Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества

The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by populati...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:1999
Автори: Черноволенко, В., Иващенко, О., Симончук, Е.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 1999
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89537
record_format dspace
spelling irk-123456789-895372015-12-15T03:02:20Z Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества Черноволенко, В. Иващенко, О. Симончук, Е. The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by population of Ukraine as a whole and Kiev habitants in particular. 1999 Article Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The main focus of the article is a problem of elite groups status ligitimation, criteria which determinine public consciousness while choosing leaders, delegating them to power institutions and evaluating their activity. The research was aimed to define the power effectiveness estimation by population of Ukraine as a whole and Kiev habitants in particular.
format Article
author Черноволенко, В.
Иващенко, О.
Симончук, Е.
spellingShingle Черноволенко, В.
Иващенко, О.
Симончук, Е.
Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Черноволенко, В.
Иващенко, О.
Симончук, Е.
author_sort Черноволенко, В.
title Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
title_short Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
title_full Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
title_fullStr Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
title_full_unstemmed Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
title_sort проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 1999
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89537
citation_txt Проблемы статусной легитимации политических и хозяйственных элит современного украинского общества / В. Черноволенко, О. Иващенко, Е. Симончук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 5-28. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT černovolenkov problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva
AT ivaŝenkoo problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva
AT simončuke problemystatusnojlegitimaciipolitičeskihihozâjstvennyhélitsovremennogoukrainskogoobŝestva
first_indexed 2023-10-18T19:39:57Z
last_indexed 2023-10-18T19:39:57Z
_version_ 1796147577633112064