Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.

Članek na kratko predstavi zunanje družbeno-politične okoliščine, ki so vsekakor ključno vplivale na pojav in koncepte kitajske moderne, ter nekaj vidikov kitajske moderne v prvih desetletjih 20. stoletja. Modernost, ki se je začela s kitajskim obdobjem jindai, je bila širši ideološki koncept, na...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2011
Автор: Toplišek, N.
Формат: Стаття
Мова:other
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2011
Назва видання:Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/71647
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja. / N. Toplišek // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2011. — Вип. XXIV, ч. 2. — С. 361-367. — Бібліогр.: 4 назв. — слов.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-71647
record_format dspace
spelling irk-123456789-716472014-12-09T03:01:47Z Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja. Toplišek, N. Питання теорії літератури, компаративістика Članek na kratko predstavi zunanje družbeno-politične okoliščine, ki so vsekakor ključno vplivale na pojav in koncepte kitajske moderne, ter nekaj vidikov kitajske moderne v prvih desetletjih 20. stoletja. Modernost, ki se je začela s kitajskim obdobjem jindai, je bila širši ideološki koncept, na podlagi katerega naj bi nastala nova moderna kitajska država. Nastajala je s prevzemanjem “zahodnih” konceptov modernosti, vendar pa je bila na Kitajskem podvržena lastnemu procesu proizvajanja in dodajanja pomena. Kitajska literarna tendenca modernega obdobja nikakor ni zgolj presajala konceptov evropske modernosti v svoja tla. Pri tem je sadike križala z lastnimi epistemološkimi koncepti. Na kitajsko modernost je potrebno gledati kot na sadiko, ki je, presajena v tujo zemljo, obrodila povsem drugačne in nove sadove. У статті дається короткий огляд зовнішніх соціально-політичних обставин, які, безумовно, є одним із ключових впливів на виникнення та концепції китайської модерністської літератури та деякі її аспекти в перші десятиліття ХХ століття. Сучасність, яка почалася з китайським періодом “jindai”, була широкою ідеологічною концепцією, на основі якої виникла нова сучасна китайська країна. Сучасність була створена, взявши “західну” концепцію, але в Китаї вона була здійснена власним процесом виробництва. В основі китайської літературної тенденції сучасного періоду поняття європейської сучасності займає не просте місце. Китайську сучасність слід розглядати як паростки, пересаджені в інший ґрунт, які призвели до нових і неочікуваних результатів. The article gives a brief outline of the external socio-political circumstances which certainly represented a key influence on the occurrence and concepts of the Chinese modernist literature and some aspects of the Chinese modernist literature in the first decades of the 20-th century. Modernity, which began with the Chinese period jindai, was a broader ideological concept on the basis of which a new modern Chinese country came into existence. The modernity was created by taking over “the western” concepts of modernity but in China it was subject to its own process of producing and adding the meaning. The Chinese literary tendency of the modern period did not merely place the concepts of the European modernity into its ground. With this process it cross-bred seedlings with its own epistemological concepts. The Chinese modernity is to be seen as a seedling which, transplanted into a foreign ground, resulted in completely different and new results. 2011 Article Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja. / N. Toplišek // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2011. — Вип. XXIV, ч. 2. — С. 361-367. — Бібліогр.: 4 назв. — слов. XXXX-0041 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/71647 821.581.02 other Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language other
topic Питання теорії літератури, компаративістика
Питання теорії літератури, компаративістика
spellingShingle Питання теорії літератури, компаративістика
Питання теорії літератури, компаративістика
Toplišek, N.
Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство
description Članek na kratko predstavi zunanje družbeno-politične okoliščine, ki so vsekakor ključno vplivale na pojav in koncepte kitajske moderne, ter nekaj vidikov kitajske moderne v prvih desetletjih 20. stoletja. Modernost, ki se je začela s kitajskim obdobjem jindai, je bila širši ideološki koncept, na podlagi katerega naj bi nastala nova moderna kitajska država. Nastajala je s prevzemanjem “zahodnih” konceptov modernosti, vendar pa je bila na Kitajskem podvržena lastnemu procesu proizvajanja in dodajanja pomena. Kitajska literarna tendenca modernega obdobja nikakor ni zgolj presajala konceptov evropske modernosti v svoja tla. Pri tem je sadike križala z lastnimi epistemološkimi koncepti. Na kitajsko modernost je potrebno gledati kot na sadiko, ki je, presajena v tujo zemljo, obrodila povsem drugačne in nove sadove.
format Article
author Toplišek, N.
author_facet Toplišek, N.
author_sort Toplišek, N.
title Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
title_short Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
title_full Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
title_fullStr Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
title_full_unstemmed Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
title_sort vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja.
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2011
topic_facet Питання теорії літератури, компаративістика
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/71647
citation_txt Vzpostavljanje kitajske moderne književnosti z umestitvijo v družbeno-politični kontekst kitajske na prelomu 19. in 20. stoletja. / N. Toplišek // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2011. — Вип. XXIV, ч. 2. — С. 361-367. — Бібліогр.: 4 назв. — слов.
series Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство
work_keys_str_mv AT toplisekn vzpostavljanjekitajskemoderneknjizevnostizumestitvijovdruzbenopoliticnikontekstkitajskenaprelomu19in20stoletja
first_indexed 2023-10-18T19:01:04Z
last_indexed 2023-10-18T19:01:04Z
_version_ 1796145781360558080