К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз

The article reviews pragmatic, conservative, radical, idealistic, neutral, critical, and vulgar-managerial worldview approaches to interpretation of public relationsí social role in a society widely spread in the theory and practice of Western countries. Sharing the American public relations theoris...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автор: Королько, В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89576
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз / В. Королько // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 62-75. — Бібліогр.: 29 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89576
record_format dspace
spelling irk-123456789-895762015-12-17T03:02:06Z К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз Королько, В. The article reviews pragmatic, conservative, radical, idealistic, neutral, critical, and vulgar-managerial worldview approaches to interpretation of public relationsí social role in a society widely spread in the theory and practice of Western countries. Sharing the American public relations theorist James Grunigís point of view on a normative theory of ethical PR, the author shows that only in case of practical application of symmetrical (ideal) model to mutual relation between organizations and publics the social institute of public relations may overcome a utilitarian approach to ethics andwill become effective and socially responsible indeed. The author comes to a conclusion, that the application of such a symmetrical model of public relations in Ukraine will promote the democracy development and the coming of a civil society in this country. 2000 Article К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз / В. Королько // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 62-75. — Бібліогр.: 29 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89576 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The article reviews pragmatic, conservative, radical, idealistic, neutral, critical, and vulgar-managerial worldview approaches to interpretation of public relationsí social role in a society widely spread in the theory and practice of Western countries. Sharing the American public relations theorist James Grunigís point of view on a normative theory of ethical PR, the author shows that only in case of practical application of symmetrical (ideal) model to mutual relation between organizations and publics the social institute of public relations may overcome a utilitarian approach to ethics andwill become effective and socially responsible indeed. The author comes to a conclusion, that the application of such a symmetrical model of public relations in Ukraine will promote the democracy development and the coming of a civil society in this country.
format Article
author Королько, В.
spellingShingle Королько, В.
К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Королько, В.
author_sort Королько, В.
title К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
title_short К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
title_full К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
title_fullStr К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
title_full_unstemmed К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
title_sort к вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89576
citation_txt К вопросу о социальной роли и этике паблик рилейшнз / В. Королько // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 1. — С. 62-75. — Бібліогр.: 29 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT korolʹkov kvoprosuosocialʹnojroliiétikepablikrilejšnz
first_indexed 2023-10-18T19:40:03Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:03Z
_version_ 1796147582503747584