Миллениум: социальное время в образах массового сознания
A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-conne...
Збережено в:
Дата: | 2000 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2000
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Миллениум: социальное время в образах массового сознания / Е. Злобина, В. Тихонович // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 14-33. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89573 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-895732015-12-17T03:02:05Z Миллениум: социальное время в образах массового сознания Злобина, Е. Тихонович, В. A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-connections between the past, the present and the future in peopleís views under conditions of long lasting social crisis. There have been presented the data of empirical research on historical memory of population, social and time self-identification of respondents; there was studied statistical dependence of image characteristics related to the future and personal everyday life. 2000 Article Миллениум: социальное время в образах массового сознания / Е. Злобина, В. Тихонович // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 14-33. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
A border-line between the II and III millennia has been discussed not only as chronological and calendar event but as the socio-cultural phenomenon of world-wide scale which stimulates specific processes in mass consciousness. There have been analyzed the social time notion and dynamics, inter-connections between the past, the present and the future in peopleís views under conditions of long lasting social crisis. There have been presented the data of empirical research on historical memory of population, social and time self-identification of respondents; there was studied statistical dependence of image characteristics related to the future and personal everyday life. |
format |
Article |
author |
Злобина, Е. Тихонович, В. |
spellingShingle |
Злобина, Е. Тихонович, В. Миллениум: социальное время в образах массового сознания Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Злобина, Е. Тихонович, В. |
author_sort |
Злобина, Е. |
title |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания |
title_short |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания |
title_full |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания |
title_fullStr |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания |
title_full_unstemmed |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания |
title_sort |
миллениум: социальное время в образах массового сознания |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2000 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89573 |
citation_txt |
Миллениум: социальное время в образах массового сознания / Е. Злобина, В. Тихонович // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 14-33. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT zlobinae milleniumsocialʹnoevremâvobrazahmassovogosoznaniâ AT tihonovičv milleniumsocialʹnoevremâvobrazahmassovogosoznaniâ |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:02Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:02Z |
_version_ |
1796147582187077632 |