Методологічні засади подолання диспропорцій розвитку підприємницького сектору як складової сталого розвитку економіки України

У статті викладено методологічні засади подолання диспропорцій розвитку підприємницького сектору як складової сталого розвитку економіки України. Ці підходи є базою для розробки методики подолання диспропорцій підприємницького сектора, в якій має бути передбачено нівелювання дії диспропорційних чинн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автори: Бутенко, А.І., Шлафман, Н.Л.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2015
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/87502
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Методологічні засади подолання диспропорцій розвитку підприємницького сектору як складової сталого розвитку економіки України / А.І. Бутенко, Н.Л. Шлафман // Вісник економічної науки України. — 2015. — № 1 (28). — С. 34–38. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті викладено методологічні засади подолання диспропорцій розвитку підприємницького сектору як складової сталого розвитку економіки України. Ці підходи є базою для розробки методики подолання диспропорцій підприємницького сектора, в якій має бути передбачено нівелювання дії диспропорційних чинників: правових недосконала та нестабільна нормативна-правова база; політичних недоліки чинної соціально-економічної політики, орієнтованої переважно на аграрний характер реальної економіки; економічних високі тарифи і ціни на продукцію та послуги природних і локальних монопольних структур; нестабільність і фіскальний характер системи оподаткування, наявність податку на внутрішнє споживання (ПДВ), що робить невигідним технологічне виробництво в промисловості, стимулюючи експорт сировини та напівфабрикатів; зростання тарифів за оренду землі, транспортні послуги, тощо; фінансових практична відсутність системи самофінансування, (кредитні спілки, товариства взаємного страхування); практична відсутність кредитування банками реальної економіки, в т.ч. жорсткі вимоги до малих підприємницьких структур з надання гарантій повернення кредиту через відсутність тривалої кредитної історії і підвищених ризиків; відсоткові ставки за кредитами, що значно перевищують рівень рентабельності виробничих підприємств; відсутність доступу до іноземних інвестиційних, кредитно-фінансових ресурсів; соціаль - них відсутність справедливої системи трудових відносин та соціального захисту підприємців і працівників, відповідної ринковим вимогам; знеособленість страхових фондів (внески поступають не на персоніфіковані рахунки платника, а до загального фонду); організаційних недостатньо ефективна інституційна інфраструктура державної і регіональної підтримки (неефективність і незабезпеченість фінансовими ресурсами програм підтримки малого та середнього підприємництва, низька роль об'єднань підприємців у їх розробці); наявність адміністративних бар'єрів (труднощі при реєстрації, закритті, сертифікації, ліцензуванні, отриманні інших дозвільних документів); численні перевірки різних контролюючих органів.