Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by populati...
Збережено в:
Дата: | 1999 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
1999
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89537 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-895372015-12-15T03:02:20Z Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества Черноволенко, В. Иващенко, О. Симончук, Е. The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by population of Ukraine as a whole and Kiev habitants in particular. 1999 Article Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by population of Ukraine as a whole and Kiev habitants in particular. |
format |
Article |
author |
Черноволенко, В. Иващенко, О. Симончук, Е. |
spellingShingle |
Черноволенко, В. Иващенко, О. Симончук, Е. Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Черноволенко, В. Иващенко, О. Симончук, Е. |
author_sort |
Черноволенко, В. |
title |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
title_short |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
title_full |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
title_fullStr |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
title_full_unstemmed |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
title_sort |
проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
1999 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537 |
citation_txt |
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT černovolenkov problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva AT ivaŝenkoo problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva AT simončuke problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva |
first_indexed |
2023-10-18T19:39:57Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:39:57Z |
_version_ |
1796147577633112064 |