Прикраси із мушель як елемент символіко-знакової системи оздоблення одежі та тіла (за даними поселень і стоянок пізньої доби верхнього палеоліту України)
У верхньому палеоліті оригінальність і варіативність форми природньої орнаментації і кольору черепашок була помічена і оцінена та широко використовувалася для прикраси одягу і тіла разнокультурними групами населення. На території У країні присутність певних видів черепашок на ряді поселень і стоян...
Збережено в:
Дата: | 2011 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут археології НАН України
2011
|
Назва видання: | Археологія і давня історія України |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/83943 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Прикраси із мушель як елемент символіко-знакової системи оздоблення одежі та тіла (за даними поселень і стоянок пізньої доби верхнього палеоліту України) / Л.А. Яковлева // Археологія і давня історія України: Зб. наук. пр. — К.: ІА НАН України, 2011. — Вип. 6. — С. 91-98. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У верхньому палеоліті оригінальність і варіативність форми природньої орнаментації і кольору черепашок була помічена і оцінена та широко використовувалася для прикраси одягу і тіла разнокультурними групами населення.
На території У країні присутність певних видів
черепашок на ряді поселень і стоянок свідчить про
різні джерела їх збору по берегах річок, озер, лиманів, узбережжям Ч ерноморського басейну, із викопних відкладів міоцену Волині, Поділля, Південної У країни.
Жорсткий селективний відбір певних видів черепашок різного походження (з віддалених природних місцезнаходжень), найбільш ймовірно, відбиває своєрідність культурних традицій і розвиток
зв’язків населення суміжних територій.
Нерівномірний і вибірковий розподіл у культурному шарі поселень і стоянок певних видів прикрас з черепашок, підкріплюване таким самим
розподілом інших типів прикрас з бивня, каменю,
бурштину, зубів тварин, — і порівнянне з індивідуальним набором прикрас одягу та тіла людей за
даними європейських поховань, — відображає функціонування символіко знакової системи, несе в собі
інформацію про різних членів групи, склад групи, її
внутрішні і зовнішні зв’язки і контакти з групами
суміжних мисливських територій. |
---|