Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine i...
Збережено в:
Дата: | 2001 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2001
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89706 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-897062020-11-19T15:17:01Z Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ Суковатая, В. Мнение эксперта The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result, the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. 2001 Article Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Мнение эксперта Мнение эксперта |
spellingShingle |
Мнение эксперта Мнение эксперта Суковатая, В. Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ Социология: теория, методы, маркетинг |
description |
The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented
in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in
the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to
interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result,
the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in
business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. |
format |
Article |
author |
Суковатая, В. |
author_facet |
Суковатая, В. |
author_sort |
Суковатая, В. |
title |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
title_short |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
title_full |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
title_fullStr |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
title_full_unstemmed |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
title_sort |
стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2001 |
topic_facet |
Мнение эксперта |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 |
citation_txt |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT sukovataâv stereotipypredprinimatelʹstvavmassovomsoznaniigendernyjanaliz |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:19Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:19Z |
_version_ |
1796147595432689664 |