2025-02-23T21:58:46-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89573%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T21:58:46-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89573%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T21:58:46-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T21:58:46-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Миллениум: социальное время в образах массового сознания

A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-conne...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Злобина, Е., Тихонович, В.
Format: Article
Language:Russian
Published: Iнститут соціології НАН України 2000
Series:Социология: теория, методы, маркетинг
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-89573
record_format dspace
spelling irk-123456789-895732015-12-17T03:02:05Z Миллениум: социальное время в образах массового сознания Злобина, Е. Тихонович, В. A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-connections between the past, the present and the future in peopleís views under conditions of long lasting social crisis. There have been presented the data of empirical research on historical memory of population, social and time self-identification of respondents; there was studied statistical dependence of image characteristics related to the future and personal everyday life. 2000 Article Миллениум: социальное время в образах массового сознания / Е. Злобина, В. Тихонович // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 14-33. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-connections between the past, the present and the future in peopleís views under conditions of long lasting social crisis. There have been presented the data of empirical research on historical memory of population, social and time self-identification of respondents; there was studied statistical dependence of image characteristics related to the future and personal everyday life.
format Article
author Злобина, Е.
Тихонович, В.
spellingShingle Злобина, Е.
Тихонович, В.
Миллениум: социальное время в образах массового сознания
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Злобина, Е.
Тихонович, В.
author_sort Злобина, Е.
title Миллениум: социальное время в образах массового сознания
title_short Миллениум: социальное время в образах массового сознания
title_full Миллениум: социальное время в образах массового сознания
title_fullStr Миллениум: социальное время в образах массового сознания
title_full_unstemmed Миллениум: социальное время в образах массового сознания
title_sort миллениум: социальное время в образах массового сознания
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573
citation_txt Миллениум: социальное время в образах массового сознания / Е. Злобина, В. Тихонович // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 14-33. — Бібліогр.: 20 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT zlobinae milleniumsocialʹnoevremâvobrazahmassovogosoznaniâ
AT tihonovičv milleniumsocialʹnoevremâvobrazahmassovogosoznaniâ
first_indexed 2023-10-18T19:40:02Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:02Z
_version_ 1796147582187077632