Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле

The purpose of this study is to analyze various sociological and psychological factors that influence the immigrant scientists’ integration into the Israeli society in general, and its academic community in particular. To examine the above mentioned aspects, the questionnaire containing 135 multi...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автори: Эпштейн, А., Хеймец, Н., Патлас, Н.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89716
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле / А. Эпштейн, Н. Хеймец, Н. Патлас // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 51–68. — Бібліогр.: 28 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89716
record_format dspace
spelling irk-123456789-897162015-12-20T03:02:45Z Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле Эпштейн, А. Хеймец, Н. Патлас, Н. The purpose of this study is to analyze various sociological and psychological factors that influence the immigrant scientists’ integration into the Israeli society in general, and its academic community in particular. To examine the above mentioned aspects, the questionnaire containing 135 multiple-choice questions has been composed. The number of respondents amounted to 130, which constituted 1% of the number of scientists from the former Soviet Union who live in Israel. Special attention is paid to the analysis of the immigrant scientists’ multilingual identity. This study examines the effect of the foreign language studied within the formal education framework on one’s adjustment to the host society as well as on his/her estimation of the chances to succeed in the new circumstances. The previous studies conducted in this field juxtaposed Russian with Hebrew, assigning English with merely an instrumental function and thus ignoring its importance for the immigrants’ self-image. In this study English is considered a crucial factor which does not only influence the process of one’s adaptation to the new society, but also takes part in shaping the patterns of one’s integration into it. 2000 Article Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле / А. Эпштейн, Н. Хеймец, Н. Патлас // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 51–68. — Бібліогр.: 28 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89716 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The purpose of this study is to analyze various sociological and psychological factors that influence the immigrant scientists’ integration into the Israeli society in general, and its academic community in particular. To examine the above mentioned aspects, the questionnaire containing 135 multiple-choice questions has been composed. The number of respondents amounted to 130, which constituted 1% of the number of scientists from the former Soviet Union who live in Israel. Special attention is paid to the analysis of the immigrant scientists’ multilingual identity. This study examines the effect of the foreign language studied within the formal education framework on one’s adjustment to the host society as well as on his/her estimation of the chances to succeed in the new circumstances. The previous studies conducted in this field juxtaposed Russian with Hebrew, assigning English with merely an instrumental function and thus ignoring its importance for the immigrants’ self-image. In this study English is considered a crucial factor which does not only influence the process of one’s adaptation to the new society, but also takes part in shaping the patterns of one’s integration into it.
format Article
author Эпштейн, А.
Хеймец, Н.
Патлас, Н.
spellingShingle Эпштейн, А.
Хеймец, Н.
Патлас, Н.
Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Эпштейн, А.
Хеймец, Н.
Патлас, Н.
author_sort Эпштейн, А.
title Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
title_short Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
title_full Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
title_fullStr Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
title_full_unstemmed Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле
title_sort ученые-репатрианты из бывшего ссср: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в израиле
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89716
citation_txt Ученые-репатрианты из бывшего СССР: социально-языковая самоидентификация и профессиональная интеграция в Израиле / А. Эпштейн, Н. Хеймец, Н. Патлас // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 51–68. — Бібліогр.: 28 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT épštejna učenyerepatriantyizbyvšegosssrsocialʹnoâzykovaâsamoidentifikaciâiprofessionalʹnaâintegraciâvizraile
AT hejmecn učenyerepatriantyizbyvšegosssrsocialʹnoâzykovaâsamoidentifikaciâiprofessionalʹnaâintegraciâvizraile
AT patlasn učenyerepatriantyizbyvšegosssrsocialʹnoâzykovaâsamoidentifikaciâiprofessionalʹnaâintegraciâvizraile
first_indexed 2023-10-18T19:40:21Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:21Z
_version_ 1796147596489654272