Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ

The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine i...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2001
Автор: Суковатая, В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2001
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89706
record_format dspace
spelling irk-123456789-897062020-11-19T15:17:01Z Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ Суковатая, В. Мнение эксперта The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result, the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. 2001 Article Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Мнение эксперта
Мнение эксперта
spellingShingle Мнение эксперта
Мнение эксперта
Суковатая, В.
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
Социология: теория, методы, маркетинг
description The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result, the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders.
format Article
author Суковатая, В.
author_facet Суковатая, В.
author_sort Суковатая, В.
title Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
title_short Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
title_full Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
title_fullStr Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
title_full_unstemmed Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
title_sort стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2001
topic_facet Мнение эксперта
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706
citation_txt Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT sukovataâv stereotipypredprinimatelʹstvavmassovomsoznaniigendernyjanaliz
first_indexed 2023-10-18T19:40:19Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:19Z
_version_ 1796147595432689664