Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом…
The article is written in form of pseudo dialogue between sociologist and lawyer. The data of interrogation of Kharkov region inhabitants in few indicators is showed in the article: 1. A part of victimized residents during last 12 months (population’s victimization proportion). 2. General quantity o...
Збережено в:
Дата: | 2001 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2001
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89683 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом / И. Рущенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 8–16. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89683 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-896832015-12-20T03:02:12Z Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… Рущенко, И. The article is written in form of pseudo dialogue between sociologist and lawyer. The data of interrogation of Kharkov region inhabitants in few indicators is showed in the article: 1. A part of victimized residents during last 12 months (population’s victimization proportion). 2. General quantity of reported crimes during survey. 3. Quantity of police reports. 4. Degree of latency. The so called “Latency paradox”as a world-view and as a methodological problem is discussing in the article. The author maintains the thought about necessity of developing the domestic sociology of crime in co-operation with another criminal-law disciplines. 2001 Article Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом / И. Рущенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 8–16. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89683 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The article is written in form of pseudo dialogue between sociologist and lawyer. The data of interrogation of Kharkov region inhabitants in few indicators is showed in the article: 1. A part of victimized residents during last 12 months (population’s victimization proportion). 2. General quantity of reported crimes during survey. 3. Quantity of police reports. 4. Degree of latency. The so called “Latency paradox”as a world-view and as a methodological problem is discussing in the article. The author maintains the thought about necessity of developing the domestic sociology of crime in co-operation with another criminal-law disciplines. |
format |
Article |
author |
Рущенко, И. |
spellingShingle |
Рущенко, И. Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Рущенко, И. |
author_sort |
Рущенко, И. |
title |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
title_short |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
title_full |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
title_fullStr |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
title_full_unstemmed |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
title_sort |
диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом… |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2001 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89683 |
citation_txt |
Диалог социолога и юриста о латентной преступности, и не только об этом / И. Рущенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 8–16. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT ruŝenkoi dialogsociologaiûristaolatentnojprestupnostiinetolʹkoobétom |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:17Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:17Z |
_version_ |
1796147593424666624 |