Социология искусства: новые реалии, старые проблемы

The purpose of the sociology of art is to study the full spectrum of relations within aprocess of art’s functioning in society as also the full range of recipient’s real needsduring his/her communication with art. A constructive discussion of the subject of the sociology of art is connected with met...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Iнститут соціології НАН України
Дата:1999
Автор: Шульга, Р.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 1999
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89539
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Социология искусства: новые реалии, старые проблемы / Р. Шульга // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 39-53. — Бібліогр.: 10 назв. — рос.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89539
record_format dspace
spelling irk-123456789-895392015-12-15T03:02:20Z Социология искусства: новые реалии, старые проблемы Шульга, Р. The purpose of the sociology of art is to study the full spectrum of relations within aprocess of art’s functioning in society as also the full range of recipient’s real needsduring his/her communication with art. A constructive discussion of the subject of the sociology of art is connected with methodological renovation according to the newrealities, to give a new meaning of the herited paradigms and concepts related on ideology and mythology, which determine an understanding of culture in generaland artistic culture in particular. It is quite necessary to expose different levels of culture’s existence and functioning, to get clear understanding of differences between proper and real in explanation of culture phenomena; and adequate comprehension of real attitude to art, which is reflected in the Weltschauung consciousness of our compatriots. 1999 Article Социология искусства: новые реалии, старые проблемы / Р. Шульга // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 39-53. — Бібліогр.: 10 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89539 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The purpose of the sociology of art is to study the full spectrum of relations within aprocess of art’s functioning in society as also the full range of recipient’s real needsduring his/her communication with art. A constructive discussion of the subject of the sociology of art is connected with methodological renovation according to the newrealities, to give a new meaning of the herited paradigms and concepts related on ideology and mythology, which determine an understanding of culture in generaland artistic culture in particular. It is quite necessary to expose different levels of culture’s existence and functioning, to get clear understanding of differences between proper and real in explanation of culture phenomena; and adequate comprehension of real attitude to art, which is reflected in the Weltschauung consciousness of our compatriots.
format Article
author Шульга, Р.
spellingShingle Шульга, Р.
Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Шульга, Р.
author_sort Шульга, Р.
title Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
title_short Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
title_full Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
title_fullStr Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
title_full_unstemmed Социология искусства: новые реалии, старые проблемы
title_sort социология искусства: новые реалии, старые проблемы
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 1999
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89539
citation_txt Социология искусства: новые реалии, старые проблемы / Р. Шульга // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 39-53. — Бібліогр.: 10 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT šulʹgar sociologiâiskusstvanovyerealiistaryeproblemy
first_indexed 2023-10-18T19:39:57Z
last_indexed 2023-10-18T19:39:57Z
_version_ 1796147577843875840