України за звітний період 2001— 2006 рр. схвалити, а проект постанови з цього питання підтримати. Разом із тим, маю кілька міркувань з при- воду того, про що було сьогодні сказано. Віце-президент НАН України академік НАН України А.Г. Наумовець запитував: «Який середній вік молодих науковців?». Ми проводили статистичне опитування по інститутах нашого Відділення, і виявили, що перед Академією назріває нова пробле- ма. А саме – різке падіння чисельності нау- ковців найбільш продуктивного вікового проміжку – 30–40 років. Маємо своєрідну вікову яму. Тому, якщо ми «складемо» най- молодших і найстарших, це не буде показо- во. Тобто, потреби 35–40-річних науковців теж повинні бути задоволені. Це та цільова аудиторія, на яку має бути спрямована наша подальша робота. Отже, слід взяти до уваги їхні інтереси та потреби, які стають вирі- шальними при виборі подальшої кар’єри. Йдеться про оклад, сімейний стан, житло, кар’єрне зростання, вільну комунікацію у науковому середовищі, престижність серед ровесників. Низку питань можна (і слід) вирішити на загальнодержавному рівні. Про них я гово- рити не буду. Кожен доповідач зупинявся на питанні розвитку науково-освітніх центрів. Ця форма себе абсолютно виправдала, і її слід підтримувати. Вважаю, що до роботи в таких центрах слід ширше залучати молодь, бо це для них не лише спілкування з ровес- никами, а й додатковий заробіток. Стажування молоді Академії має бути за- проваджено більш широко. Адже така рота- ція науковців-стажерів забезпечить молодь новими науковими контактами, ідеями, ме- тодиками, доступом до обладнання центрів колективного користування. Для цього кож- ний інститут зобов’язаний мати хоча б якийсь мінімум службового житла. Це мож- на зробити шляхом переобладнання наяв- них приміщень чи купівлі нових площ за орендні гроші. Бо інакше інститут нікого не прийме і відповідно нікого не відправить на стажування. Вважаю, що це обов’язково має бути враховано. Є кілька зауважень до переліку додатко- вих заходів, які містить наша ухвала: 1. Вважаю, що п. 7 цього переліку вима- гає корективи. На посаду молодшого нау- кового співробітника пропоную зарахову- вати навіть магістрів, які виконували свої роботи у відповідному інституті, ознайоми- лись із проблематикою свого відділу і на- 20 ISSN 0372-6436. Вісн. НАН України, 2007, № 7 лежним чином проявили себе. Чого гріха таїти — не йде (і не піде) до академічного інституту здібний і амбітний випускник ВНЗ на інженерну посаду з окладом 540 грн. Та й будьмо відвертими, порушується на практиці відома постанова Президії, яка передбачає, що на наукових посадах в Ака- демії мають працювати особи виключно з ученими ступенями! 2. Вважаю, що голову ради молодих уче- них слід вводити не у профком, а до складу інститутської вченої ради. 3. В Інституті регіональних досліджень НАН України за кошти гранту Президента України для обдарованої молоді у 2006 році видано монографію «Активізація наукової діяльності молоді в системі інноваційного розвитку». Співавтор цієї монографії — мо- лодий кандидат економічних наук Ольга Та- деївна Риндзак. Не агітуючи в цілому за цю роботу, вважаю її актуальною в світлі обго- ворюваного сьогодні питання і змістовною по суті (особливо, коли йдеться про порів- няльний статистичний аналіз української наукової молоді у нас і в Польщі). Так ось, на стор. 130 цієї книги наведено таблицю 4.1 «Пропозиції щодо вирішення проблеми по- повнення та закріплення талановитої мо- лоді в науково-дослідних установах Украї- ни». Цитування цієї таблиці зараз забрало б забагато часу. Тому пропоную при підготов- ці аналітичної записки, про яку йдеться у четвертому пункті нашої постанови, враху- вати пропозиції, вміщені в цій книзі. С.О. ДОВГИЙ член-кореспондент НАН України, директор Інституту телекомунікацій та глобального інформаційного простору НАН України та Держкомзв’язку України Хочу звернути увагу на проблему, яка іс- нує в державі: необхідність створення неперервної системи пошуку, відбору та дер жавної підтримки обдарованої молоді. Хотів зупинитися на учнівській молоді, з якою працює Мала академія наук — най- більш масова організація, яка включає по- над сто тисяч учнів. Щороку проводяться конкурси науково-дослідних робіт учнів- членів МАН з 8-го по 11-й клас за 40 спе- ціальностями. Переможці шкільних кон- курсів беруть участь у міських, селищних, районних, а потім обласних етапах. Бли- зько тисячі переможців щороку по 6-ти від- діленнях в квітні збираються на фінал. Хотів би звернути увагу на те, що сьогодні вдалося знайти спонсорів та підтримку ор- ганів державної влади. Призначаються пре- зидентські та губернаторські стипендії. Вдалося дещо покращити питання з при- міщеннями, будинками творчості, але все ж таки залишилось чимало загальнодержав- них проблем, які не вдається розв’язати і для цього потрібно об’єднання зусиль Мі- ністерства освіти і науки України і НАН України з урядовими державними структу- рами. Хочу повернутися до необхідності створення загальнодержавної програми не- перервної системи пошуку і відбору обда- рованої молоді з необхідними банками да- них, яка давала б можливість виявляти та тримати у полі зору талановитих дітей до студентських років, аспірантури, докторан- тури і тощо. Друге питання — це більш тісна співпра- ця з НАН України і увага до Малої академії