Оповіді про навернення на християнство і рання православна полеміка
У статті розглядаються два тексти, що оповідають про навернення князя Володимира на християнство: Повість временних літ та «Оповідь проти латин». Розглядається історіографія вивчення обох текстів. Поява різниць між латинською та візантійською гілками християнства випливає з періоду іконоклазму...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2013
|
Назва видання: | Україна в Центрально-Східній Європі |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/78916 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Оповіді про навернення на християнство і рання православна полеміка / В. Зема // Україна в Центрально-Східній Європі: Зб. наук. пр. — К.: Інститут історії України НАН України, 2013. — Вип. 12-13. — С. 65-95. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглядаються два тексти, що оповідають про навернення князя Володимира на християнство: Повість временних літ та
«Оповідь проти латин». Розглядається історіографія вивчення обох
текстів. Поява різниць між латинською та візантійською гілками
християнства випливає з періоду іконоклазму та дискусій після повер-
нення до ортодоксії. Окрім складання закидів «латинникам», відбувається формування програми внутрішнього оздоблення храмів візантійської традиції, де центральне місце посідає сюжет «причастя
апостолів». Поява цього сюжету сягає часів перед іконоклазмом і
зіперта на Єрусалимську літургію (ап. Якова). Полемічні закиди у обох
текстах ґрунтуються на антилатинських переліках, що фіксували
різниці догматичні, обрядові та звичаєві. |
---|