Прикраси із мушель як елемент символіко-знакової системи оздоблення одежі та тіла (за даними поселень і стоянок пізньої доби верхнього палеоліту України)

У верхньому палеоліті оригінальність і варіативність форми природньої орнаментації і кольору черепашок була помічена і оцінена та широко використовувалася для прикраси одягу і тіла разнокультурними групами населення. На території У країні присутність певних видів черепашок на ряді поселень і стоян...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2011
Автор: Яковлева, Л.А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут археології НАН України 2011
Назва видання:Археологія і давня історія України
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/83943
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Прикраси із мушель як елемент символіко-знакової системи оздоблення одежі та тіла (за даними поселень і стоянок пізньої доби верхнього палеоліту України) / Л.А. Яковлева // Археологія і давня історія України: Зб. наук. пр. — К.: ІА НАН України, 2011. — Вип. 6. — С. 91-98. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У верхньому палеоліті оригінальність і варіативність форми природньої орнаментації і кольору черепашок була помічена і оцінена та широко використовувалася для прикраси одягу і тіла разнокультурними групами населення. На території У країні присутність певних видів черепашок на ряді поселень і стоянок свідчить про різні джерела їх збору по берегах річок, озер, лиманів, узбережжям Ч ерноморського басейну, із викопних відкладів міоцену Волині, Поділля, Південної У країни. Жорсткий селективний відбір певних видів черепашок різного походження (з віддалених природних місцезнаходжень), найбільш ймовірно, відбиває своєрідність культурних традицій і розвиток зв’язків населення суміжних територій. Нерівномірний і вибірковий розподіл у культурному шарі поселень і стоянок певних видів прикрас з черепашок, підкріплюване таким самим розподілом інших типів прикрас з бивня, каменю, бурштину, зубів тварин, — і порівнянне з індивідуальним набором прикрас одягу та тіла людей за даними європейських поховань, — відображає функціонування символіко знакової системи, несе в собі інформацію про різних членів групи, склад групи, її внутрішні і зовнішні зв’язки і контакти з групами суміжних мисливських територій.